Permalänk
Medlem

"ny" server

Va tror ni om detta till en filserver?

Processor:
AMD Athlon K7 1133 MHz @ 900 MHz (pga värme reducering och stabilitet)

Moderkort:
MSI K7T 266 Pro Via KT266

Nätagg:
ANTEC TRUEPOWER 550W PEC (många diskar)

Chassi:
CHENBRO SERVERLÅDA NET

Jag har processorn och moderkortet, är det OK grejer att bygga en filserver av?

Chassit, nån som har det och kan säga om det är värt pengarna eller om jag ska sattsa på ett annat?

Permalänk

ehm?
Har du inte frågat exakt samma fråga i en annan tråd du skapade?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

file server.. jora duger fint du kan strypa den ner till 500 - 600MHz om du vill... men en 1133MHz går ju stabilt på 1000MHz så.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Beroende på vad du ska köra för filserver..

En liten hemmaserver för ditt lilla nätverk eller en tjänst som nyttjas av flera olika klienter, samtidigt dessutom? Isåfall kan det vara ide att titta på lite högre CPU's.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
ehm?
Har du inte frågat exakt samma fråga i en annan tråd du skapade?

Jo, det har han. Återstår att de hur många minuter den här överlever.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=18754...

Duger det som motivering eller måste jag också berätta för dig att du har försatt dig din chans att få svar på din fråga. Blir din tråd av någon anledning låst är det alltså inte ok att skapa en ny om exakt samma sak.

Ser jag det igen så är jag inte lika snäll.

*låst*