Permalänk
Medlem

Köpråd: Billig färglaser med nätverk

Efter 13 år börjar min HP CP1525nw få problem med att plocka upp papper vilket resulterar i att papperet allt som oftast fastnar i skrivaren. Har beställt en ny 'pickup roller' men om det inte fungerar har den nog kanske gjort sitt.

Skriver ut väldigt sällan, men det händer då och då så praktiskt att ha tillgång till en och funderar därför på ersättare.
Ska vara billig i inköp(2-3000) och helst i drift också.
Behöver ingen multifunktionshistoria med scanner.
Vill att den ska vara liten men gillar att kunna skriva ut i färg även om de är större.
Vill ha laser för att undvika torkade toner mellan gånger.
Vill att den ska ha nätverk då jag använder flera datorer. Har kabel till den jag har nu så spelar ingen roll om trådat eller trådlöst.
Duplex är trevligt, men inget krav.

Tittar på Prisjakt och funderar lite på en HP Color Laser 150nw då jag är 'van' med HP, men blir lite fundersam när man tänker på hur HP kan vara om man försöker använda tredje-parts bläck/toner.

Någon som har ett tips?

Permalänk

det där med chippade och låsta patroner/toner är väl lite återkommande på var och varannan tillverkare bara att HP är väl de som värst med att hävda att det är en "feature" för att "försäkra" så dina utskrifter inte blir "dåliga"...

men gör lite research före inköp om vilka toners man kan köra i den angående märke så gör även brother rätt ok skrivare och deras orginaltoners brukar iaf ligga i den billigare halvan bland tillverkarna dock brukar själva skrivaren ligga lite högre istället och sällan de har några modeller under typ 3000-4000:- utan rea.

men sålänge du håller dig till de kända märkena så bör du iaf få något som håller garanti/reklamationstiden ut om du inte får ett måndagsex.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows