Hur fan stänger man av FSAA?

Permalänk
Avstängd

Hur fan stänger man av FSAA?

Tjenix, nu är det så att jag fått tillbaka min dator.

Men nu är det massor av problem och jag har inga planer på formatera, dock har jag fått lite hjälp och det är att jag ska stänga av FSAA och se om det fungerar...

Jaha tänker jag, jag vet inte änns om jag har den påslagen,, jag vet inte var den funktionen finns.

Har en GF3 (inte Ti) och 45.23 drivare WinXP PRO SP1 bla bla

Just ja, det angår problem med spel som muppar sig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

WinXP med SP1 är sämst, kan dra ner prestandan ordentligt. Sen om du har AA på är bara att se i drivrutinsinställningarna.

Permalänk
Avstängd

Yep, men tyvärr hjälper det inte ett piss då det inte finns något som heter AA någonstans.. kanske för att allt står på svenska..

På engelska är det ju "antialiasing" men på knasigt översatt till svenska?

Kantutjämning kanske?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Kantutjämning kanske?

jawohl

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

Hitta felet, jag försökte med alla konstiga inställningar men nix..

Hur som helst började spelen att fungera bra igen då jag kör dom med win98 kompatilitetsläge..

Men andra ord skulle WinXP suga utan den funktionen, fast den suger lite ändå

Konstig nog så fungera spelen förut utan problem
bör nog inte låna ut datorn igen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Låna ut datorn är ju som att låna ut flickvännen

Visa signatur

©Frecko©
Skribent/Recensent
http://www.testhuset.nu | http://www.goodgame.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frecko
Låna ut datorn är ju som att låna ut flickvännen

Yep, man vet aldrig vilka virus som följer med

Kompisen som låna den hade lyckats med att bränna sin egen moderkort.. man ska inte trycka in mer minne i datorn när den är igång eller i väntläge..

Nåja, fick 2000kr för 3 veckors lån... yäk, det är ju som att hyra ut sin flickvän... Nää, jag är en dator "pimp" nu

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, man vet aldrig vilka virus som följer med

Kompisen som låna den hade lyckats med att bränna sin egen moderkort.. man ska inte trycka in mer minne i datorn när den är igång eller i väntläge..

Nåja, fick 2000kr för 3 veckors lån... yäk, det är ju som att hyra ut sin flickvän... Nää, jag är en dator "pimp" nu

*huh* Låna ut sin dator till en så liten summa pengar, till en kille som installerar ramminne under drift. Det verkar inte så genomtänkt, eller skrev ni någon form av avtal som reglerade det?

Visa signatur

***
**
*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
WinXP med SP1 är sämst, kan dra ner prestandan ordentligt. Sen om du har AA på är bara att se i drivrutinsinställningarna.

Har inte märkt någon skillnad mellan xp och xp+sp1.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfen_82
*huh* Låna ut sin dator till en så liten summa pengar, till en kille som installerar ramminne under drift. Det verkar inte så genomtänkt, eller skrev ni någon form av avtal som reglerade det?

Lådan var låst som tur var

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Dom flesta låsen är inte av den stabila typen

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

offtopic: enligt ett benchmark jag såg på nordichardware.se så skiljer det 2 poäng mellan XP och XP+SP1, så en liiiten skillnad är det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Dom flesta låsen är inte av den stabila typen

Det stämmer, jag öppnade lådan fast den var låst med orginal låset (addtronics) men jag har svetsat fast kedjor på dörrarna under fronten och hänglås typ strörre som sitter där

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

.