Permalänk
Medlem

* är knappen längst ner till vänster.
du skriver in den som ett telefon-nummer.

Permalänk
Medlem

Jag lade till den nya ICQ-klienten cMessenger till FAQ:en
Har fått hem en usb-bluetooth enhet nu och börjat leka lite med Linux-programvara men får det inte att fungera ännu, om ni hittar information om det så posta gärna här i FAQ:en.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

kan någon, steg för steg, förklara hur fasen man för över bilderna tagna med kameran till datorn? jag har en usb-kabel av typen DCU-11. jag har laddat ner massa olika program och jag lyckas inte alls.

ska jag göra något speciellt på telefonen? har försökt en massa olika varianter men jag förstår inte hur. har sökt också. hur har ni gjort?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

går inte med kabel, du måste ha ir eller blåtand

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

va fan ska man ha kabeln till då?

Visa signatur

Abit NF7-S 2400+@200x10
2x 256mb Twinmos Winbond
Sapphire 9800pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskar_Rydblom
va fan ska man ha kabeln till då?

Den är till för att synka med outlook osv. Hlet sjukt att den inte kan överföra bilder från telefonen... dock så går det att skicka bilder från datorn till telefonen...

Skaffa en blåtand-adapter ist.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

går det inte att fixa med en usb-kabel på något sätt? lite surt då jag och oskar har köpt en sån. kompispris men ändå bortkastat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Asså shit, ja fattar noll! Köpte t610 igår, å ja vill kunna skicka MMS från telefonen. Å jag behöver 'nödvndiga inställningar' typ... åsså kommer deet upp nå adressfält som ja ska fylla i... Hur gör jag?

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk

Kan man skicka upp ringsignaler med usb kabeln. Om det går så vill jag järna veta vilket program man ska använda?

Visa signatur

Abit NF7-S 2400+@200x10
2x 256mb Twinmos Winbond
Sapphire 9800pro 128mb

Permalänk
Medlem

att använda din "vanliga" internetuppkopplinf för att surfa med mobilen. Ja, det går. Hur?
Kan inte svara precist, men du skall iaf ställa in mobilen så att den kör med din dator som gateway. Sen ska du bara fippla igång så att din dator gateväjjar.

Vet inte om det är samma IP som du har till nätverkskortet som gäller, antagligen inte då det är ett annat interface, men jag vet inte. =/

Fungerar iaf över blåtand -> GPRS.

Visa signatur

ol' ws: 933mhz, hepc: epia 800mhz, new ws: shuttle ss-51g 512 MD ddr, 160 GB, 2.4 mhz. http://freevo.sf.net

Permalänk
Medlem

skillnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Tänkte jag skulle dela med mig av lite länkar

IRC ¹: http://www.vidarholen.net/contents/virca/shots.html (HTTP Bouncer)
IRC ²: http://www.irssi.org och tanka irssi-mobile-0.12.tar.gz (inte testat men borde funka)

En T610 sida.. http://www.mrwb.tk/

Kontrollera datorn med mobilen (och tvärt om)

http://eflame.com/fma/ FMA
http://www.meer-net.com/ BTControl
http://www.jeyo.com/products/products.asp (Jeyo Remote 1.0) *favorit*

Vilka blåtand grejer funkar med T610 / funkar bra? =D

http://www.inetdata.se/produKt.asp?p=5400348 Bluetake Bluetooth USB Dongle <- funkar helt perfekt

Vad e d för skillnad på den för 369kr och den du föreslog?

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats med att surfa på en pda med t610 som modem?

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
Någon som har lyckats med att surfa på en pda med t610 som modem?

Ja, på min Palm IIIc så har jag surfat över IR-porten.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få "winamp-kontroll" till phonen...vilket program behöver man för att köra scripten och var tankar man d? Skulle vara väldigt tacksam för svar...

Visa signatur

Permalänk

vet någon vart man kan ladda ner svenska national sången till T100 och till T610?!

edit: för ett tag sen så ståg det att man kunde ladda ner Doom till mobiltelefoner, funkar det till T610..?:).. vill ju ha något bra spel som man kan spela när man har det tråkigt på lektioner eller på raster osv

Permalänk
Medlem

doom funkar men det går jääääävligt långsamt.. typ trycker på joysticken så vänder gubben sig 3 sekunder senare.

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk

var hittar man doom?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

får inte msn o fungera på telefonen, det står bara contacting gateway, men inget händer, jag har inte ändrat på några inställningar heller.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

irssi-mobile-0.12.tar.gz någon som vet hur man ska göra med den? är ju en himla massa filer.. ingen .jar fil

Edit: argh, verkar som att man måste installera en del på sin webserver och sedan köra därigenom på telefonen.. någon som har hittat en fungerande irc-klient till T610? virca funkar ju inte... faan vill ju kunna irca i mobilen

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

Bluetooth

OK!...nu e d så här...jag har fått igång blåtanden till mobben men och jag har fått igång Winamp så d fungerar på mobilen. Men (alltid detta "men") jag vet inte hur man fixar allt annat (andra program), kan man använda skrivbordet genom telefonen? Finns det nån sida med guide till allt d här?
Och sist men inte minst...var nånstans på mobben lägger man spelen man tankat hem?

Väldigt tacksam för svar...//Milyn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikea
att använda din "vanliga" internetuppkopplinf för att surfa med mobilen. Ja, det går. Hur?
Kan inte svara precist, men du skall iaf ställa in mobilen så att den kör med din dator som gateway. Sen ska du bara fippla igång så att din dator gateväjjar.

Vet inte om det är samma IP som du har till nätverkskortet som gäller, antagligen inte då det är ett annat interface, men jag vet inte. =/

Fungerar iaf över blåtand -> GPRS.

Men du vet att det fungerar?
Har letat ett tag, men får det inte att funka. Ingen som vet någonting?

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Medlem

länka turbonallens wap sida ochså. http://fett.mine.nu/downup/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Re: skillnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milyn
Vad e d för skillnad på den för 369kr och den du föreslog?

Antagligen enbart räckvidden. 10 meter på den billigare och 100 på den lite dyrare.

EDIT: Vilken är den billigaste bluetooth-adaptern som man kan köpa?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Re: Re: skillnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Antagligen enbart räckvidden. 10 meter på den billigare och 100 på den lite dyrare.

EDIT: Vilken är den billigaste bluetooth-adaptern som man kan köpa?

Skillnaden mellan de som räcker "10 meter" (snarare ~2m i ett normalt rum) och de som klarar "200 meter" (ja, säg 20 meter hemma) är milsvid, satsa på den dyrare, det är bara någon tiokronas skillnad. Min "200 meter" räcker rätt fint faktiskt, kan sätta igång winamp utanför lägenheten

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Hedersmedlem

Går i starka funderingar att beställa från Dustin. Där har dom ett paket med en T610 och en TDK bluetooth-adapter som verkar riktigt fin.

Jag undrar dock lite hur det är med garantier om den går sönder efter t.ex. 6 månader. Skall man skicka tillbaka den till Dustin då, eller skall man vända sig till t.ex. GEAB (eller annat ställe)? Eller måste jag kanske skicka den till SonyEricsson?
Kan man täkna mobilen på hemförsäkringnen eller liknande?
Funderar även på att köpa den från El-giganten. Där kan man täkna en försäkring så att man får en ny mobil om praktiskt taget vad som helst händer (har jag för mig), men det blir ca 1000 kr dyrare. Är det värt denna kostnad?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man är intresserad av att göra egna teman till T610 (även andra telefoner) så finns ett bra program på http://members.lycos.co.uk/themecreator/. Kolla lite i forumet och sök dig vidare till andra resurser om hur man bäst skapar ett tema som är både funktionellt och snyggt.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem

Har en fråga om SendFile som gör att man kan skicka filer mellan datorn och telefonen (tex spel).. Men när ja startar SendFile så kmr Run-time error `429`, Active X component can´t create objekt fram.. Har provat detta på 2 olika datorer o d har hänt samma sak.. Så någon annan måste också haft samma problem.. Hur fixar ja det här? Eller finns det något annat program som också kan skicka spel till telen?

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

En fråga... går det att ändra vad som händer när man trycker joysticken åt olika håll?

asjobbigt när man trycker upp så kommer man till SonyEricssons wap sida..ganska irriterande

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av res
En fråga... går det att ändra vad som händer när man trycker joysticken åt olika håll?

asjobbigt när man trycker upp så kommer man till SonyEricssons wap sida..ganska irriterande

Du kan ändra vad som händer när du trycker joysticken åt vänster. De andra har jag inte lyckats ändra

(vänstertrycket är en genväg till den första genvägen)

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

ok, jo det känner jag igen från mina gamla ericsson telefoner.
Men precis det att sony ericssons förbannade wap sida kommer upp!
Bara man kunde ställa in det..... nånstans... om man trycker på knappen på högersidan då kommer jag till wap sidan som jag ställt in som "första sida"

Visa signatur