Permalänk

Vi med DFI Lanparty nForce2 Ultra....

Ok, jag hade datorn uppe i kanske en timme...testade lite FSB och boom...nForce2 "buggen". Bara iväg med bios till Eksitdata.

Fler som har problemet?? Har mailat DFI i ämnet men om vi är fler så vore det kanske ett sätt att trycka på ang. en bios fix!!
Annars blir man ju illa tvungen att köpa en bios backup på Eksit.

Posta gärna också andra erfarenheter....positiva som negativa!!

Mvh

//Killerwhale

Permalänk

Kan ju nämnas att.....

....Datorbutiken som jag köpte av har gratis omprogrammering av eprom. Bara att ha 2....eller så klart gå på en bios saviour....

...verkligen inte många som kör DFI!!

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa ett sådant... Valet står mellan den och ett Gigabyte GA-7NNXP.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har ett DFI Lanparty Ultra....

Jag har inte dom problemen du talar om, men väl andra problem. Sitter med ett GF3Ti200 och det spökar som fan...ruggiga problem med drivisar

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det egentligen som DFI Lanparty har som rättfärdigar det höga priset? Det är ju _betydligt_ dyrare än t.ex. Asus A7N8X Deluxe eller Abit NF7-S.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Antielefant

Det ser flashigt ut

Lysdioder etc som egentligen inte har nåt med prestanda att göra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Dessutom så följer det ju med runda ide kablar plus en massa andra praktiska extra saker. Och enligt dom recensioner jag läst så spöar det dom flesta andra nforce2 ultra korten i prestanta, förutom Gigabytes GA-7NNXP där det är ganska jämnt. Sen att det är ett av dom bästa överklockningskorten är ju inte helt fel heller.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk

Okaj, jag har själv upptäckt problem med mitt Audigy Platinum eX.......drivisarna funkade fint i förra datorn men här så korrumperar det hela registret... Iofs svårt att hänvisa detta till mammakortet men vaffan gör man!? Får väl sälja Audigy och köra med det interna....DAMN!!

Permalänk
Medlem

Får mitt om ett par dagar, ska testa mitt audigy kort då,,, hoppas det funkar bara..

Såg nån skrev vad som rättfärdigar det höga priset,,, det har i princip lika bra innehåll som gigabytes nnxp kort, samt lika bra prestanda om inte bättre, ser bättre ut och man får runda ide kablar!=) Samt priset skiljer med 200;-.

Case-Closed... .. .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redcheat
Får mitt om ett par dagar, ska testa mitt audigy kort då,,, hoppas det funkar bara..

Har fortfarande inte fått in drivers till mitt kort....försökte med Kx också...
Hojta om hur det går för dig....(om du kör XP)

/K

Permalänk

Kan bara säga.....

KÖP INTE DFI SKITEN!!!
Skrev precis in en RMA, bios krasch igen....icke klockad!!
Bioset dog av att jag flyttade mitt ljudkort från PCI 3 till PCI 2.....helt jävla otroligt!!

Permalänk
Medlem

Att ett bios krashar för en sån sak är väl väldigt osannolikt... Bios:en ska väl inte ens kunna krasha när datorn är avstängd?
Du måste ha haft väldigt otur.

Visa signatur

Permalänk

Jag startade om efter bytet och den gick in i bios i ungefär en sekund, sedan svart skärm. Så det var inte i strömlöst läge det dog.
Och japps, otur kan man minst säga.....var på väg att köpa gigabyte´s värsting men föll för DFI´s flashighet....*hmmm*

Nåja, vi får se hur dom gör...skickar ett nytt eller låter mig byta märke....fortsättning följer..!

Permalänk
Medlem

Måste vara fabriksfel på ditt lanparty
har också ett och det har aldrig krånglat mer än va nforce2 kort gör.. med drivrutiner och sånt tjafs.

Visa signatur

Amd Athlon64 3000+ Venice, Asus A8V Deluxe, Dual 2x256MB PC3200 Kingston, Radeon9800Pro AIW, 250GB Maxtor, 22" Syncmaster 1200NF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerwhale
"Jag startade om efter bytet"

menar du att du bytte pci platser när burken var igång??

Permalänk
Avstängd

he

Visa signatur

hade tänkt bygga en ny dator me althon =) ^*snart

Permalänk
Medlem

Stod i valet och kvalet mellan A7N8X-Deluxe och DFI Lanparty NFII när jag skulle bestämma mig för ett moderkort. Tänkte till slut som så att det visuella + lullullet tog överhanden. Speciellt om man, som jag vill ha massa roliga ljus och grejer... trevligt. Asus-kortet verkar väl iofs i stort vara lika bra, och billigare men jag köper inte nya grejer så ofta så jag bestämde mig för att köpa något snyggt och bra som jag skulle vara nöjd med.

Synd bara att så få "riktiga" affärer säljer det, hade varit trevligt att kunna gå och klaga nånstans om det skiter sig och inte bara ringa eller maila :p.

Visa signatur

[15,4-tums Macbook Pro, 2.0GHz Core Duo, 1.5 GB DDR667, 80GB SATA-HD, ATI Mobility x1600 128MB VRAM => Utbytt 2 gång och, hör och häpna, ersättningsmaskinen är tyst och sval som en mus i sibirien!]

“Ph34r my l33t n3kkid Skillz!" - Largo

Permalänk

Så klart inte!!

....men man måste ju starta...."om" efter man gjort förändringar!

Skickade iaf tillbaks skiten med ett önskemål om att byta till ett Epox 8KRA2+ Via KT600 + en duron 1300Mhz emellan. Grejjerna kom på 4 dagar och nu sitter jag här med en superstabil burk mycket marginellt långsammare än vad jag kunde klocka upp nForce2 kortet. (Enligt PC Mark & 3D Mark)

En stor bonus är att jag nu även har SATA raid.....kanske dags för 2st Raptor diskar??

Nöjd nu iaf!!

Permalänk
Medlem

har själv ett nf7-s och undar vad nforce buggen är? Är det bioset som krashar lr?

Visa signatur

Workstation: AMD2500+, Abit NF7-S 2.0, 2*256 TwinMOS-Winbond, Hercules 9800Pro, 120gb Seagate, Samsung 959NF 19"
Laptop: Compaq Evo N1015v, AMD1700+, 256DDR, ATI RADEON IGP 64mb, 19gb