Permalänk
Medlem

Mac x Windows

Hej!

Har nyligen bytt jobb och fått äran att jobba i en MacBook. Jag jobbar en del hemifrån och vill på ett smidigt sätt kunna byta skärmar mellan min stationära och min Mac.

Behöver jag en skärm med såkallad KVM-switch?

Permalänk
Medlem

Jag kör både min privata och jobbdator i samma skärm, misstänker du har mer än ett uttag ? hdmi + displayport. Isåfall kan du välja vilken dator du vill ha i vilken port.

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver en skärm med flera ingångar så slipper du koppla om kablaget
En kvm är bekvämt men inget måste och det går även att använda fjärrskrivbord för snarlik funktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Var snäll och specificera din stationära...
Om du inte vill att vi ska ha gissnings-tävling.

Fullständig information efterlyses...

Permalänk
Medlem

Kör också en jobb-Mac hemma vid sidan av min egen stationära dator, och precis som ovanstående föreslagit kopplar jag jobbdatorn till skärmen med HDMI och min egen dator via DisplayPort. Sen använder jag också en USB-switch liknande denna för att byta vilken dator som externa enheter är kopplade till. Har också en 3,5mm-splitter för att kunna använda mina högtalare till båda datorerna.

Permalänk
Medlem

Strålande förslag, hade ju helt glömt att skärmar har mer än en ingång…