Permalänk
Medlem

bostream funkar knappt för mig?

jo, det är så här.. fick för några dagar sedan mitt Istream abonemmang. modem sket jag i för jag har mitt gamla som jag fick när jag hade telia adsl.
ett alcatel speedtouch home är det..

problemet är detta..

om jag laddar hem något så kan det gå i 60..
men om jag samtidigt skickar till någon så sjunker både downloaden och uploaden till ca 3-5 kb/s styck..

spelar jag cs så kan jag spela hjälpligt, får 60 i ping med diverse inställningar.. annars runt 600..
hade runt 30 med samma inställningar förut..
om jag samtidigt som jag spelar snackar i ventrilo så åker pingen upp i flera hundra omedelbart som jag öppnar munnen..

och mitt internet kopplar ifrån om jag pratar i hemtelefonen..

det är precis som att modemet eller något vägrar att skicka samtidigt som den tar emot..

har provat med 2 nätverkskort också.. samma fel.

använder mig av raspppoe som bostream gav mig i en guide om hur man gör med ett eget ethernetmodem..

är det modemet som är paj eller vad kan det annars vara?
och ja, jag har modemet i första jacket (har bara 1 jack)...

i alla fall, hoppas någon kan hjälpa mig. vore underbart med ett normalt adsl.

Visa signatur

A7N8X-E Deluxe » Athlon XP 2800+ » 768 Mb Ram » PowerColor Radeon 9800Pro » 2x120GB HD »

Permalänk
Medlem

testa ställa in på half-duplex 50mbit.. kanske funkar..

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

funkade icke. provat alla möjliga inställningar. ingen skillnad.

Visa signatur

A7N8X-E Deluxe » Athlon XP 2800+ » 768 Mb Ram » PowerColor Radeon 9800Pro » 2x120GB HD »

Permalänk

Ring o gnäll lite

Permalänk
Medlem

det där med att den kopplar ifrån när nån pratar i telefon har med felkopplingar i jacket att göra.
här har det varit så och hos en kompis har det varit så.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

okej, det där med jacket, kan man fixa det själv?
ska försöka ringa bostream men det kan ju ta sin tid att komma fram..
funkar det som det ska sen om man fixar jacket?

Visa signatur

A7N8X-E Deluxe » Athlon XP 2800+ » 768 Mb Ram » PowerColor Radeon 9800Pro » 2x120GB HD »

Permalänk
Medlem

argh, nån måste ju veta nåt bra. :/

Visa signatur

A7N8X-E Deluxe » Athlon XP 2800+ » 768 Mb Ram » PowerColor Radeon 9800Pro » 2x120GB HD »

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst* §4 i de regler du accepterade när du registrerade dig. Bumpning inte tillåten

http://forum.sweclockers.com/regler.html

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor