Seriösa dammproblem i lådan... behöver tips

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
hur *BLÅSER* man med en dam*SUGARE* ?

men du suger ju iaf på den "dam"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

jag brukar bara ta en dammsugare och dammsuga burken, kylflänsen, alla fläktar och allt annat
men jag brukar dock ha på lägsta kraften för säkerhetsskull

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Välkommen till forumet,

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Varför inte skicka ett mail till tillverkaren och fråga dem om utbudet + återförsäljare?
E-post: tpfilter@tp-filter.se
http://www.tp-filter.se/

/Saint25

Kan ju vara en bra idé, ska göra det snart... Återkommer med svar.

Permalänk
Medlem

blåsa för hand?:) funkar... osso får man en billig fylla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
blåsa för hand?:) funkar... osso får man en billig fylla

Ska du blåsa med handen då eller? :S Fattar inte.

Men ta en kompressor, funkar fintifnt.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Orka köpa varken kompressor eller dammfilter?
Jag städar rummet undefär 1gång i veckan, men det brukar bli runt 1 gång varannan vecka. Har alldrig haft några problem med damm. Städar ur lådan ungefär 2gånger om året. När jag drar på lan hos kompisar så märker man direkt om de inte städar så noga/ofta. Kan lätt bli lika mycket damm i lådan över en helg som jag får på kanske 3 månader.

Mitt råd:
Städa rummet ORDENTLIGT ungeför 1gång i veckan. Då kommer du inte få några stora problem med damm. Sen är det alltid trevligt, frächt och "nyttigt" att ha det välstädat.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Tänk på att det (ofta?) är olja (för smörjning av verktyg) i luften från en tryckluftskompressor!

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, gammal tråd. Iaf, fick för läänge sedan hem dammfiltret, hårddiskupphängaren och classes tryckluft på burk. Gjorde rent datorn, men dammfiltret var "för" effektivt, en Papst hade ingen chans att blåsa igenom det. Får hitta på någon bättre lösning för 120mm fläkten som snart sitter där framme. Har satt dammfiltret för en tom fläktplats istället. Är dock inte helt klar med mina modifieringar än.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading