Läskigaste spelet ni spelat.

Permalänk
Medlem

Resident Evil Remake (GC) - Hade alltid ont i magen när jag spelade det.

Silent Hill 2 (PS2) - Ganska läskigt det med

Permalänk
Medlem

Silent Hill spelen är jävligt roliga finns en del läskiga ställen där.

Resident Evil 1 & 2 är också jävligt bra gjorda, fast dom kan jag inte påstå att man blir rädd av. Fast okay hundarna i 1:an kan få en att skita på sig när dom hoppar i genom fönsterna.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Livstids semester

Thief: The Dark Project - The Haunted Cathedral... BLÄ!

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Alone in the dark....... sjukt läskigt..... 1an såklart.....

Sedan så tyckte jag av någon andleding att "Fade to black" va riktigt läskigt... inge skräckspel men sterilt kusligt på någe sätt. någon som kommer ihåg detta underbara tredje persons lir ?

åL

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timmmie
hur kan ni vara rädda för ett spel???
det ända man kan hoppa till för är om nått dyker upp helt plötslit men man kan ju inte va skraj!!

De flesta spelen är jag inte direkt rädd för. Det spel som jag tycker har skrämt mig mest (och är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, pga den känslan) är Fatal Frame 2. Där spelar man en och ibland två personer, två tvillingar som är ute i en spökstad där det dyker upp spöken lite då och då, ganska sällan faktiskt.

Men att sedan sitta och spela på en 43" TV och hög volym. Det enda du oftast hör är dina egna fotsteg. Allting ser väldigt realistiskt ut, skuggor som rör sig och ibland plötsliga ljud som visar sig vara någonting som ramlar eller liknande. Sedan så är "force feedbacken" i handkontrollen otroligt väl utnyttjad. När det kommer fram spöken eller händer något så börjar den darra samtidigt som man hör ljudet av ett hjärta som bankar. Ibland så dyker det upp spöken som man ska "döda" med en speciell "kamera", ibland så kan dessa skakningar komma och man förväntar sig att det ska dyka upp ett spöke när som helst...men spelet lurar dig ibland också. Det är inte alls mycket action i striderna heller. Men det inger en sådan känsla att man verkligen är där, och du sitter på helspänn genom hela spelet.

Dock så ska dessa spel helst liras när man är ensam hemma i huset, mörkt och tyst runt omkring och endast höra ljudet från spelet.

Jag kan säga att jag tyckte att det rörde sig utanför mitt fönster flera gånger när jag spelade... i ren paranoia. En annan gång när vi (jag och en polare) satt och spelade så ringde telefonen och båda hoppade till...läskigt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

pacman

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Alone In The Dark 1an och 2an (3an var bara crap enligt mig), 4an var också läskigt
Nosferatu var hyfsat äckligt också.

Permalänk
Medlem

System Shock 2 helt kalrt... det är en pina att spela igenom det spelet, inte så mycket för monstrenas skull, utan mer för den psykologiska terror som Shodan pysslar med...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Aliens Versus Predator, som Marinsoldat, spelade i två minuter, vågade inte ta ett steg ut ur första rummet.

Annars tycker jag att det första spelet i Resident Evil-serien är läskigt, åtminstone i Gamecube-remaken.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

AvP 2 som Marine i singleplayer är garanterat fan det läsksigaste spelet som finns alltså

Tyckte doom2 på min 486a va läskigt ibland också, dock var det ju ett tag sen

Permalänk
Medlem

de enda spelen som har skrämt mig riktigt har varit:
silent hill 1
silent hill 2
silent hill 3 (dock inte lika mycket som dom andra)

project zero/fatal frame var ok, fast inte lika galet som silent hillspelen, forbidden siren verkar dock lovande

enligt mig är residen evilspelen som jag har testat (1-3 till ps1, codename veronica x till ps2, och ett till gamecube som jag inte kommer ihåg vad det heter) ett skämt jämfört med silent hill, det är ju mer action än skräck.

"hur kan ni vara rädda för ett spel???
det ända man kan hoppa till för är om nått dyker upp helt plötslit men man kan ju inte va skraj!!"
om spelet är bra gjort, om man kan identifiera sig med huvudpersonen, så blir det mer verkligt och då tänker man inte lika mycket på att det bara är ett spel.
silent hill kryper in i huvudet på dig och vill aldrig komma ut

Nightcrawl: hur är fatal frame 2? bättre eller sämre än 1an?

Permalänk
Medlem

Undying (iaf i början, då man springer runt i det stora huset...), Thief: The Dark Project och System Shock 2...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Byggare Bob Läskigt dåligt

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

har inte varit rädd när jag spelat något spel...
enda som har hänt är att man har hoppat till av förvåning när nått megafult monster skuttar fram från ett hörn och attackerar en...
Ofta är det så att det kommer ett skithögt ljud som gör att man hoppar till....
Annars var Max Payne-drömmarna lite smått obehagliga när man satt mitt i natten och lirade det...också när man fick pratbubblan "You're in a videogame, max!" ... vart lite creepy:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Klarar inte av saker som är värre än Q3, älskar skräckfilm iofs... gillar att inte kunna sova och att vara halvrädd, fast inte utomhus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rtcw med das ubersoldat

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2
Undying
AvP marine...

fast fan, alltså....Undying var nog värst av de 3 tyckte jag...Clive Barker är kung enl. mig!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Hedersmedlem

om man exkluderar ett visst spel som ännu inte är släppt (som annars skulle hamnat på plats #1):

System Shock 2
Avp2 som marine
Avp som marine

vad mer....hmm

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Spelade Alien vs Predator II-demot i fem minuter. Sen avinstallerade jag det för att jag inte pallade för pressen... Märk väl att jag var 20+ vid tillfället...
Annars har Resident Evil 2 varit det läskigaste. Speciellt när "Sluggern" slår sig ut genom väggen. Det blev brunt i brallan där, vill jag lova...

Permalänk
Medlem

Alien versus Predator man kör som marine.
Tur man inte har dåligt hjärta

Dåligt hjärta och en pipande rörelsedetektor går inte ihop

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Silent Hill : typ alla
fatal Frame 1 och 2
Avp Som marine
The Sims

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

AvP och AvP2 är grymma mot mina nerver.

Doom3 lär inte vara snällt heller.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Alone in the dark....... sjukt läskigt..... 1an såklart.....

Sedan så tyckte jag av någon andleding att "Fade to black" va riktigt läskigt... inge skräckspel men sterilt kusligt på någe sätt. någon som kommer ihåg detta underbara tredje persons lir ?

åL

hehe jorå det kommer man ihåg, har det tom som orginal till datorn:D köpte det näre va nytt, rätt skoj spel.

men annars så är de läskigaste än så länge för mig silent hill delarna och Clive barkers undying och avp 1 o 2, hjärtat slog i 180. Blev också rätt skraj när man spela resident evil 1 för första gången. Alone in the dark delarna va också läskiga första gången de kom iaf ettan. AAaaa härliga VGA tiden underbart:D

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Alone in the dark....... sjukt läskigt..... 1an såklart.....

Sedan så tyckte jag av någon andleding att "Fade to black" va riktigt läskigt... inge skräckspel men sterilt kusligt på någe sätt. någon som kommer ihåg detta underbara tredje persons lir ?

åL

Fade to black var väldigt läkigt när det begav sig.

Men läskigaste nu är väl Silent Hill 2. Mitt ex klarar 5 min åt gången sen har hon panik. Kanske inte den mest behagligaste spelupplevelsen då...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det enda som någonsin 'skrämt' mig var AvP2 som Marine. 5.1 ljud, mörkt rum och hela köret.

Silent Hill spelen sätter en stämning som är oslagbar, men jag blir inte rädd för dom utom när det kommer plötsliga saker.

Får inte glömma att säga att RE är för småbarn i jämförelse med SH:

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Doom3, quake2 (aah.. gamla goda tiden), Dukenukem 3d (jaja, men då var jag väldigt ung:D)

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness till NGC...

Shit va skraj jag var flera gånger när jag spelade detta spelet mörka vinternätter...

Permalänk
Medlem

läskigaste spelen, kan bara hålla med, många andra.

1. AVP2

2. Systemshock2 (Gjordes på Thief2 motorn har jag för mig)

3. Thief 2

4. Thief

5. Carnivores, på svåraste när man hörde Ödlorna men inte såg dem hur man än letade.

6. Secrets of the Luxor, gammalt spel jag körde på Mac när jag var yngre.

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem

Clive Barkers Undying & AvP2 .. nog dom enda jag spelat som ni har nämt...
edit: diablo kunde vara ganska läskigt när musiken satte igång...

Off Topic: jag kan bli ganska rädd när saker är på väg att hända, som när Pelle i "vi på saltkråkan" skulle ha sönder bovarnas båt och de var på väg dit, då sprang jag upp i trappan och gömde mig (kanske ska tillägga att det var nog minst tio åt sedan.. men ändå .. jag känner mig som en äkta mes).

edit2: jag blir dock aldrig långvarit rädd, så fort jag stängt av teven eller datorn tänker jag inte mer på det... det är bara känslan när man sitter där som är så skrämmande.

Visa signatur

This is a sign.

Permalänk
Medlem

Vet någon var man kan få tag på Fade to black ? Och om det funkar till Xp ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64