Prestera i Battlefield 6-betan – säkra en plats i Slaget

Permalänk
Medlem

Har kanske inte den högsta K/D:n men dedikerad är något som jag är i alla fall då jag nått rank 20 på alla vapen som än så länge finns i betan (samt även soldat ranken är på 20). Nu när man fått utvärdera samtliga vapen så har man ju helt klart hittat ett par favoriter

(Av någon anledning så är mitt EA ID för närvarande T84O då jag nyligen bytt tillbaka till 1146Ullman så har det nog inte hunnit slå igenom, står att man kan byta 1 gång var 30:e dag så gissar på att uppdateringen för att kunna söka på sitt EA ID via stats sidan kommer dröja lite då).

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker att spelet är lite rörigt. Körde conquest och kändes som att man blev dödad från olika håll hela tiden. Väldigt svårt att få en uppfattning av var fienden är och går fort som fan. Körde på mitt PS5 pro. Hade crossplay på så det kan ha påverkat en del men spelade någon timme innan jag tröttnade. Kanske får ge det en ny chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon mer som tycker att spelet är lite rörigt. Körde conquest och kändes som att man blev dödad från olika håll hela tiden. Väldigt svårt att få en uppfattning av var fienden är och går fort som fan. Körde på mitt PS5 pro. Hade crossplay på så det kan ha påverkat en del men spelade någon timme innan jag tröttnade. Kanske får ge det en ny chans.

det är för små maps för 64p, det är därför det både känns och är rörigt :/. Jag hade hoppats på bättre ifrån utvecklarna men bf 6 är ytterligaqre en cod klon i bf tema :/. Det kommer inte bli bättre med releasen heller

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ja, level-designen på flera av kartorna är ursel/obefintlig, finns inget som helst flöde på t.ex Cairo. Nästan som om någon tog fram rutat papper och tänkte: "Vet ni vad? hur häftigt skulle det inte vara om vi gjorde banor som var designade som rutnät?"

Jämför t.ex med Grand Bazaar i BF3, där kartans layout är väldigt tydlg och man kan inte bara gena genom en massa byggnader, hur som helst.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja, level-designen på flera av kartorna är ursel/obefintlig, finns inget som helst flöde på t.ex Cairo. Nästan som om någon tog fram rutat papper och tänkte: "Vet ni vad? hur häftigt skulle det inte vara om vi gjorde banor som var designade som rutnät?"

Jämför t.ex med Grand Bazaar i BF3, där kartans layout är väldigt tydlg och man kan inte bara gena genom en massa byggnader, hur som helst.

Håller inte med. Tycker man kan läsa spelet på Cairo rätt bra. Det som sabbar just nu är ju att folk klättrar upp på taket och ger sitt laget ett onormalt övertag osv.

Just Grand Bazaar var ju ofta ett lag blev spawn campat också till följd av bristen på sätt att ta sig runt osv. Aldrig bra med för tydliga lanes utan det behövs sätt att slingra sig runt lite här och var om det ska bli något spel.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Håller inte med. Tycker man kan läsa spelet på Cairo rätt bra. Det som sabbar just nu är ju att folk klättrar upp på taket och ger sitt laget ett onormalt övertag osv.

Just Grand Bazaar var ju ofta ett lag blev spawn campat också till följd av bristen på sätt att ta sig runt osv. Aldrig bra med för tydliga lanes utan det behövs sätt att slingra sig runt lite här och var om det ska bli något spel.

Håller helt med dig!

Cairo (utan roofcampers) är en riktigt rolig bana. Känns som att banorna är mer next gen än tex Grand Bazaar. Dock blir ju följden att de tar mer tid att lära sig och med den grafiska förbättringen är fiender ibland svåra att se då det är mycket för en att ta in rent visuellt.

Dock gillade jag grand bazaar med, men med tanke på hur många som älskade metro tror jag många kommer gilla dessa maps också framöver.

Folk gnällde om att BF3 var gjort för COD spelare med.

Sen finns förbättringsmöjligheter gällande maps, balansering och klasser överlag.

Permalänk
Medlem

När det kommer till Cairo så hoppas jag att dom lägger till stegar för att enkelt ta sig upp på taken. Tycker matcherna är så mycket roligare då det finns fler höjdskillnader. Så man faktiskt behöver titta sig omkring istället för bara springa rakt framt och hålla nere M1.

Så in med lite stegar så det att ta sig upp så blir det riktigt najs. Som det är nu i betan så visst finns det ett övertag i breakthrough. Däremot i conquest så är det ju inga problem att ta sig upp på tak för att kontra personerna.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Ville dela med mig av ett riktigt BF moment som jag fick nu sista beta kvällen. Ruggigt jobbig jetpilot att möta för vår del