Permalänk
Avstängd

Såga i Chassit?

Hejsan.. jag funderar på att skaffa fönster till mitt chassi... och att köpa kostar onödigt mkt så ja tänkte göra eget=) alltså ta av chassit å sedan såga upp ett eget hål och sedan sätta fast plexiglas.. va tror ni om det? kommer det fungera? kan något gå sönder/hända? Tacksam för svar!=)

Visa signatur

Amd A64 3200+ * Viewsonic VP171S DVI m.m!!

Permalänk
Medlem

det är ju inte direkt ovanligt... klart att det funkar, men om jag skulle göra fönse i mitt chassi nu så skulle jag och välja nån udda form, inte bara en fyrkant eller så...

det finns ju alltid en risk för att du slinter när du skär och sabbar sidostycket, men är du bara lugn och har bra verktyg (sticksåg, dremel eller liknande) så brukar det gå bra... tänk på att inte göra för snäva svängar om du använder sticksåg då den inte kan svänga så skarpt...

är det så att du har en sidoplåt som måste dras bakåt kan det vara bra att kolla så plexiskivan verkligen går att dra också...

Kolla också så inte plexiskivan slår emot något på insidan av burken...

Det var väl allt, men som sagt, ta det bara lugnt och rita upp ordentligt hur du ska såga så går det nog bra...

Känner du dej osäker kan du såga nån millimeter innanför din markering och fila ner så det blir rakt...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Avstängd

okej tack så mkt...min farsa får stå för sågningen i sånna fall! hehe.. men om ja överväger att köpa ett fönster.. så står det på Gtek.se att det bara är fönstret som ingår...hur får ja då in d i chassit? måste man såga iaf?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja köper du ett sånt på gtek så är det bara en bit plexi du får och du måste ändå såga "själv"

För att köpa plexi skulle jag rekommendera en glasmästare, dom brukar alltid ha lite spillbitar som är lagom stora till fönster att sälja för en billig penning!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Avstängd

okej..hehe tack=)

Visa signatur

Permalänk

haloo

Kolla på clas olsson
dom säljer jätte billigt
30x20 cm och 3 tjockt finns smallare för cirka 40 spenn

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Avstängd

hehe okej kim!!! hehe

Visa signatur