Permalänk
Medlem

Tips på ny printer

Hej

Min trofasta Lexmark X9575 har tagit kvällen så nu måste en ny printer införskaffas. Mitt behov är enbart text i svart vitt å jag önskar hålla nere kostnaden för inköp och drift få jag inte har behov av något avancerat hemma.

Jag har naturligtvis tittat i forumet men den nyaste tråden om skrivare är snart 8mån så 😀.

Vill undvika HP helvete och liknande där man måste registrera sig för att kunna installera skrivaren (mina gamla päron har en sådan). Är generellt inte emot bläck skrivare men är väldigt tveksam till att köpa en ny 2025.
Tar gärna mot tips!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Så vi pratar laser alltså.

Brother, brother, brother.
Är inne på #2 nu, funkar utmärkt. I energibesparingens namn så går den (så även den förra) ner i djup-djup sömn ibland, och kan inte väckas. Kopplad via wifi. Lite osäker om det är pga skrivaren eller att min router på nåt sätt har ett finger med i spelet (misstänker lite granna det).

Brother HL-L2445DW är den nuvarande.
Duplex utskrift.
Minimal, på gränsen till svårarbetad display, men å andra sidan, det räcker ju att man har riggat upp wifi-kopplingen, sen tittar man aldrig på displayen igen.

Sen kan man ju tycka att designen kunde vara bättre map ovansidan. I mina ögon finns ju ingen riktig anledning till att ovansidan måste vara så öppen och tillgänglig. Hade ju varit praktiskt om nånting hade kunnat ligga på ovansidan, men där måste pappren ut sen.
Så, skrivaren måste vara högst upp. Och är det ett bord, så... Blir det lite waste of space. Man vill gärna ställa/lägga den på en hylla med bara ett par cm tillgodo uppåt. Men så är väl de flesta skrivarna gjorda, så.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk

Har också en Brother, HL-L2400DW, som tyvärr bara har Wifi. Hade gärna köpt en med RJ45 uttag så att man kan flytta fler devicer till trådbaserat nät.

Utmärkt skrivare! Laser är grejen, skippa bläck och funkar finemang med både Brother-toner och pirat-toner.

Permalänk
Medlem

Brother brother brother säger jag också efter över 14 år av användning. Så länge vi pratar svart/vitt, annars vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Tack! Hört mkt bra om Brother

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic