Permalänk
Medlem

Ljud problem? akut hjälp sökes.

Tjena!

Har som sagt ljudproblem, allt funkade prima när ja slog av, idag hade ja inge ljud i mitt headset, trodde först de va paj men testa i annan dator och de funka prima. Ljud funkar på min dator om ja kör 3.5 uttag, men mitt hyperx cload alpha s som är usb trådburet funkar inte.. Har en ljudenhet som alltid är där som heter realtek digital output, och en som heter högtalare realtek audio som bara visas som inkopplad om jag kör 3.5 jack. Någon som varit me om liknande och vet hur jag löser det?? CS GRINDEN ÄR SVÅR UTAN LJUD!!!

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt beskrivningen låter det som nått usbproblem i datorn, valt rätt ljudenhet för de du nämner är väl inte headsetet utan interna ljudkortet ? Provat andra usbportar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Enligt beskrivningen låter det som nått usbproblem i datorn, valt rätt ljudenhet för de du nämner är väl inte headsetet utan interna ljudkortet ? Provat andra usbportar ?

Har testat ALL usb portar. Som sagt headsettet funkar i andra datorer, funka prima när ja slog av datorn, starta datorn och de var såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Får som sagt bara upp dom ja skrev och om ja inte minns fel ska hyperx usb headset komma upp som eget.

Permalänk
Medlem

De plingar inte till till när ja drar ut och in headset, och hyperx kommer upp som en egen enhet i ljud, men inte på min dator, helt dött, funkar på min bärbara.

Permalänk
Medlem

dyker den upp i enhetshanteraren?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

dyker den upp i enhetshanteraren?

Nope. Ingenstans, ljudkortet lyser men visas inte nånstans, funkar prima i både xbox och annan dator

Permalänk
Rekordmedlem

Du har problem med datorn så endera är det väl drivrutiner eller hårdvara, har du många saker anslutna via usb kan de dra för mycket ström och då kan det funka om man kopplar via en hub med egen nätdel.
Drivrutiner kan man försöka installera om eller i vissa fall installerar man om operativsystemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har problem med datorn så endera är det väl drivrutiner eller hårdvara, har du många saker anslutna via usb kan de dra för mycket ström och då kan det funka om man kopplar via en hub med egen nätdel.
Drivrutiner kan man försöka installera om eller i vissa fall installerar man om operativsystemet.

Ja dock skumt om de funkat sen den byggdes, funka när ja slog av imorse, sen 4h senare funka de inte. Men headset funka i annan dator. Alla usb enheter funkar normalt

Permalänk
Medlem

När allt är inkopplat. Har du något fel i enhetshanteraren?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Låter som usb kontrollern i datorn har ballat ut med headsetet.

Brukar räcka för mig att låta datorn vara helt strömlös i en minut om det så den kommer på bättre tankar 😂

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

När allt är inkopplat. Har du något fel i enhetshanteraren?

nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Låter som usb kontrollern i datorn har ballat ut med headsetet.

Brukar räcka för mig att låta datorn vara helt strömlös i en minut om det så den kommer på bättre tankar 😂

testat de med

Permalänk
Medlem

Nu mitt i allt funka de igen? slet bort de för tänkte hiva skiten åt helvete, stoppa in i bärbara, funka där, testa i chassi usb igen för skojs skull, funkade, sen in bak i moderkort, och funka, ingen aning va som gjorde de.