Permalänk
Avstängd

knoppix!!

Hej !
jag har hört för ett tag sedan att knoppix det nya linux är ute .. " gammalt" .. jag vet ..

men min fråga är.. om har bärnnt in .ISO filen .. på en cd. ni vet säkert vad jag menar

är det bara sen att ställa in i bios att den ska boota från cd-rom som köra på .. asså måsre man inte installera det på en hårddisk ?? .. hoppas att tman inte behöver det .. ialla fall

2.) hittar knoppix automatiskt lan-porten på en dator ? . om man har asus a7n8x-delux 2.0 ?

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Hedersmedlem

Hela grejen med Knoppix är att man ska köra det från cdn, så nej man ska inte installera det.

Jag tror inte att Knoppix hittar Realtek-NICet (så var det tidigare iaf), men 3Com-NICet ska den hitta.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Permalänk
Avstängd

va bra .. så det är bara att stoppa i cd-n och tuta o köra eller ?

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
va bra .. så det är bara att stoppa i cd-n och tuta o köra eller ?

Japp... och är det nåt som inte funkar så gör det ingenting det heller.

Det som kan strula i knoppix är ljud och nätverk. Men oftast är det ljudet som är skumt.

Permalänk
Glömsk

Flyttad till linux.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.