Cs 1.6 och dess FPS-drops

Permalänk
Avstängd

Cs 1.6 och dess FPS-drops

Hej.. Jo, det är så här..
Min kompis sitter och är jätteledsen över att han har en dator för 25000 (påstår han) och bara 50 fps..
Jag, som inte kan ett skit som CS eller så vet ju inte vad som är fel..
Hans hårdvara är DFI Lanparty nForce 2 nånting
FX5800 Ultra DDR2
2500+ Barton

Han har testat olika drivrutiner för grafikkort, moderkort osv.
Testat med vsync av/på, testat med reforce och allting.. Inget hjälper...

Någon som har nån idé eller så på vad det kan vara? Skulle vara jätte tacksam isåfall

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Det är 1.6 som är kasst optimerat, jag har också en burk som i vanliga fall ska palla cs utan problem men i 1.6 springer man omrking med rådålig fps trots att man är på en tom server och jag har provat allt som din kompis provat också... funkar icket!

kan säga att jag lagt ner cs mer eller mindre

Permalänk

inte så att fps är låst på 50 =), nä men seriöst han borde inte bry som det skitspelet.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Med min dator har jag 100fps hela tiden förutom när det kommer rökgranater, så nått skummt är det nog med datorn.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
inte så att fps är låst på 50 =), nä men seriöst han borde inte bry som det skitspelet.

Lycka till att få han att sluta spela skiten. Själv slutade jag spela då jag började inse vad det va för folk som spelar spelet online.. Älskade att lira det på LAN en gång i tiden

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Spelar det stor jävla roll om man bara har 50 förbannade jävla fps i cs?
Följ någon av dom tusen olika jävla guiderna som finns både här och på en massa andra jävla ställlen!

Detta e fan första gången jag blir irriterad, men seriöst, sjuttioelva nya jävla trådar om samma problem varenda jävla dag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnAQ
Spelar det stor jävla roll om man bara har 50 förbannade jävla fps i cs?
Följ någon av dom tusen olika jävla guiderna som finns både här och på en massa andra jävla ställlen!

Detta e fan första gången jag blir irriterad, men seriöst, sjuttioelva nya jävla trådar om samma problem varenda jävla dag...

Visst är det tragiskt att dagens ungdom inte lärt sig söka (google.com är min bästa vän ), men att aima på en skalle som är som minst 1 pixel stor med 50 fps är näst intill omöjligt.

Permalänk
Avstängd

Det finns ju såå "många" guider till 1.6 ja, så många att inte ens cs.nu kan ge han en länk till en värdig guide.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
inte så att fps är låst på 50 =), nä men seriöst han borde inte bry som det skitspelet.

OFFtopic:
Hur orkar du mata detta konstanta whine över hur dåligt CS är?
Tror du att någon som spelar bryr sig att du tycker att spelet är kasst?
Du kanske fått för dig att bara för att du inte gillar det så måste alla sluta spela?
Kanske inte rätt vaggad vem vet...

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
(google.com är min bästa vän )

OFFTopic:
Jag tycker synd om dig... Mina bästa vänner är riktiga människor...
ONTopic:

Testa att ominstallera alltihopa...
Uppdatera Windows så att du har allt det senaste

Permalänk
Medlem

Skumt, alla har sådana problem med 1.6'an

Mitt GF2 GTS pro 64 MB klarar då skiten galant

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

The Wiz med michael jackson som fågelskrämman lol gillar du den lr???? : D

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

1.6 är skit...jag uppmanar alla att fortsätta köra 1.5 även om de lägger ner won kommer det lösa sig på ett eller annat sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
1.6 är skit...jag uppmanar alla att fortsätta köra 1.5 även om de lägger ner won kommer det lösa sig på ett eller annat sätt

Klart man fortsätter med 1.5 inget at diskutera.

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Skumt, alla har sådana problem med 1.6'an

Mitt GF2 GTS pro 64 MB klarar då skiten galant

Mitt POV GF2 GTS/Pro 64 MB klarar det rätt bra, men det kan dock hacka till lite i vissa situationer med mängder med smokes inblandade, eller vid yard på aztec.
Men om jag jämför med polarnas GF3/GF FX/R 9800 så klarar mitt sig rätt bra för att vara så pass gammalt.

Permalänk
Medlem

Reza: Vad joddlar du om?
Om du syftar på min avatar så är det "The wizard from OZ".
Och har inget med MJ att göra däremot Sammy Davis Jr.
LazyDroog: Jag tycker det finns mycket positiva saker i 1.6.
Tex alla map ändringar är till det bättre. även om stolparna på inferno bara är jobbiga.
Däremot gillar jag inte den nya nätkoden eller dom nya färgerna/köpmenyerna/skölden.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Avstängd

Aja.. Synd att ni tycker så illa om det spelet, jag tycker det är ett kul spel, men.. Jag spelar det inte för jag klarar inte av alla 12åringar som sitter och whinar överallt. Usch, får rysningar. Men iaf, till er som undrar, hans problem var att IDE-sladden hade legat och glappat, förstår inte hur det kan sänka FPS men visst.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk

cs har alltid varit fps dropps krävande tycker jag... 10 smoke = 70 fps i cs 1.6

jajajajjaaja: radeon 9700pro

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnAQ
OFFTopic:
Jag tycker synd om dig... Mina bästa vänner är riktiga människor...

Och jag tycker synd om dig som är så dödligt seriös alltid

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak Micke
inte ja heller aja ska lira hl2 nu

Nog att man inte ska snacka wärsch på detta forum men..

Menar du betan? så jävla tråkig, springa omkring för sig själv på pyttesmåbanor som är sönderbuggade och hoppas på att någon anfaller men bli besviken, usch nej, köp spelet istället! Det ska jag iaf göra.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Hörru "The_Wiz" bilden du har där är -med- MJ på !!

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988