Vitt 32gb RAM Minne till ASUS MAX GAMING WIFI7 X870 White

Permalänk

Vitt 32gb RAM Minne till ASUS MAX GAMING WIFI7 X870 White

Hej,

Letar efter ett vitt 32GB kit till mitt nya moderkort ASUS MAX GAMING WIFI7 X870 och 9800x3d

Har spanat in dessa:
Kingston RGB

Kingston Non-RGB

Jag vill helst ha utan RGB för att ha mer val när det kmr till kylare. Det jag märkte var att RGB varianten finns "confirmed" för moderkortet på ASUS Hemsida men inte non-rgb varianten så jag undrar om det kommer gå att köra non RGB varianten med utlovad hastighet eller om det finns nåt mer passande RAM kit.

Har haft problem med att få RAM att köra i rätt hastighet förut så är lite paranoid kanske.

Tack för hjälpen i förväg

Visa signatur

PSU EVGA SuperNOVA 850w
RAM HyperX Fury 32GB @3200MHz
CPU 5900X GPU 6800XT
5G Utvecklare Lovar att inte styra era tankar via 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBeduinMonk:

Hej,

Letar efter ett vitt 32GB kit till mitt nya moderkort ASUS MAX GAMING WIFI7 X870 och 9800x3d

Har spanat in dessa:
Kingston RGB

Kingston Non-RGB

Jag vill helst ha utan RGB för att ha mer val när det kmr till kylare. Det jag märkte var att RGB varianten finns "confirmed" för moderkortet på ASUS Hemsida men inte non-rgb varianten så jag undrar om det kommer gå att köra non RGB varianten med utlovad hastighet eller om det finns nåt mer passande RAM kit.

Har haft problem med att få RAM att köra i rätt hastighet förut så är lite paranoid kanske.

I över 90% av fallen fungerar nästan alla minnen på alla moderkort, listan på hemsidan betyder bara att tillverkaren har haft vissa ramminnen på plats för testning i fabriken

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBeduinMonk:

Hej,

Har spanat in dessa:
Kingston RGB

Kingston Non-RGB

Då det är standard hastighet och timings så kommer det med 99,9% change att funka. Absolut värsta fall så är Inet bra när det gäller returer osv.

Visa signatur

7800x3d [co -25], TG direct die, 64 Gb Corsair DDR5 [6000 MHz, 30-36-36] Gigabyte X670E Aorus Master, Asus Rog 4090 OC [+255 core, +1650 men] Watercool Heatkiller V & Ultra finplate med LM, 2 EK-Quantum Surface X360M + 1 EK-Quantum Surface X240M med Phanteks T30, Alphacool res & D5.

Permalänk
Skrivet av V1_Deluxe:

Då det är standard hastighet och timings så kommer det med 99,9% change att funka. Absolut värsta fall så är Inet bra när det gäller returer osv.

Njae.

Amd garanterar ju bara funktion upp till 5600MT/s men typ 99% av cpuerna har inga problem att köra överklockade minnen upp till 6000Mt/s aka xmp/doch/expo eller vad de kallar profilen utanför jedec standarden som minnena testkört i.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Njae.

Amd garanterar ju bara funktion upp till 5600MT/s men typ 99% av cpuerna har inga problem att köra överklockade minnen upp till 6000Mt/s aka xmp/doch/expo eller vad de kallar profilen utanför jedec standarden som minnena testkört i.

Mja, fast det är ju inte minnena som är överklockade utan minnes kontrollern i cpun.
Hursom så är vi överens om 99% iallafall

Visa signatur

7800x3d [co -25], TG direct die, 64 Gb Corsair DDR5 [6000 MHz, 30-36-36] Gigabyte X670E Aorus Master, Asus Rog 4090 OC [+255 core, +1650 men] Watercool Heatkiller V & Ultra finplate med LM, 2 EK-Quantum Surface X360M + 1 EK-Quantum Surface X240M med Phanteks T30, Alphacool res & D5.