Epics antifusk portat till ARM

Permalänk
Melding Plague

Epics antifusk portat till ARM

Easy Anti-Cheat fungerar nu på ARM-processor i både Windows och Linux.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så det kommer till Linux också? Det som stoppat mig från att gå över till Linux på min desktop är att frugan gärna spelar Fortnite på kvällarna och eftersom hon inte spelar så mycket annars måste man ju uppmuntra det

*edit*
Jaha, om jag förstått det rätt finns det redan till Linux för x86, men att utvecklare måste aktivera upp stödet. Mr Sweeney har tidigare inte varit särskilt positivt inställd så det lär inte hända i Fortnite

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Steam Deck?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Detta är en relativt stabil nyhet.

Permalänk
Medlem

Jag läste bara rubriken snabbt och trodde det stod att någon anmält Epics antifusk till ARN.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Otroligt att det ska va så hårda krav mot fusk i Elden Ring som är ett singleplayer spel?

Permalänk
Medlem

Det är härligt att höra, mer ARM till PC. Ser det fortfarande som ett mount everest att bryta X86 duopolet på PC så varje liten del är viktigt.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

*edit*
Jaha, om jag förstått det rätt finns det redan till Linux för x86, men att utvecklare måste aktivera upp stödet. Mr Sweeney har tidigare inte varit särskilt positivt inställd så det lär inte hända i Fortnite

Ja, och det måste även "aktiveras" varje gång spelet uppdateras. Så det är vanligt förekommande på vissa spel att systemet helt enkelt plötsligt inte är verksamt varje gång något patchats.

Kan säkert ytterligare förklara motvilja att städja fler system, som då behöver än mer att komma ihåg att fixa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

…men fortfarande krångel på Linux

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Steam Deck?

Steam deck = Linux, så ja. Och det har funkat länge, x86-Linux har det haft stöd för i flera år.

Skrivet av SuperSverker:

Bokstavligen upp till utvecklarna av spelet att klicka på en knapp.

Skrivet av Megacrash:

Otroligt att det ska va så hårda krav mot fusk i Elden Ring som är ett singleplayer spel?

https://store.steampowered.com/app/1245620/ELDEN_RING/ Enligt den sidan finns multiplayer PvP och Coop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Easy Anti-Cheat fungerar nu på ARM-processor i både Windows och Linux.

Läs hela artikeln här

Härligt!

Älskar mina ARM-datorer, både Mac och PC (skriver detta på min bärbara rese-favorit Surface Pro med SD X Elite). ❤️

Gillar att ni på SweC har mer nyheter om ARM som denna. 👍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Även äventyrliga Macanvändare kommer kunna utnyttja den nya möjligheten, antingen via virtualiserat Windows eller genom att installera Linux.

...och sen bli bannade pga av att de kör spelet i en VM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Krånglet är ju inte för att det inte fungerar utan för att speltillverkaren väljer att inte aktivera stöd för Linux.

Permalänk
Medlem

JAG VILL SPELA COMPETETIVE PÅ LINUX!
Nej, inte för att fuska utan bara för att kunna ditcha windows!

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Det är härligt att höra, mer ARM till PC. Ser det fortfarande som ett mount everest att bryta X86 duopolet på PC så varje liten del är viktigt.

Ska man vara petig så är en dator med annat än x86 inte en PC i traditionell definition, som syftar på att datorn är kompatibel med IBM PC. Sedan är det ändå tveksamt om moderna x86 är PC heller eftersom de bara emulerar BIOS, 16-bitarsinstruktioner, ISA-buss, etc.

Har ett dunkelt minne av att den generella termen som användes förr till datorer som inte var PC istället var "Home Computer".

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Fantastikt fina nyheter !
Heja Epic, som anpassar sig till vår nya gaming-värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Ska man vara petig så är en dator med annat än x86 inte en PC i traditionell definition, som syftar på att datorn är kompatibel med IBM PC. Sedan är det ändå tveksamt om moderna x86 är PC heller eftersom de bara emulerar BIOS, 16-bitarsinstruktioner, ISA-buss, etc.

Har ett dunkelt minne av att den generella termen som användes förr till datorer som inte var PC istället var "Home Computer".

Nja, IBM valde snarare namnet IBM PC för att PC redan var ett etablerat begrepp i forskarvärlden (som var de första att skaffa en personlig dator).

Men om man tänker på PC = Wintel (Windows med Intel cpu) så var IBM de som startade allt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nja, IBM valde snarare namnet IBM PC för att PC redan var ett etablerat begrepp i forskarvärlden (som var de första att skaffa en personlig dator).

Men om man tänker på PC = Wintel (Windows med Intel cpu) så var IBM de som startade allt.

Jag tänker på termerna vi använde på 90-talet. Det fanns som sagt PC som inte var från IBM men då var de kompatibla med IBM PC. Wintel var en senare uppfinning för datorer som körde Windows och jag började höra den först i slutet av 90-talet när Windows 95/98 dominerade marknaden och AMD inte riktigt hade återhämtat sig från Pentium-vågen.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Denuvo är ett DRM om jag inte har fel. Gör det nog svårare att fuska men det är inte vad Denuvo är gjort för.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

Denuvo är ett DRM om jag inte har fel. Gör det nog svårare att fuska men det är inte vad Denuvo är gjort för.

Denuvo är tre olika produkter varav en är DRM, en är Anti-Cheat och en är Anti-Leak.

Onödig parentes.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Till 98% men det har multiplayer, de patchade tom. in battleground-ställen där man kan köa direkt utan att hålla på och aktivera fingrar och kludda med soap stones på marken och vänta 1-30 minuter, plus att FromSofts filosofi är väl att folk inte bör meka med att kraftigt förändra och kanske förstöra spelupplevelsen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|