Hur kan dom göra såhär igentligen? (Dålig datorbutik jag träffat på)
Tycker tråden passar bättre här än konsumentråd då det är märkningen av ett mail som förbryllar mig.
Tänker inte ge ut butikens namn än.
Så här är det.
den 29/12-03 beställde jag och en kompis lite delar för 4000skr.
Enda som inte fanns på lager var ett vattenblock. Vi la med det i beställningen och kontaktade sedan företaget. Gick inte att nå dem på telefon så vi skickade mail. Stod på deras sida att de hade öppet då.
Tog omkring 5 dagar innan de svarade på mailet. Fick veta att leveranstiden på blocket var en månad, tog därför bort blocket då vi inte har tid att vänta. Kollade i samma sväng även lagerstatus på våra övriga delar, alla var inne.
Räknade med att få delarna senast nu i veckan.
I förra veckan började jag undra varför det tar så oerhört lång tid, kollar min orderstatus, inget har hännt sedan jag beställde. Ok? tänkte jag. Kollade även lagerstatus på delarna, allt utom 2 minnes stickor jag skulle ha fanns i lager. Börjar fundera på om dom lagt undan mina minnen eller inte. Skickar iväg ett mail och frågar om dom lagt undan sakerna eller inte. 3 dagar passerar utan svar. Skickade ett nytt mail till dom igår, frågade exakt samma sak men skrev mer avancerad svenska och längre mail. Fick svar idag av dem. De sade att minna minnen var slut. Sa även att deras hemsida visar fel status. Tycker det låter riktigt underligt då minnena fanns i lager i mer än 1 vecka efter att jag skickat beställningen och de haft öppet under nyårs dagarna och vissa delar blivit uppdaterade i sin status.
Jag själv tycker det låter mer som de inte lagt undan minnena.
Vad som irriterar mig mer, är att de har märkt mina mail med
*****SPAM*****.
Hur kan ett "seriöst" företag märka med något sådant?
Edit: Ska nu ta bort mina delar från beställningen och alldrig mer ha med de att göra om ingen nu lyckas komma på en bra förklaring till deras märkning av mina mail.