skillnad - DC++ & oDC

Permalänk
Medlem

skillnad - DC++ & oDC

Vad är skillnaden mellan DC++ och oDC ?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

DC++ äger över DC.

DC++ är bättre helt enkelt.

Skämt å sido... Du kan vara inne på flera hubbar, och har mycket bra översikt över alla hubbar du är inne på, det är den största skillnaden som jag ser det.

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q-77
DC++ äger över DC.

DC++ är bättre helt enkelt.

Skämt å sido... Du kan vara inne på flera hubbar, och har mycket bra översikt över alla hubbar du är inne på, det är den största skillnaden som jag ser det.

Han undrade vad skillnaden mellan oDc och DC++ var. Inte "vanliga" DC och DC++.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oDC == opera direct connect, om jag inte minns fel.. kör det själv, orkar dock inte kolla i 'about' eller liknande nu. ;P Har aldrig kört vanliga dc++, så skillnader vet jag dock inte.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

räcker med en enda sak...

i oDC finns "Go to file"...

Permalänk
Medlem

hm det enda jag märkt är att oDC har en inbyggd sfv checker.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

vad är SFV?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en lista med md5 summor för filer.

fasst dc++ har faktiskt det inbyggt också

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

MKaj, på er låter det som ett byte _till_ oDC skulle vara en nergradering dådå....

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wei

Den funktionen är fin.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Hedersmedlem

oDC är DC++ med lite förändringar. Exakt vilka förändringar finns det säkert en lista på ifall man tittar runt lite på oDCs hemsida.
Det är förmodligen enklare, snabbare och sexigare rent allmänt att göra det istället för att fråga här.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Vad oDC har som inte DC++ har:

· Web links opens in new windows, instead of existing ones
· Seconds are shown in timestamps
· The sfv-check tells the result in the lowest status bar
· Auto-complete user names in main chat
· Skiplist. Files you don't want to be downloaded will be skipped
· Popup-menu for url's. Uou can either "Open", "Save as..." or "Add to Winamp playlist"
· "Go to file" in the popup menu in the search result window. Downloads the file list and "goes" to (focuses on) the file
· Notification in PM's when the user goes offline so you won't have to write messages that he/she won't see
· "Auto-search for alternatives" on both folders and multiple selected files
· User-specified textcolor (not just 16 colors, but Any color)
· User-defined colors in main chat (multicolor ie)
· Filter useless NMDC messages
· Filter in the user list. This way you can easily find users in the list
· Added icons to the window tabs, so you can easily see what that specific tab is (optional)
· Fast auto-search algorithm for the "search for alternatives" feature
· Customized colors for the progress bar in the transfer window
· Fast search for alternates for "releases"
· /lastlog feature
· Support for multi-button-mice
· Vertical tile feature to be able to tile sub-windows vertically, not only horizontally
· Option (in the View-menu) to show/hide the transfer window
· "File menu" to the transfer menu, to open incomplete files (or its folder[s])
· Web Shortcuts. Now you can type eg. "/g [search string]" to search google directly from chat
· File information (dimmed) in transfer window for files not beeing currently downloaded but is waiting
· Update check feature

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Har precis bytt från DC++ till oDC. Det jag märkt hittills är att det flyter på bättre. Sedan så fanns det någon funktion som hette "Search Spy" så man kan se vad alla andra söker på inne i hubbarna vilket är ganska nice.

Permalänk
Hedersmedlem

Det flyter på bättre? Har jag svårt att tro eftersom de båda programmen är likadana "i grunden".
Search spy finns i vanliga DC++ oxå.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
en lista med md5 summor för filer.

fasst dc++ har faktiskt det inbyggt också

fast det är crc32 inte md5.. annars är det du säger sant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spooky
Har precis bytt från DC++ till oDC. Det jag märkt hittills är att det flyter på bättre. Sedan så fanns det någon funktion som hette "Search Spy" så man kan se vad alla andra söker på inne i hubbarna vilket är ganska nice.

Search Spy har funnits i dc++ väldigt länge.. det är inte en utav opera:s tillägg utan en "orginal" feature.

Personligen gillar jag dc++ bättre det känns renare på nått sätt.. inte lika mycket "skit" som man (jag) inte behöver. Den här funktionen "Go to file" verkar dock väldigt trevlig..

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk

Sen är ju faktiskt Autocomplete av nick med Tabknappen väldigt händig att ha. Detta finns väl inte på Dc++ heller har jag för mig.

Sen om man är OP så rekommenderar jag kDC++.

/Bobby_digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Citat:

Om du menar att man kan öppna katalogen som filen hamnade i osv. Så finns det i dc++ också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Sen är ju faktiskt Autocomplete av nick med Tabknappen väldigt händig att ha. Detta finns väl inte på Dc++ heller har jag för mig.

/Bobby_digital

Funktionen finns i dc++ också.

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stranglehold
Om du menar att man kan öppna katalogen som filen hamnade i osv. Så finns det i dc++ också.

Tror inte vi snackar om samma sak. Iaf har du inte beskrivit vad jag syftar på.

I oDC finns ett shell-alternativ, om du vänsterklickar på någons fil så laddar du ner hans/hennes fillista och går till just den filen du klickat på. Detta var inte vad du beskrev iaf...

Permalänk
Citat:

Tror inte vi snackar om samma sak. Iaf har du inte beskrivit vad jag syftar på.

I oDC finns ett shell-alternativ, om du vänsterklickar på någons fil så laddar du ner hans/hennes fillista och går till just den filen du klickat på. Detta var inte vad du beskrev iaf...

Ok. Då förstår jag. Var inte så väl beskrivet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Han undrade vad skillnaden mellan oDc och DC++ var. Inte "vanliga" DC och DC++.

Ojda
Har ju inte ens hört talas om oDC.....

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk

Auto-complete user names in main chat

Skälet till att man väljer oDC faktiskt

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
Auto-complete user names in main chat

Skälet till att man väljer oDC faktiskt

Konstigt skäl då det fungerar i dc++ också...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1M3R
Vad oDC har som inte DC++ har:

· User-specified textcolor (not just 16 colors, but Any color)

*m.m.*

Haha vilken lam lista. Känns som de verkligen fått anstränga sig för att hitta unika "finesser".

Det jag är ute efter är en DC-version som kan ladda ner från flera användare samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Haha vilken lam lista. Känns som de verkligen fått anstränga sig för att hitta unika "finesser".

Det jag är ute efter är en DC-version som kan ladda ner från flera användare samtidigt.

http://www.lowertech.net/pdcpp/ kanske är nått för dig...

Permalänk
Medlem

Lite OT:

Hur ska man göra för att lyckas köra flera instanser av (DC++) om man vill köra tex oDC och pDC samtidigt???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
http://www.lowertech.net/pdcpp/ kanske är nått för dig...

Ah tackar, ska hålla ett öga på det.

Permalänk
Medlem

på odc (som rockar ) kan man ladda från flera användare samtidigt..bara att trycka på "search for release alternates"..;)..aja d bäst med oDC som jag tycker e att man kan byta färger överrallt...sen e ju oDC typ bara en uppgradering av DC++

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk

har använt dc++ ganska länge.. och nu för 2v sen bytte jag till oDC och kommer använda oDC iframtiden oxå...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Hedersmedlem

Milyn: Flera nedladdningar på samma fil, samtidigt?

Anledningen till att jag nöjer mig med DC++ och inte kör oDC är dels att oDC har få features som jag behöver (möjligheten att skippa vissa filer, t.ex. thumbs.db skulle iofs vara nice) och att man måste vänta så länge på nästa version.
T.ex. i DC++ v0.301 finns det så mycket nytt, bl.a. är match queue-funktionen, som jag använder väldigt mycket, rejält uppsnabbad, något jag inte skulle klara mig utan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite OT:

Hur ska man göra för att lyckas köra flera instanser av (DC++) om man vill köra tex oDC och pDC samtidigt???

Man får edita källkoden och plocka bort den funktionen som kollar om det redan finns ett program igång, och sedan kompilera om det själv.