Permalänk

Michael: Leta lite till så kommer du hitta add, har själv lagt till några kontakter som sidan inte hittade av sig själv

Jag brukar bara försöka ansluta tills jag kommer in, det brukar gå på andra försöket!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
helt säker på att de inte funkar med comviq kontant? Jävligt störande i så fall!

Klart gprs fungerar på comviq, du gå in på hemsidan och väljer attt skicka inställningar till mobilen fungerar finfint,...... Skickas lite inställningar till mobilen innom 10 min eller vad det är, sen är det bara att surfa.....

själv har jag precis bytat till Vodafone, för att det enligt mig är en bättre operatör (hmm, ´har täckning i hemmet åtminstonde :^) )
GPRS fungerar också på vodafone kan tilläggas.,...

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Så... allt detta är ju gott och väl.

men... jag har ingen javatelefon.. har tyckt det verka skit tills nu när lite nyttiga program börjar dyka upp.

så.. tipsa om en billig och bra javatelefon som funkar med detta... gärna en som har socketstöd så man har lite mer möjligheter.

Permalänk
Medlem

Såja, nu fungerar mitt bra som attan!!

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Michael och alla andra: de e bara att gå in på "Startsidan" på mobilen så kan du sedan stänga wappen och öppna ex. Cmessenger utan att du får nätverksfel! funkar för mig iallafall..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Men vad tusan är det där "Key code"??

När jag ska logga in står det att jag har felaktiga uppgifter, typ.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Nu hade jag igång ICQ i ca 45 minuter (och han skicka/ta emot en hel del)

mottaget: 75149 bytes
skickat: 80451 byte

ingen mer som hunnit testa ICQ-Klienten?

Med TELIA´S "Rörliga GPRS" så kostar det 12,5 öre/kb
Om jag räknar rätt så kostade då din 45 min ICQ:ande (med telia)

(75149 + 80451) x 0,125 / 1024 = 19 kr (kan det stämma?)

-----------------------------

Jag har iaf tankat hem cMessenger till min nokia 7210 och det funkar perfekt. connectar på första försöket och allt

Jag skulle vilja se hur många skickade/mottagna bytes mitt GPRS-Wappande har utnjyttjat. Nån som vet hur man ser sånt på en nokia 7210?

------------------------------

edit: keycode får du välja efter att du har installerat. denna kod använder du sen för att kunna låsa klienten om du vill.

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

ah, tack dubalizer

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Kostar det verkligen 12,5 öre/kb? Låter dyrt. Om 1 Mb = 1024 kb så kostar det alltså 128 kr/Mb, vilket är 8,5 gånger dyrare än mitt eget abonnemang hos Campuz Mobile (där det kostar 15 kr/Mb).

Kan kanske stämma iofs. Sen när har Telia gjort sig kända för att erbjuda billiga tjänster?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Michael och alla andra: de e bara att gå in på "Startsidan" på mobilen så kan du sedan stänga wappen och öppna ex. Cmessenger utan att du får nätverksfel! funkar för mig iallafall..

Hur stänger du ner wapsidan utan att koppla ner?

Permalänk

Kan ingen lägga ut jar- och jadfilerna på någon annan sida?
Deras fungerar inte.

Visa signatur

Survival of the fittest

Permalänk
Medlem

Jag har en SonyEricsson t310, finns det inget fungerande messenger-program till den?

Permalänk
Medlem

Funkar IM+ för någon här? För mig står det:

Citat:

no ':' in URL

Can't connect to server. Please check your connection or try again later

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Cmessengers sida verkar ligga nere. Har tankat hem programmet från Turbonallens utmärkta sida, men vad ska jag skriva in för saker i inställningarna? Alltså Login, Password och Key code?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Det du skrev in på deras www sida?

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Jaha, man måste registrera sig på nåt sätt? Lite svårt att veta vad man ska skriva in på deras sida när man aldrig varit där eftersom den ligger nere.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

fan fick aldrig hem det skrev kanske fel adress ooo att wappa med den här 610 är som att skita utan papper

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

trubonalle din mobil länk e död

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

jaja man får kanske ta det från Turbos hemsida jävligt schysst intiativ av att göra sidan. I alla fall la la till
http://cmessenger.cleverlance.com/wap.jsp
som bokmärke dock stora bokstäver funka inte nån som vet??
eller man var tyvungen att regga sig förs eller nått?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Hej alla.

har nu skaffat en siemens m55 och har comviq kväll.

är det någon som lyckats komma online med mobicq med denna combo? .. får fel#123.0 hela tiden..

är det ngn särskilld http profil man måste välja för att få internet direkt via gprs?

Permalänk
Medlem

Funkar msn med detta program? För det som länkas till faq'n är ju 30dagars trail :/

Permalänk

jadu turbo nu tog jag det från din sida nice har inte provat det dock måste först testa alla spel och rig signaler jag la över sammtidigt

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

jag kan skicka mms med djuice wap profil jag kan Zmarta med amart profil men jag kan inte
cmessenger med djuice profile why? proxy don´t respond funkar det just nu??

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

ja nu e allt skit i gång Zmart vet i fan om jag kommer att använda det bluetooth och sket nu e det bara cmessenger kör den på http protokoll via wap? för det stödjer inte djuice lösning lägga till ip nummer elelr nått eller en annan klient ??

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

kan man verkligen lita på hemsidan, jag menar man måste ju skriva in sin hotmail pass för att det ska funka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
kan man verkligen lita på hemsidan, jag menar man måste ju skriva in sin hotmail pass för att det ska funka

Om du vill köra MSN messenger lär du nog behöva det, hotmail-passwordet används för att logga in på MSN. Om du är rädd för att de som har sidan med Cmessenger ska sno ditt vanliga lösenord kan du ju alltid skapa ett nytt Hotmail/MSN-konto separat för mobilen.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk

nån som fått i gång det med djuice

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

det funkar iaf med comviq kontant kort

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte kan logga in på deras sida?

Permalänk

malte vad har du för operatör?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.