Permalänk

Färg som skiftar kulör?

Jag undrar om det är någon som någonsin sett detta på en dator? Det är antingen färgpigment som blandas i t.ex. klarlack, eller en färdigblandad färg på t.ex. sprayburk.

se sajten http://www.colorshift.com/index.phtml?s=Home

Finns det något intresse av att köpa en sån här produkt ifall den skulle finnas i min nätbutik? Om man köper in den i färdigblandad form räknas den som brandfarligt gods, varför frakten kostar 250kr. Bara pigment kan skickas med vanlig post, men det kan vara komplicerat att blanda själv och man måste ha tillgång till utrustning för sprutlackering.

Ett annat alternativ jag funderat på är att erbjuda lackering med den här sortens färger, så att man endast skickar mig delarna som ska lackeras och sedan får dem tillbaks på posten mot postförskott.

Några reflexioner, förslag eller kanske hugade spekulanter redan?

Visa signatur

Masturbation is not a crime!

Permalänk
Medlem

Har för mig att sådan färg kostar ~10k kr/Litern

Permalänk
Medlem

Det är svin dyrt med sån lack.
Det är ju också beroende på hur många olika färger du ska ha i det.
4 lagers färg per liter kostar ca 5000kr.
En kompis kollade det till sin bil. fy fan säger jag bara.

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Har man råd med den färgen så bryr man nog sig inte om att frakten kostar 250:-

Permalänk
Medlem

som dom andra sejer det är läskigt dyrt med sådan färg... läste om en calibra som hade sådan lack såkallad camelontfärg och han hade fått betala 80000 kr för att lacka sin bil med den färgen (inte för många 0or...)

snygtt som fan skulle det vara men tror inte många "vanliga" svennsons skulle ha råd med det.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Håller med Bonez där. Men om du nu gillar den så kan du väl betala det då. Men jag hade ju aldrig lackat själv med så dyr lack

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

vad skulle du ta för att lacka 2 dm^2 ? har du några exempelbilder?

/Johan

Permalänk

Karatfärg heter det... kan köpas på Sikkens hyffsat billigt...

Permalänk
Avstängd

sån lack har jag lite på datorn ~30x10cm, fast det syns lite dåligt är bara från guld till grå. ser lite oljig ut så - fick mitt gratis dock

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

/me like that color.
Jag skall köpa sådan och spraya chassi fanet!

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

jag har sån färg på en gamal mobiltelefon. en nokia 6110.

Visa signatur

...

Permalänk

Redan många bra ideér och tips!

Färg av den här sorten finns att köpa ifrån flera tillverkare. Duplicolor tillverkar och säljer colorshift färger på sprayburk som ger ett hyfsat resultat - då har vi dock problemet med frakten där igen.

Jag ska göra vad jag kan för att få tag på rent pigment som man kan blanda själv med vanlig tvåkomponents klarlack för bilar och förtunning vid behov, annars blir det nog att jag erbjuder lackering endast istället. Eftersom jag inte har några exakta priser ännu så vet jag inte vad det skulle kosta, men om det kostar mer än 50 kr / dm2 i materialkostnad så är jag inte säker om det blir något av det hela....

Om ni har fler ideér, möjligtvis om ni känner till svenska återförsäljare som redan har sådan här färg, så får ni gärna dela med er av informationen

Visa signatur

Masturbation is not a crime!

Permalänk
Medlem

karatfärg? :S
inte cameleont då? (Stava)
hmm

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Hedersmedlem

har alltid hört lackerare kalla det för kameleont färg...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolero
karatfärg? :S
inte cameleont då? (Stava)
hmm

Själva färgtypen brukar kallas för kameleontfärg...
men just den färgen heter carat, modellbeteckningen typ..

en 206 me sikkens caratfärg

http://www.osbybillack.se/page3.html

Permalänk
Medlem

hörru gubben tror du är med kameleontfärg , finns ju många billackare/färghandel som har sån färg.. men de skulle locka ifall du kunde få det bra mkt billigare.

Permalänk
Medlem

finns en annan modell som heter Eyecandy den blandas ut med klarlacken, kostar runt 400:- för 0,25 l men det räcker länge! du kan få färger att gå från tex grå till blå i olika vinklar osv osv... Jag har lackat lite med det och det är ganska lättarbetat... så hemskt dyrt är det alltså inte...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

det är ju fådan färg man färgar bilarna i Need For Speed Underground.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks