Permalänk
Medlem

Beröm till Dell

Det hela började med att hårddisken på en Inspirion 8100 gick sönder. Dagen därpå ringde jag till Dells support jag fick svar direkt och förklarade situattionen och då sa dom att en tekniker skulle ringa upp mig, 15min senare ringer det och då säger teknikern att jag ska köra ett diagnostiskt program och läsa upp resultatet. Testet han inte gå långt innan ett fel upptäcktes och då tog han min adress och sa att han skulle skicka en ny hårddisk direkt. Nästa morgon så ringer dom från Infocare Luleå och meddelar att dom har en hårddisk till mig och frågar vilken tid dom kan komma och leverera den.

Såhär skulle all support vara

Permalänk
Medlem

Låter underbart, gläds med dig

Permalänk
Medlem

Fick en ny dvd-brännare dagen efter jag ringde supporten. Mycket bra support av Dell.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har också mycket bra erfarenhet av dells support. Fick inge nya delar men dock mycket bra hjälp som löste mina problem. Stabila datorer har dom också! (Dimension 8100)

Dell är bra!

Permalänk
Medlem

Jo, Dells support är bra. Fast jag har mardrömmar sedan det var en kille med fjollig röst som svarad: "Dells support, Greger". Vem har inte sett Nilecity?:D

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

jodå, när jag bodde i sverige så var de bra (säger inte att det är någon skillnad nu) och jag hoppas de fortsätter med det osv osv, och fast jag nu även inte gillar min DELL-dator så måste jag säga att de inte har såååå dåliga datorer

Visa signatur

Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie
"Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex

Permalänk
Medlem

Nej..det värsta är väl att man inte kan göra någonting med dom. Tänker på bios och så..jag hade problem ett installera en extra hdd pga att bios är så låst. Sen har dom ju minst sagt speciella kylningslösningar...men stabila det är dom!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Nej..det värsta är väl att man inte kan göra någonting med dom. Tänker på bios och så..jag hade problem ett installera en extra hdd pga att bios är så låst. Sen har dom ju minst sagt speciella kylningslösningar...men stabila det är dom!

Heh, vad fan hade du för dell då?
Där en låsning i bios hindrade dig från att koppla in en ny hårddisk.

Det enda speciella är att du inte har några överklockningsmöjligheter i en dellbios.

Jag tror det var skit bakom spakarna, tex att alla IDE enheter i en delldator är CS som standar eller nått åt det hållet du missade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Jag tror det var skit bakom spakarna, tex att alla IDE enheter i en delldator är CS som standar eller nått åt det hållet du missade

Bullseye.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har en Dimension 8100.

Det fanns ju inga ordentliga menyer. Ajja. det löste sej till slut iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Jag har en Dimension 8100.

Det fanns ju inga ordentliga menyer. Ajja. det löste sej till slut iaf.

Varför behöver du menyer för att skruva i en hårddisk?
Delldatorerna är lätta att jobba i så du borde klara dig utan ritning.