Registrera testversion av W2003.

Permalänk

Registrera testversion av W2003.

Har kört windows 2003 nu på min serverburk i snart ett halvt år och är mycket nöjd. Nu när de 180 dagarna närmar sig sitt slut har jag några frågor.

1. Går det att registrera min testversion och ta bort tidsbegränsningen ?

2. Om jag köper windows 2003 original, kan jag installera det direkt över testversionen eller måste jag formatera först ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det ska gå att "uppgradera" till betald version, icke tidsbegränsad.
Kanske går genom att skriva in en ny nyckel, men skyddet ligger inte bara i nyckeln tror jag så en reparation av din installation borde fixa så du kör fullversion.

Dock ska det vara så att man måste köpa samma version, så om du har server 2003 enterprise edition evaluation version så blir det ganska dyrt om du vill behålla nuvarande installation.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Okay, ska försöka...

En reparation ändrar väl inte alla settings till standard ?

Ex. Grafik-accelerationen, upplösning osv osv....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Drivrutiner och hotfixes blir nog "nollställda" eller vad man ska kolla. Men kolla med MS för det är nog möjligt att det går utan att installera om alls.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kan meddela att det funkar fint. Skaffade fullversionen och installerade. Enda grejen är att jag blir tvungen att ominstallera hotfixarna och VIA HD drivers.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)