Lurad på CS-skin – får upprättelse i domstol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Så du tycker vi ska legalisera bedrägeri och stöld så polisen slipper och hantera det för folk verka inte kunna längre skillja på mitt och ditt?

Fast det var ju inte det Pettson skrev överhuvudtaget? Skevaste halmdockan jag har sett på länge hahaha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North Grafikkort: Radeon 9070 XT Red Devil CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: Seasonic Focus GX 850

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra av han! Bara sätt dit jäkelskapen!

Skrivet av KroesusSork:

En köpare som är så pass slug att han kommer på det här, men har ändå betalat 7000:- för ett internet-data-skin? Ja, jösses... En ding-ding värld!

Uppfattade inte summan först.
7000:- för en kostym i ett spel är verkligen knäppt att nån vill betala!

Här köpte jag gems för 700:- i Clash of Clans för nån vecka sen o det tyckte jag var lite grovt....

Skrivet av trudelutt:

Det här borde ju polisen tillsammans med åklagare lösa, man ska inte behöva dra det själv genom kronofogden och civilrättslig domstol. Tragiskt.

Verkligen!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bernd_P1:

Så du tycker vi ska legalisera bedrägeri och stöld så polisen slipper och hantera det för folk verka inte kunna längre skillja på mitt och ditt?

Om du har dokumentation på allt, svart på vitt att avtal finns, pengar har levererats men inte varan, vad exakt är det ni tycker att polis och åklagare ska bidra med?

Varför inte kalla in kommisarie Beck och insatsstyrkan när ni ändå håller på och kräver galenskaper?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Men den där trötta "samhällskontraktet är brutet" är skapligt hopplös.

Okej. Vi ser nog saker genom lite olika glasögon helt enkelt. Jag tycker verkligen att samhällskontraktet är brutet. Det KAN man göra utan att behöva vara en Jan Emanuel figur och ta det next level.

Mängdbrott utreds knappt alls. Bedrägerier genomförs ganska riskfritt. Polisen klarar inte sitt uppdrag och har inte heller våldsmonopol.

Jag har en kompis (jag vet, anekdotiskt) som åkte på ett rejält bedrägeri av några gängkriminella (genom en bulvan) mot sitt företag. Han gjorde en egen utredning för att förstå vad som hänt och tipsade polisen (tack vare spårnings utrustning han installerat på egen hand i sina prylar). Polisen kom farandes med insatsstyrkan och klippte busarna, beslagtog en massa stöldgods etc. Kompisen fick tillbaka sina varor (för ca en miljon kr) i rätt dåligt skick. När min kompis frågade hur hans ärende skulle tas vidare svarade dom bara, "grabben, ska det bli något med det här är det civilrättsligt". Ofta en privatperson stämmer gängkriminella och kommer undan med det.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Nej. Precis som @slickipinn skriver får du nog läsa mitt inlägg en gång till.
Det finns flera andra myndigheter i Sverige än just Polismyndigheten som på ett eller annat sätt hanterar lagöverträdelser.
(Åklagarmyndigheten, Domstolarna, Tullverket, Kustbevakningen, Ekobrottsmyndigheten m.fl.)
Att jag anser att alla överträdelser inte bör gå via Polismyndigheten betyder inte detsamma som att jag tycker det ska vara lagligt. Då feltolkar man väldigt kraftigt.

Skrivet av Jumpcut:

Okej. Vi ser nog saker genom lite olika glasögon helt enkelt. Jag tycker verkligen att samhällskontraktet är brutet. Det KAN man göra utan att behöva vara en Jan Emanuel figur och ta det next level.

Mängdbrott utreds knappt alls. Bedrägerier genomförs ganska riskfritt. Polisen klarar inte sitt uppdrag och har inte heller våldsmonopol.

Jag har en kompis (jag vet, anekdotiskt) som åkte på ett rejält bedrägeri av några gängkriminella (genom en bulvan) mot sitt företag. Han gjorde en egen utredning för att förstå vad som hänt och tipsade polisen (tack vare spårnings utrustning han installerat på egen hand i sina prylar). Polisen kom farandes med insatsstyrkan och klippte busarna, beslagtog en massa stöldgods etc. Kompisen fick tillbaka sina varor (för ca en miljon kr) i rätt dåligt skick. När min kompis frågade hur hans ärende skulle tas vidare svarade dom bara, "grabben, ska det bli något med det här är det civilrättsligt". Ofta en privatperson stämmer gängkriminella och kommer undan med det.

Det är helt okej att tycka olika - och visst kan det framföras på olika sätt. Jag ber om ursäkt om jag oförtjänt klumpade ihop dig med andra som använder formuleringen som någon slags mantra. Det har jag träffat på "en och annan".

Känner att det är bäst att vi inte drar iväg mer på det spåret dock, då det egentligen inte hör hemma här. Jag är trygg i att mina erfarenheter (för att vara väldigt tydlig är jag inte polisanställd, men jag har arbetat myndighetsnära "ganska" många timmar) starkt talar emot det du uttrycker, men jag tänker inte ta ifrån dig dina upplevelser och åsikter.

Och anekdotiska upplevelser är inte representativa, jag har otaliga som pekar åt rakt motsatt håll där även mindre brott fått (enligt min egen upplevelse) förvånansvärt stor mängd resurser tilldelade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

En köpare som är så pass slug att han kommer på det här, men har ändå betalat 7000:- för ett internet-data-skin? Ja, jösses... En ding-ding värld!

Man kan se CS skins som krypto valuta investering som man kan använda sig av också i spelet har själv alltid gått plus på skinsen jag har köpt så länge man behåller dom i ett par månader så lönar det sig. Speciellt om köper skins som gåt cases/operations som längre inte "droppas" dom stiger i värde ganska rejällt på korttid eftersom lådorna man behöver för få dessa börjar ta slut samtidigt som antalet spelare bara växer.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Att det inte finns något säkert sätt att handla två parter emellan snabbt och smidigt måste ändå ses som ett samhällsförfall.

Det finns många sätt att handla Cs skins säkert t.ex Csfloat som kör "peer to peer" enda sidan jag använder mig av just nu men finns många andra också grejen är dessa sidor tar självklart tar en liten avgift och då vänder sig folk till facebook grupper istället vilket är betydligt lättare sätt bli lurad på om inte har koll på vad ska man kolla upp innan man gör en affär med någon.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Det är helt okej att tycka olika - och visst kan det framföras på olika sätt. Jag ber om ursäkt om jag oförtjänt klumpade ihop dig med andra som använder formuleringen som någon slags mantra. Det har jag träffat på "en och annan".

Ok, då tycker vi olika och det är okej. Jag är Libertarian till skillnad från en standard Jan Emanuel Svärjis. Vi libertarianer utgår ju nästan från att staten är trasig, så lite biased är jag det fattar jag.

Skrivet av Pettson88:

Känner att det är bäst att vi inte drar iväg mer på det spåret dock, då det egentligen inte hör hemma här. Jag är trygg i att mina erfarenheter (för att vara väldigt tydlig är jag inte polisanställd, men jag har arbetat myndighetsnära "ganska" många timmar) starkt talar emot det du uttrycker, men jag tänker inte ta ifrån dig dina upplevelser och åsikter.

Ja du har nog rätt att vi inte ska spinna vidare allt för långt här. Kan dock säga att jag jobbat myndighet i 15 år och servrar Polismyndigheten med loggfiler och annat utredningsmaterial då och då. Det är ENORMT stor skillnad vilka man har att göra med. Oftast är det Kling och Klang.. Men då och då skiner dom till och skickar helt magiskt vassa personer som t.o.m skyndar sig för att materialet inte ska hinna bli GDPR gallrat.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 13 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ok, då tycker vi olika och det är okej. Jag är Libertarian till skillnad från en standard Jan Emanuel Svärjis. Vi libertarianer utgår ju nästan från att staten är trasig, så lite biased är jag det fattar jag.

Ja du har nog rätt att vi inte ska spinna vidare allt för långt här. Kan dock säga att jag jobbat myndighet i 15 år och servrar Polismyndigheten med loggfiler och annat utredningsmaterial då och då. Det är ENORMT stor skillnad vilka man har att göra med. Oftast är det Kling och Klang.. Men då och då skiner dom till och skickar helt magiskt vassa personer som t.o.m skyndar sig för att materialet inte ska hinna bli GDPR gallrat.

Får ändå tacka för att diskussionen inte blev alltför hetsig, riskerar att bli så lite för ofta på forum/sociala medier imo.
Erfarenheten att det kan variera *kraftigt* i hur landets största myndighet jobbar delar jag också. ^^

Och som sagt, vi får väl landa i att vi är och tycker olika. Det är ju faktiskt okej. Så om det jag skrev tolkades alldeles för aggressivt eller så ber jag om ursäkt för det, jag ska absolut inte sitta på nån hög häst och säga att jag inte kan uttrycka mig klumpigt eller fel ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Jag tror inte det är vanliga människor som gör det här. Troligtvis en person som lever på socialbidrag och brott och redan är skuldsatt upp över öronen. Om man vänder sig till kronofogden för att driva in den av domstolen fastställda summan kommer man få betala en avgift och den får man bara tillbaka om de faktiskt lyckas driva in skulden. Så troligtvis har den stackaren nu lurats på 7000 kronor av bedragaren + någon tusenlapp av staten.

Dock så sitter bedragaren med en skuld på 7000kr och betalar han inte kan det bli svårt i framtiden att skaffa lån osv. Jag hade gjort samma, nån tusenlapp till staten gör inget när jag kommer sova som en bebis vetande att bedragen sitter i skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Bifogar källa också för tydlighetens skull.
Stämningar går via domstol, med andra ord tingsrätten (till att börja med). Kan börja som ett betalningsföreläggande hos Kronofogden, men det går också att gå direkt till domstol.

Att en del tycker att allt ska vara brottmål och anser "att samhällskontraktet är brutet" (se ett par tidigare svar i tråden) för att så inte sker är... fascinerande. Civilrätt är liksom inget nytt, och används i tvistemål mellan två (eller fler) parter sedan långt tillbaka.
Att allt ska bli FU o.s.v. (med allt vad det innebär) och spenderas i sammanhanget oproportionerliga samhällsresurser på... hur rimligt är det, egentligen?

Sen går det så klart att tycka att gränsen bör se annorlunda ut än idag, att fler fall borde hanteras som brottmål, och kanske inte minst uppklarningen/lagföringsprocenten bör vara bättre. Men den där trötta "samhällskontraktet är brutet" är skapligt hopplös.

Det går att bestrida ganska mycket i samhället, finns säkert sådana som gör det bara för att det går. (Aka "rättshaverister".)
Sen att deras chans att vinna kanske fortfarande är en piss i Mississippi är inte alltid relevant för sådana.

Du har säkert rätt, neka för allt du är värd, du KAN gå fri.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Viking
Skrivet av Campaigner:

Här köpte jag gems för 700:- i Clash of Clans för nån vecka sen o det tyckte jag var lite grovt....

Skillnaden är att du aldrig kommer se de där 700 kronorna igen.
Medan 7000kr investerat i CS kan vara värt 10000kr om ett år.

Skulle nog hellre köpa skins för hundratusentals kronor än att lägga in 1000kr på ett mobilspel.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Sjukt att folk betalar för skins, lite annan färg på gubben/vapen. Förr laddade man ner sånt gratis till spelen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Bra av han! Bara sätt dit jäkelskapen!

Verkligen!

Skillnaden är att dina Gems i clash of clans brinner inne, medans CS-skins ofta går upp i värde.
Finns skins som sålt för +15 miljoner kronor.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Viking
Skrivet av Megacrash:

Sjukt att folk betalar för skins, lite annan färg på gubben/vapen. Förr laddade man ner sånt gratis till spelen...

Historiskt sett har det varit en mycket bättre investering än att lägga pengar på börsen, som du samtidigt kan använda dagligen medan du spelar.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Skillnaden är att du aldrig kommer se de där 700 kronorna igen.
Medan 7000kr investerat i CS kan vara värt 10000kr om ett år.

Skulle nog hellre köpa skins för hundratusentals kronor än att lägga in 1000kr på ett mobilspel.

Köpte ett skin i CS för 500kr å tänkte värdet är detsamma iaf när jag säljer det. Hade dåligt samvete först över att lägga en femhundring för ett lite snyggare vapen. Är värt 7000kr idag. Slår index på aktiemarknaden med god marginal. Ett annat skin för 300 är värt 4000kr.

Vissa skins för 500kr för 5 år sen är värda 20000-25000kr idag. Hade man tur och var med tidigt och sparade på OG skins är de värda mer än 10/10 Pokémon kort typ Charizard osv.

Visst är marknaden volatil ibland men det är faktiskt sällan man inte iaf får pengarna tillbaka (även om vissa skins faktiskt tappat i värde). Worst-case är oftast att du går de där -12% eller vad det nu är som tredje part tar för att sälja ditt skin. Best case är många hundra eller tusen procent plus. Även om marknaden är lite mättad nu.

Man kanske inte ska se det som en investering men det är ändå en investering.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 2 x 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE - LAPTOP - MacBook Air M2 (2022)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Men till skillnad från dina gems så kan han sälja sitt skin efter flera år av användning. Det kan till och med ha gått upp i pris.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Går skins inte att fixa via fusk på samma sätt som det kan göra en 12 nybörjare till Global Elite? Eller fusken kanske bara körs på klienten medan skins och så är server side?

Aldrig ens köpt ett DLC så inte insatt i den världen

Permalänk
Medlem

Problemet som jag ser det med brutet samhällskontrakt och polisen är att vi just bara har polisen och polisen har inte tid och/eller resurser.
Vi behöver fler sorters poliser. Poliser som inriktar sig på olika sorters brott. Att leta stulna cyklar/annat ska inte gå ut över patrullerande och utryckningar osv.
Det öppnar även upp för fler sorters utbildningar.
Är det inte märkligt att dom alltid stuvar om i organisationen istället för att se till att ha fler poliser både på patrull och och pappersvändande?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det är knappast någon fattig som får rätt i en tvist, det krävs ofta ett rejält kapital att ligga ute med för stämningsansökan och advokatkostnad.
Så oftast blir det att kasta goda pengar efter dåliga, men att gå till Kronofogden direkt är ju jämförelsevis billigt.

Inkassobolag (inte sällan har dom bluff-fakturor att driva in) är ju inte sena att gå till Kronofogden inte CSN heller, dom bryr sig oftast inte om den fjuttiga summan det kostar, så där blir det ju fel också med fast pris men åt andra hållet.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Går skins inte att fixa via fusk på samma sätt som det kan göra en 12 nybörjare till Global Elite? Eller fusken kanske bara körs på klienten medan skins och så är server side?

Du kan ju ha skin changer men då ser bara du skinet lokalt men nej det går inte fuska fram skinns längre vilket är ganska självklart annars skulle inte CS skins marknaden vara värd ca 4,5 miljarder dollar som den är idag.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Problemet som jag ser det med brutet samhällskontrakt och polisen är att vi just bara har polisen och polisen har inte tid och/eller resurser.
Vi behöver fler sorters poliser. Poliser som inriktar sig på olika sorters brott. Att leta stulna cyklar/annat ska inte gå ut över patrullerande och utryckningar osv.
Det öppnar även upp för fler sorters utbildningar.
Är det inte märkligt att dom alltid stuvar om i organisationen istället för att se till att ha fler poliser både på patrull och och pappersvändande?

I dno..
Mötte härom kvällen en sporadisk patrull till fots, med ungdomar och ficklampor i släptåg.
I övrigt var det såklart ej upplyst där jag gick, och ingen ficklampa riktades mot dem öht meneh..

Det är såklart ingen anekdot som egentligen emotsäger det du skriver.
Det råkade av nån skum händelse vara typ där polisens drönarenhet stått och övat härom året, med hölstrade pistoler och under dagtid då (såklart, kanske?), och lite vettskrämd blev jag ju, under den andra promenaden jag nämner här.
Känns viktigt att komma ihåg att man ej får förolämpa dem i uniform osv, but anyhoo.. I didn't..

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

vem över 8 år vill ha olika skins på sin gubbe eller spelare ?

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Köpte ett skin i CS för 500kr å tänkte värdet är detsamma iaf när jag säljer det. Hade dåligt samvete först över att lägga en femhundring för ett lite snyggare vapen. Är värt 7000kr idag. Slår index på aktiemarknaden med god marginal. Ett annat skin för 300 är värt 4000kr.

Vissa skins för 500kr för 5 år sen är värda 20000-25000kr idag. Hade man tur och var med tidigt och sparade på OG skins är de värda mer än 10/10 Pokémon kort typ Charizard osv.

Visst är marknaden volatil ibland men det är faktiskt sällan man inte iaf får pengarna tillbaka (även om vissa skins faktiskt tappat i värde). Worst-case är oftast att du går de där -12% eller vad det nu är som tredje part tar för att sälja ditt skin. Best case är många hundra eller tusen procent plus. Även om marknaden är lite mättad nu.

Man kanske inte ska se det som en investering men det är ändå en investering.

På minner mig om denna videon om grabb som loggade in på sitt gamla steam konto och visade sig ha klistermärks lådor värda runt 100k styck då (2021) idag är dessa värda ca 250-300k styck

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Historiskt sett har det varit en mycket bättre investering än att lägga pengar på börsen, som du samtidigt kan använda dagligen medan du spelar.

kan man tjäna pengar på skins so visst ok ,men att sedan spela som kalle anka eller en döskallerobbot eller liknande de vete sjutton .

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

vem över 8 år vill ha olika skins på sin gubbe eller spelare ?

Dom allra flesta som köper skins är vuxna ungdomar/barn har helt enkelt inte råd själv köper jag eftersom att ser dom investering som man även kan nyttja i spelet började köra CS igen i våras köpte ett par snygga play skins för 6500kr idag kan jag lätt få 10000kr för dessa.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Viking
Skrivet av bryggarn:

kan man tjäna pengar på skins so visst ok ,men att sedan spela som kalle anka eller en döskallerobbot eller liknande de vete sjutton .

Det är alltså inte sådana skins du verkar föreställa dig. För det mesta är det olika färger på vapen och knivar.

Tjäna stora pengar kan man absolut göra. För sent nu såklart, men det finns t.ex. två olika klistermärken som gick att köpa för 10kr (12 år sedan) som nu säljs för nästan 1 miljon kronor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det är alltså inte sådana skins du verkar föreställa dig. För det mesta är det olika färger på vapen och knivar.

Tjäna stora pengar kan man absolut göra. För sent nu såklart, men det finns t.ex. två olika klistermärken som gick att köpa för 10kr (12 år sedan) som nu säljs för nästan 1 miljon kronor.

De är absolut inte försent nu går fortfarande att göra bra investeringar på cs marken valve tar bort skins/lådor ur den aktiva "dropsen" hyfsat ofta vilket gör så att dom går upp ganska rejält i värde eftersom inte går att få längre. Detta gäller speciellt vid operations när dom tar slut eftersom i varje operations så finns det exklusiva skins/klistermärken som endast går få under den perioden.

Men även vanliga skins speciellt knivar från gammla lådor är också en bra investering dessa går upp hyfsat mycket varje år. Köpte själv en för 5000kr i våras idag värd ca 8500kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Bra fråga, ingen aning, går kanske🤣

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för en gubbe uppvuxen med C64 hur man kan tjäna pengar på att sälja skins när vem som helst borde kunna kopiera det/göra ett likadant?