sweclockers & InWarehouse

Permalänk

sweclockers & InWarehouse

läste om sweclockers deal med inwarehouse och har bara hunnit reg. mig där - Är det någon som hunnit handla något ?
Tyckte inte om priser utan moms, som kommer först efter att ha aktiverat en produktlänk ( kanske går att ändra ? )

Vad är det för rabatterade priser som sweclockers skrev om ?
Jag hittade ingen speciell sweclockers login, utan bara vanliga inwarehouse portalen med "vanliga" priser, som ligger högre än vad jag idag köper.

Kommer någon speciell rabatt när man lägger i varukorgen eller finns det ingen extra rabatt ( mer än Inwarehouse vanliga Internetpriser ?? )

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Avstängd

Undrar jag också...

Sen undrar jag en sak till; kommer inte detta leda till en hel del fler passiva medlemmar som bara reggar sig för att ta del utav erbjudanden?

Permalänk
Medlem

Suger att de inte visar priset inklusive moms. Bara för den skull kommer jag inte att handla av dem (om de inte kommer med något exceptionellt bra erbjudande)

Och som bejon säger, priserna är ju inte speciellt bra...

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Undrar jag också...

Sen undrar jag en sak till; kommer inte detta leda till en hel del fler passiva medlemmar som bara reggar sig för att ta del utav erbjudanden?

Om man tar del av erbjudanden är man väl inte "passiv"?

Visa signatur

42

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Vad är det för rabatterade priser som sweclockers skrev om ?
Jag hittade ingen speciell sweclockers login

För att se de rabatterade priserna behöver du logga in med den e-postadress du registrerat dig med och det lösenord du fått (eller det du bytt till). Du loggar in i vänster spalten. Det finns ingen "speciell" Sweclockers inloggning utan du loggar in som vanligt och får sedan se de rabatterade Sweclockerspriserna så länge du är inloggad. Röda priser indikerar att du har rabatt på den varan (nästan allt).

När det gäller priserna - vissa saker är billigare med rabatt än hos andra butiker, andra inte. Jag tycker i alla fall att det är värt att kolla innan man handlar. Sen finns det ju fler aspekter än priset i en affär anser jag, leverans, support osv. inWarehouses närmaste konkurrent på det området är väl Dustin misstänker jag. De varor jag kollat på för min del, bärbara datorer och skrivare, ligger inWarehouse bra till på. Nu saknas bara som vanligt pengarna för att handla allt man vill ha

Visa signatur
Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Castor
[B]För att se de rabatterade priserna behöver du logga in med den e-postadress du registrerat dig med och det lösenord du fått (eller det du bytt till). Du loggar in i vänster spalten. Det finns ingen "speciell" Sweclockers inloggning utan du loggar in som vanligt och får sedan se de rabatterade Sweclockerspriserna så länge du är inloggad. Röda priser indikerar att du har rabatt på den varan (nästan allt).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Castor,
tack för ditt svar i frågan, det klargjorde en del,
Är det alltså så att oavsett om vi loggar in via sweclockers hemsida eller direkt via InWarehouse hemsida, så erhåller sweclockers rabatterade priser (x antal%) automatiskt jmfrt med InWarehouse ordinarie Internet-priser ?
Hur vet login-in, att jag är sweclockers medlem ? Reg. detta från första början i InWarehouse databas i samband med att reg. skedde från just sweclockers hemsida/portal ?

Tycker idén är bra och jag tror också att många vill stödja sweclockers även ekonomiskt, bara det att budskapet och innehållet kanske bör förtydligas lite.
Skulle också vara bra om ni framförde önskemål om priser inkl moms vid första produktvisning
samt ev förhandla om fraktfritt etc. om det går. Då skulle priserna bli indirekt bli bättre.

Bästa Hälsningar
Bejon2000

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Är det alltså så att oavsett om vi loggar in via sweclockers hemsida eller direkt via InWarehouse hemsida, så erhåller sweclockers rabatterade priser (x antal%) automatiskt jmfrt med InWarehouse ordinarie Internet-priser ?
Hur vet login-in, att jag är sweclockers medlem ? Reg. detta från första början i InWarehouse databas i samband med att reg. skedde från just sweclockers hemsida/portal ?

För att få "Sweclockers rabatt" måste du registrera dig på den sidan som det länkas till på http://www.sweclockers.com/portal/index.php Om du sen går direkt till inWarehouses sida eller om du går via Sweclockers för att logga in spelar ingen roll, det är som du säger redan registrerat i inWarehouses databas att du ska ha "Sweclockers rabatt".

När du loggat in på www.inwarehouse.se bör du se en Sweclockers logga högst upp till höger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Skulle också vara bra om ni framförde önskemål om priser inkl moms vid första produktvisning
samt ev förhandla om fraktfritt etc. om det går. Då skulle priserna bli indirekt bli bättre.

Förslag och synpunkter angående portalen får du gärna skicka till edin@sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor

När du loggat in på www.inwarehouse.se bör du se en Sweclockers logga högst upp till höger.

------------------------------------------------------------------------------------

näpp, kan fortfarande inte se någon sweclockers-logo.
är det någon speciell webbläsar-inställning som behövs för att sweclockers logo skall visas ?

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk

grattis topic, du har lyckats bättre än mej.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

jag ville bara visa var den var. tydligen hänger du med

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk

topic,
tack i.a.f, bra att veta hur logon skall se ut.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Hedersmedlem

Vi tar det steg för steg för att komma fram till vad felet ligger:

* Har du registrerat dig på http://www.inwarehouse.se/director.asp?dir_id=51 (det är viktigt att du använt just den sidan och inte inWarehouse vanliga registreringssida)
* Har du fått mailet "Så här loggar du in på inWarehouse IT-portal" med ett användarnamn (den mailadress du angivit) och ett temporärt lösenord?
* Kan du logga in och redigera dina uppgifter?
* Vad ser du på den plats där Sweclockers logon är på Topics bild när du är inloggad och när du inte är inloggad?
* Tilltåter din webläsare cookies?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan också. Här sitter man glad och surfar med det trådlösa nätverket från inwarehouse som anlände idag och det första man får se det här! Så typiskt.

Permalänk

castor,
svar JA på alla dina frågor, MEN jag gjorde en ny-reg. på både sweclockers och Inwarehouse och nu fungerar allt OK - tack för ditt engagemang.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

vad har dom för frakter då?? hittar inget

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett nytt chassi från inwarehouse, fick den levererad 24 t efter att jag lagt ordern, det tycker jag är bra !, frakt ink postf. 99 kr+ moms.
det är lägre än många andra butiker.

Visa signatur

Antec sonata, i7 860, 6Gb Kingston DDR3 1600, 64Gb SSD, 640 GB, 400Gb, Geforce 9600 GT.

Permalänk

Går det inte att fixa så mitt gamla inwarehose-konto får sweclockers-rabatten? Känner inte för att skaffa ny e-post för att fixa nytt konto...

Visa signatur

"Public transportation is for jerks and lesbians"
Homer Simpson