Permalänk
Medlem

Första köp av digitalkamera

Permalänk
Medlem

Gsmarten är samma som Gsmart 3 mini (bortsett från LCD-displayen), som är samma som Gsmart2 mini, som jag har haft en. Jag kan nog egentliten inte rekommendera den. Den tar visserligen alldeles utormodentliga bilder, men bara under förutsättning att det är ljust. Inomhus och i lite skumt ljus så blir det långa slutartider (lätt att bilderna blir suddiga) och den får problem med vitbalansen (bilderna blir gula i färgen).
Kodaken har jag kollat lite på bilder från på pbase (http://www.pbase.com/cameras/kodak/cx6200), då jag själv haft funderingar på en billig partykamera. Sett till priset tar den helt okej bilder tycker jag. Inte jättebra, men godtagbara om man inte har några större krav. Den har ju även inbyggd blixt vilket är bra.

De andra två kamerorna har jag ingen erfarenhet av. Ren generellt brukar inte dessa "uddakameror" (om man får uttrycka sig så) inte vara så bra, men det finns ju undantag.

Skulle du kunna sträcka dig till att betala runt 1200kr istället så skulle du få en kamera med optisk zoom, vilket är väldigt praktiskt ibland.
Tex.
Fujifilm FinePix A205 s
Olympus C-220 Zoom
Kodak CX6230
Skulle kunna vara alternativ. Men det är kanske för mycket pengar? Det är bara ett litet tips i all välmening.

Av de kameror du räknat upp skulle jag nog välja kodak:en, rent spontant. Det känns som en av de bättre kamerorna under 1000-lappen.
Det finns ju några modeller precis över 1000-lappen åxå, som skulle kunna vara vettiga.

Tänk på att köpa till lite mer minne åxå. Till en 2Mpix-kamera vill man nog ha iaf 64MB minne.

Edit: Hade missat ett "inte".

Permalänk