Permalänk

Sökning i Outlook

Hej.
Fler som stött på att man inte hittar mejl man söker efter?
Spelar ingen roll om man söker på avsändare eller innehåll.
Ibland måste jag gå till Gmail på webben eller i telefonen för att hitta vissa mejl.

Permalänk
Medlem

Du får alltså dina Gmail till Outlook?

Om jag minns rätt torde det vara IMAP och inte POP3 som används? Kan tänka mig att du har så pass många mail att Outlook inte har en cache-fil på alla mail, eller att Gmail kanske har en gräns för hur gamla mail man kommer åt.

Annars så är Outlook tämligen uselt när det gäller att söka på gamla mail... Och detta mot sitt eget Exchange. Så det kan lika gärna vara Outlook enligt min erfarenhet.

Mager hjälp kanske... Men.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Du får alltså dina Gmail till Outlook?

Om jag minns rätt torde det vara IMAP och inte POP3 som används? Kan tänka mig att du har så pass många mail att Outlook inte har en cache-fil på alla mail, eller att Gmail kanske har en gräns för hur gamla mail man kommer åt.

Annars så är Outlook tämligen uselt när det gäller att söka på gamla mail... Och detta mot sitt eget Exchange. Så det kan lika gärna vara Outlook enligt min erfarenhet.

Mager hjälp kanske... Men.

Bytte till Cm Client. Då hittade jag mejlet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Bytte till Cm Client. Då hittade jag mejlet

För mig hittar jag mailet på browsera men inte alltid i appen...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Det mailprogram jag bytte till heter eM Client och inget annat.
Funkar bra. Och gratis.