Permalänk
Medlem

XP > MP?

har läst lite överallt om att modda xp processorer genom L5 bryggorna, men dom flesta guider och trådar om detta har varit över 1 år gamla.

har beställt två st xp2400+ och ett MSI K7D Master-L
och undrar nu om någon har lyckats modda dessa processorer
nyligen med den nya förpackningen?

skulle uppskatta om någon kunde förklara exakt hur man går tillväga och vilka material man ska använda

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att man gör på samma sätt som med de äldre. Men jag är inte säker.

Tycker det låter som en dålig ide att först beställa och sen kolla om det är möjligt att använda dom.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Tycker det låter som en dålig ide att först beställa och sen kolla om det är möjligt att använda dom. [/B]

vet att folk har lyckats med att modda med den nya förpackningen också, men frågan är hur dom har gått tillväga

Permalänk
Medlem

Har för mig att det kan räcka med att fylla gropen med någon ledande färg eller liknande. Eventuellt kan man behöva skrapa runt lite i gropen först, för att få fram lite ren metallyta. Läste detta någonstans, och självklart hittar jag det inte nu. Leta på Overclockers SMP Forums, vill minnas att det var där jag läste det. Hinner inte riktigt leta själv just nu, bara.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk

varför athlon mp system ?
hade väl vart bättre at köpa _en_ P4 ?

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Hittade tråden jag letade efter här. Verkar hyfsat enkelt.
Hoppas att det är det, beställde nyss själv.
En till artikel här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
varför athlon mp system ?

Nu var det inte det antony frågade om, så det kan vi ju ta i en separat pajkastartråd om AMD vs. Intel?

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Citat:

Om du syftar på att HT skulle vara samma sak som SMP, så nej -- inte samma sak. Även om HT gör att processorn kan utnyttjas bättre i vissa lägen så är det fortfarande bara en processor.