Klarar ett "Sky Hawk IPRO-1203" fullhöjds PCI-kort?

Permalänk
Medlem

Klarar ett "Sky Hawk IPRO-1203" fullhöjds PCI-kort?

Som topic säger:

Klarar ett "Sky Hawk IPRO-1203" fullhöjds PCI-kort? Eller är det små PCI-kort som gäller?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

vad är fullhöjds PCI-kort?

Visa signatur

Dator: CPU @ 1 600 000 000 000 000 000 000 pHz övrigt fina komponenter

Permalänk
Medlem

Vissa chassin klarar bara halvhöjds PCI-kort (heter kanske inte så, men nästan). Dessa kort är lägre helt enkelt. Fullhöjdskort är min egna benämning på vanliga PCI-kort

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Vissa chassin klarar bara halvhöjds PCI-kort (heter kanske inte så, men nästan). Dessa kort är lägre helt enkelt. Fullhöjdskort är min egna benämning på vanliga PCI-kort

Vad är ett "vanligt" pci-kort då ? Och hur stort är ett sådant ? Menar du LAN, ljud osv ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Vad är ett "vanligt" pci-kort då ? Och hur stort är ett sådant ? Menar du LAN, ljud osv ?

Kan det vara enklare än att det är ett vanligt pci-kort?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Kan det vara enklare än att det är ett vanligt pci-kort?

Joo ? Men nu frågade jag VAD ett s.k "vanligt" pci-kort är ? Vad fyller det för funktion ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Vad det fyller för funktionen varierar.
Jag tror vad du undrar är vad storleken på ett "vanligt pci kort" är!

Edit: And the mystical night fixes the problem!

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Det är klart att vanliga PCI-kort är olika stora, vissa är så små att de skulle passa i halvhöjds-PCI platser OM inte skenan längst bak vore lika stor på alla vanliga PCI-kort.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

"skenan" går juh att ta bort och byta ut till "skenor" med lägre profil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
"skenan" går juh att ta bort och byta ut till "skenor" med lägre profil.

Men hur stort får ett kort vara för att få plats i en "halvstorleks-PCI-kortplats"?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet