Hur kan dom göra såhär igentligen? (Dålig datorbutik jag träffat på)

Permalänk

Hur kan dom göra såhär igentligen? (Dålig datorbutik jag träffat på)

Tycker tråden passar bättre här än konsumentråd då det är märkningen av ett mail som förbryllar mig.

Tänker inte ge ut butikens namn än.

Så här är det.

den 29/12-03 beställde jag och en kompis lite delar för 4000skr.
Enda som inte fanns på lager var ett vattenblock. Vi la med det i beställningen och kontaktade sedan företaget. Gick inte att nå dem på telefon så vi skickade mail. Stod på deras sida att de hade öppet då.

Tog omkring 5 dagar innan de svarade på mailet. Fick veta att leveranstiden på blocket var en månad, tog därför bort blocket då vi inte har tid att vänta. Kollade i samma sväng även lagerstatus på våra övriga delar, alla var inne.
Räknade med att få delarna senast nu i veckan.
I förra veckan började jag undra varför det tar så oerhört lång tid, kollar min orderstatus, inget har hännt sedan jag beställde. Ok? tänkte jag. Kollade även lagerstatus på delarna, allt utom 2 minnes stickor jag skulle ha fanns i lager. Börjar fundera på om dom lagt undan mina minnen eller inte. Skickar iväg ett mail och frågar om dom lagt undan sakerna eller inte. 3 dagar passerar utan svar. Skickade ett nytt mail till dom igår, frågade exakt samma sak men skrev mer avancerad svenska och längre mail. Fick svar idag av dem. De sade att minna minnen var slut. Sa även att deras hemsida visar fel status. Tycker det låter riktigt underligt då minnena fanns i lager i mer än 1 vecka efter att jag skickat beställningen och de haft öppet under nyårs dagarna och vissa delar blivit uppdaterade i sin status.

Jag själv tycker det låter mer som de inte lagt undan minnena.
Vad som irriterar mig mer, är att de har märkt mina mail med
*****SPAM*****.

Hur kan ett "seriöst" företag märka med något sådant?

Edit: Ska nu ta bort mina delar från beställningen och alldrig mer ha med de att göra om ingen nu lyckas komma på en bra förklaring till deras märkning av mina mail.

Permalänk
Avstängd

vilket företag?

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Det där med "*****SPAM*****" förstod jag inte riktigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
vilket företag?

Visa signatur

Base: Life is like a box of chocolates, you never know you gonna get.

Loaded: Jo, man vet visst vad man får.. Dom där ÄCKLIGA jävla likörbitarna, VARJE GÅNG!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg
vilket företag?

Hänger ut dom nästa vecka när delarna är här.
Vill inte riskera med krångel. Vi måste verkligen få hem hans delar (var en sambeställning)
edit: kan säga att det är ett företag som gillas av folk här på sweclockers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Det där med "*****SPAM*****" förstod jag inte riktigt...

Dom märkte mailet dom skickade tillbaka till mig med *****SPAM*****.

Stod:
Re: *****SPAM***** "mitt ämne från mailet de svara på"

Permalänk
Gäst

Tråd Flyttad

Fel forum

Permalänk
Medlem

Det finns mailservrar som märker misstänkta spammail, inte helt omöjligt att så är fallet.

Permalänk
Medlem

Tror du att de inte skickar grejjerna om du säger vad butiken heter?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

hmm

Upplever typ samma sak.
för mig är det datorbutiken iallafall. liknadefall.
Jag har gjort typ 5 orderstatusar. Och alla delar har varit leverans klara nu i hm 5-6 dagar. och FORTFARANDE står det
Paketet har inte skickats ut från vårat system.
Va fan väntar dom på om alla delar är leveransklara och redo att skickas iväg??????????
usch vill ju ha min data nu

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Booris
Tror du att de inte skickar grejjerna om du säger vad butiken heter?

Vill faktiskt inte riskera nått just nu.
Vi måste få hit delarna FORT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik

Varför skriva om det då? Vi vet nu bara att någon strulat med din beställning. Så, vad för reaktion önskade du med din tråd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är klart du ska skriva vilket företag det gäller! Var lite patriot! Det är ju då företaget får arslet ur vagnen:D

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass

Varför skriva om det då? Vi vet nu bara att någon strulat med din beställning. Så, vad för reaktion önskade du med din tråd?

Läs lite högre så står det att jag är uteefter varför de märkte mailen med "SPAM"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax

Det är klart du ska skriva vilket företag det gäller! Var lite patriot! Det är ju då företaget får arslet ur vagnen:D

oc

Permalänk

Du börjar inte bli lite kaxig nu tycker jag...
Hade jag varit er hade jag avbeställt allt och beställt från ett annat företag.
Det kan väl ändå inte bara finnas en nätbutik som säljer det ni vill ha.
Om det är fallet, få arslet själv ur vagnen och handla i en butik.

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs lite högre så står det att jag är uteefter varför de märkte mailen med "SPAM"

Det var en sån liten del av hela förklaringen, känns som om all fokus läggs på att butiken behandlat ditt ärende som skit. Vad menar du att du ska riskera? Kan tänka mig att stora datorbutiker har koll på vad som händer på detta forum. Mitt klagomål här för länge sedan gav resultat. Dock ska ju inte forumen användas för att smutskasta företaget i fråga utan det är ju enklast att RINGA till företaget.

Permalänk
Medlem

"Upplever typ samma sak.
för mig är det datorbutiken iallafall. liknadefall.
Jag har gjort typ 5 orderstatusar. Och alla delar har varit leverans klara nu i hm 5-6 dagar. och FORTFARANDE står det
Paketet har inte skickats ut från vårat system.
Va fan väntar dom på om alla delar är leveransklara och redo att skickas iväg??????????
usch vill ju ha min data nu "

Lol, jag har en skrivare på db som har haft den statusen ett par dagar. Man börjar ju fundera på om man kan muta ngn där att expediera lkart eländet. Nåja, för mig har det bara gått ett par dagar än, jag brukar börja tugga fradga efter en vecka ungefär om jag beställt grejor som "finns" i lager.

Permalänk

Det är bara att kolla här.
Det är därför jag älskar onlinebutiker som säger att de har 24-timmars leverans.
Det är i sådant här läge som jag gärna betalar extra för att får en snabb leverans, som webbhallen.
Men Webbhallen har lyckats slöa ner sin "24-timmars" leverans
för mig en gång, men det tog bara några dagar extra och var flera olika hårdvarudelar.

Visa signatur

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

Permalänk
Medlem

Har du kollat om sakerna finns på Dustin?
Snabbaste butiken jag vet om på nätet. Kostar lite mer, men det är väl värt det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Har du kollat om sakerna finns på Dustin?
Snabbaste butiken jag vet om på nätet. Kostar lite mer, men det är väl värt det!

Jepp, de är otroligt snabba, enligt hemsidan hade de inte ens grejerna i lagret men jag fick dem endå, mycket trevlig överaskning.

Permalänk
Medlem

Jag beställde igår (Söndag)
Fick mail nu om att mitt paket va skickat.

Dustin äger!
Alltid samma sak med alla paket därifrån. Man kan ju tro att de har en orderkö efter alla som beställer på helgerna men det verkar inte spela någon roll. De kanske har extrapersonal på måndagar.

Permalänk
Avstängd

Att ditt mail till dom blivit märkt med spam, beror troligtvis på att deras e-postserver (eller deras ISP´s server) har spamvarning aktiverat...

Om du då skickar från en domän som ofta förekommer som avsändare till spammeddelanden (typ: telia.com, yahoo.com, hotmail.com etc.)
så märker e-postservern automatiskt ditt ebrev med ***SPAM*** etc..

Det är alltså inte butiken som gör detta!

Och det är inte riktat mot dej på något sätt...

Däremot kan du kontakta dom & meddela vad som hänt & be dom lägga in dej i undantagen...

(PS! de flesta avsändar adresserna i spam-brev är dessutom fejkade... då dra inga paralleller till domännamnet & deras duglighet som e-postleverantör!)