Bf Patch1.6 upplösningfel

Permalänk
Medlem

Bf Patch1.6 upplösningfel

Installerade Patch 1.6 i dagarna och fick ett fel jag inte upplevt tidigare.

Från att introt med EA-games spelas tills man connectar till en server kan man bara se ca 70% av hela menyskärmen (från vänster uppe).
Det betyder att man inte ser längst till höger på menyn, pb-enable-knappen eller filterfunktionerna för mp-servrar.

Oberoende av hur man ställer in upplösningen i .con-filerna är det samma problem i menymiljön.
Det går att komma runt tillfälligt genom att köra i window-mode då hela menymiljön syns.

Kör på catalyst 4.1 för Herc Radeon 9800 Pro på XP-system.

Någon som upplevt detta för antingen Bf1942 eller annat spel och har någon lösning? Efter att sökt runt lite överallt verkar jag vara smått ensam om detta problem efter att ha uppgraderat till 1.6.

R: Kan tillägga att grafiken i själva spelet aldrig är några problem så man kan utan problem koppla upp sig genom gamespy eller likn.

Permalänk
Medlem

Re: Bf Patch1.6 upplösningfel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyprys
Installerade Patch 1.6 i dagarna och fick ett fel jag inte upplevt tidigare.

Från att introt med EA-games spelas tills man connectar till en server kan man bara se ca 70% av hela menyskärmen (från vänster uppe).
Det betyder att man inte ser längst till höger på menyn, pb-enable-knappen eller filterfunktionerna för mp-servrar.

Oberoende av hur man ställer in upplösningen i .con-filerna är det samma problem i menymiljön.
Det går att komma runt tillfälligt genom att köra i window-mode då hela menymiljön syns.

Kör på catalyst 4.1 för Herc Radeon 9800 Pro på XP-system.

Någon som upplevt detta för antingen Bf1942 eller annat spel och har någon lösning? Efter att sökt runt lite överallt verkar jag vara smått ensam om detta problem efter att ha uppgraderat till 1.6.

R: Kan tillägga att grafiken i själva spelet aldrig är några problem så man kan utan problem koppla upp sig genom gamespy eller likn.

Har inte upplevt ngt av dina problem.
Skit i 4.1 drivisen.
Jag kör med 3.10 som jag upplever bättre än 4.1.

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Here's the latest 1.6 patch news...a problem with ATI cards has surfaced. I've detailed the issue and the workaround below.
PROBLEM:
When attempting to play the game on ATI video cards using DVI outputs to a flatpanel monitor after installing the 1.6 patch the main menu is displayed larger then the viewable resolution of the monitor.

SOULTION: This is caused by the manner in which the 1.6 patch interacts with ATI video cards using DVI. To allow the game to be run such that the main menu is not oversized the following changes need to be made*:

1. Goto the directory where BF1942 is installed
2. Double Click Mods
3. Double Click bf1942
4. Double Click Settings
5. Right-Click VideoDefault.con and choose Open (if prompted for a program to use select Wordpad)
10. Edit the line renderer.allowAllRefreshRates 1 to renderer.allowAllRefreshRates 0
11. Save and Close the file.

This will cause the game to run with the main menu at the proper resolution.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Jadu, ett ganska specifikt problem.
ATI / DVI / FlatScreen Stämde in bra på mig.

Tackar!