Går det sänka Vcore på GA-7n400 Pro2?

Permalänk
Medlem

Går det sänka Vcore på GA-7n400 Pro2?

I mitt bios kan jag bara ställa in Vcore på detta sätt. Ha den på normal, +5%, +7,5% och +10%. Nu till problemet, jag har en PAlomino 2000+ och då ska Vcore ligga på 1,75. Men nu ligger min Vcore på 1,82 fast jag har Vcore ställd på normal.

Går det att sänka på något sätt, hackat bios eller nå?
För nu går processorn onödigt varm.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Samma här..

Har precis samma problem som du! även jag vore tacksam för svar! Har en amd xp2800+ som ligger på ca 53 idle och 58+ fulload!

Visa signatur

Leo

Permalänk
Avstängd

Har ni ens läst igenom manualen?
Om det inte står något där så maila gigabyte och klaga.

Eller testa med ett nytt bios och hoppas på det bästa.
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7N40...

Leobk: 58+ full? vad är det med det då, du ligger ju långt ifrån riskgränsen.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Har ni ens läst igenom manualen?
Om det inte står något där så maila gigabyte och klaga.

Eller testa med ett nytt bios och hoppas på det bästa.
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7N40...

Leobk: 58+ full? vad är det med det då, du ligger ju långt ifrån riskgränsen.

Har nyaste BIOS från Gigabytes sida, vilket inte hjälper. För deras BIOS innehåller så snåla inställningar, är då inte nöjd att gå över från Abit Kx7-333's bios till mitt gigabyte, en stor besvikelse. Har mailat till Gigabyte, inget svar.
Har även problem med att datorn inte funkar som den ska om jag kör i 2000+ heller, måste köra den i 12,5 x 100 för att det ska gå att spela med den. Annars startar datorn eller låser sig när jag startar upp ett spel.
Min temp är roligare, har haft den upp i 65 grader utan att belasta den mer än med windows.

7N400-Pro2 verkar vara ett mycket besvärligt kort. Om man har den äldre versionen (Pro) så verkar det funka bättre, och till den finns även hackat BIOS var man kan ställa in Vcore osv: http://pr3ach3r.overkillsystems.net/7N400PRO/HARDM3NU/HM.htm
Funkar dock inte till Pro2, kan visst skada moderkortet på något sätt, har dock försökt lägga in preacher bios men det funkade då inte med Q-Flash.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd

ajaj då.

Kan det vara så att FSBn spökar tillsammans med minnena?
När du bara kan köra den i 100.

Långsökt teori, men testa att byta cpu.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
ajaj då.

Kan det vara så att FSBn spökar tillsammans med minnena?
När du bara kan köra den i 100.

Långsökt teori, men testa att byta cpu.

Nä det är det inte, har kört samma grejer som jag har nu på mitt förra moderkort KX7-333.
Verkar som att mycket annat folk har problem med värmen på sina pro2 kort, rekommenderar inte pro2 korten, sugen på detta kort så ska ni få tag i ett pro kort istället.

Visa signatur