Permalänk

Hur öppet är Telias öppen fiber?

Just nu har vi Tele2 som leverantör och det är tydligen ett stängt nät, för om jag kollar bredbandsval är det bara mobilbredband som kan erbjudas på min adress. Jag minns inte att det var så när jag initialt valde ComHem för ca 5 år sen. Jag visste inte det förrän en dörrförsäljare från Telia försökte sälja på mig det. Erbjudandet var att de skulle koppla mig gratis till deras öppna nät med en bindningstid på 12 månader och därefter skulle jag ha möjlighet att byta till en annan operatör om jag ville det. Det är lite brist på information angående vilka jag skulle kunna välja på efteråt.

Min fråga är: Är det ett bra val att byta från Tele2 till Telia? Är det någon annan som har gjort liknande? Jag har inte haft något problem med Tele2 förutom deras priser, men det verkar vara samma hos Telia. Min tanke är att det är bättre att ha ett val åtminstone.

Permalänk
Medlem

Telias fiber har rätt många leverantörer, och har också för mig att dom inte har ökat nätpriserna lika mycket som global connect har gjort senaste åren.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.