Permalänk
Medlem

Förvaring av keycaps och switchar.

Hej, jag är rätt ny inom denna hobby och undrar om ni med lite mer tid bakom er har hittat bra förvaring för keycaps och switchar som inte kostar skjortan. Jag har ju planer på att köpa lite olika keycaps och switches för att testa mig fram och se vad jag gillar. Men jag har lite svårt att hitta någon bra förvaring för allt.

Jag hoppas det platsar i denna delen av forumet då det är tangentbords relaterat.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Glasburkar för display på hylla, zip lock påsar för förvaring i låda.

Sådana för keycaps är nice om du inte gillar påsar.
https://keygem.com/products/jtk-storage-tray?srsltid=AfmBOoq2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Glasburkar för display på hylla, zip lock påsar för förvaring i låda.

Sådana för keycaps är nice om du inte gillar påsar.
https://keygem.com/products/jtk-storage-tray?srsltid=AfmBOoq2...

Jag hitta ett tiopack på 1,25l 17.7L x 13W x 8.2H centimetres på Amazon. Som jag tror/hoppas är stora nog för ett keycap set. Har kollat på det du länkade men för tillfället är det lite för dyrt. Men kanske när/om jag köper något riktigt premium set av keycaps.

Men tackar så mycket för tipsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Hej, jag är rätt ny inom denna hobby och undrar om ni med lite mer tid bakom er har hittat bra förvaring för keycaps och switchar som inte kostar skjortan. Jag har ju planer på att köpa lite olika keycaps och switches för att testa mig fram och se vad jag gillar. Men jag har lite svårt att hitta någon bra förvaring för allt.

Jag hoppas det platsar i denna delen av forumet då det är tangentbords relaterat.

Glasslådor. kostar väl typ 25-50:- för billigaste vanliga vanilj bigpack på ica och så får du lite glass såhär i sommarhettan.

kommer rymma ganska många fulla set av tangenter dock får man ingen direkt sortering så man får gräva lite om man söker en viss tangent.

edit:
https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004340/products/big-p...
32:-

annars sortimentboxar kanske.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Glasslådor. kostar väl typ 25-50:- för billigaste vanliga vanilj bigpack på ica och så får du lite glass såhär i sommarhettan.

kommer rymma ganska många fulla set av tangenter dock får man ingen direkt sortering så man får gräva lite om man söker en viss tangent.

edit:
https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004340/products/big-p...
32:-

annars sortimentboxar kanske.

Jag köpte en uppsättning av dessa. Tror det är lagom storlek. Men ska fortsätta o kolla på alternativ. Har en känsla av att det kommer bli mycket Switcar o keycaps med tiden.

https://www.amazon.se/dp/B0C6XSR93H

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Många keycaps kommer ju med förvaring(tray) , vissa bättre än andra.
Personligen föredrar jag att ha dem så då det är så mycket lättare när man ska byta, nackdel är att det tar plats och kostar pengar om man köper de jag länkade till innan för att det ska bli enhetligt.
Söker du bara förvaring för de som är över när det sitter på en bräda och du har tänkt att de "alltid" ska sitta på den bräda så är zip lock i en låda det smidigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Många keycaps kommer ju med förvaring(tray) , vissa bättre än andra.
Personligen föredrar jag att ha dem så då det är så mycket lättare när man ska byta, nackdel är att det tar plats och kostar pengar om man köper de jag länkade till innan för att det ska bli enhetligt.
Söker du bara förvaring för de som är över när det sitter på en bräda och du har tänkt att de "alltid" ska sitta på den bräda så är zip lock i en låda det smidigaste.

Det blev ett 10 pack med 1.25l bunkar från amazon denna gången. Om ekonomin tillåter i framtiden så vill jag helst ha trays där keycapsen ligger rätt för att göra den snabbare och enklare att byta mellan olika set.

Visa signatur