Japp, har dett det nu också. Slarvigt...
Men i vilket fall som helst står det inte nånstans på varken TwinMos eller Abits hemsida om att man inte ska använda dessa minnen.
Märkte att jag hade rört till begreppen lite också, tillverkaren av minnena heter tydligen TwinMos (trodde det var en typ av minne tidigare...).
Jag har i alla fall kommit en bit på väg. Genom att skruva ned hårdvaruaccelerationen till noll så funkar ju faktiskt datorn, men prestandan blir väl därefter. Vanliga program funkar ju bra i a f.
Tyder inte det på att det "bara" är en kass drivrutin, mer än att det har med BIOSen att göra? Tycker att eftersom det alltid sker i windows och endast med den här drivrutinen på full acceleration så tyder det på en kass drivrutin. Vad göra? Går det att uppmärksamma Abit på det här och få nån respons tror ni?
Jag har laddat ned mina drivrutiner från nVidia, där hittade jag de nyaste. Kan det finnas annu nyare nån annanstans? Finns kanske nån lista på uppmärksammade problem för ovan nämnt grafikkort/minne med en lista på planerade åtgärder?
tack för all hjälp jag kan få
/larry