Permalänk
Medlem

Bios = /

Tjao...
Jag har ett problem á ; Min dator har ingen HD utan den bootar Dos från en diskett, men jag kommer inte in i bios = / jag trycker på "del" men inget händer...måste jag ha en HD för att kunna gå in i bios =O ?

Tacksam för svar

/prytz

Visa signatur

Triton sound works @ www.wulcano.tk

Permalänk

Det ska nog funka utan både HD och diskett. Är datorn modell äldre kan det vara någon annan tangent som aktiverar BIOS:en. Testa med t.ex. F1 eller sök på nätet...

Permalänk
Medlem

Har provat med alla knappar d funkante ändå=(
Datorn är gammal typ 98-99 ...

Visa signatur

Triton sound works @ www.wulcano.tk

Permalänk
Hedersmedlem

Modell?

En del gamla compaq är det f10 man ska trycka på när en vit fyrkant blinkar i övre högra hörnet på bildskärmen.

Annars kan ctrl-esc, shift-esc, alt-esc vara möjligt. F1, F2, F10

Ibland räcker det inte att trycka en gång, banka på för fullt med del under hela uppstarten så kanske det löse sig (förutsatt att det är del du ska trycka på.)

Testa annars att trycka på väldigt många knappar samtidigt, en del bios får fnatt av detta och på så vis går det att komma åt dem.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Det är en Compaq ARMADA 7770DMT

När jag tyckte ctrl-esc kombinerat med banka-på-för-fullt-metoden så kommer det upp en vit ruta i högra hörnet "compaq BIOS system: 02/09/98" sedan om man tycker på de olika Fx tangenterna ändras medelandet till div. symboler...
MEN den går vidare som vanligt med den lilla rutan i hörnet försvinner efter x antal sekunder=/

MVH Prytz

Visa signatur

Triton sound works @ www.wulcano.tk

Permalänk
Hedersmedlem

Inte för att jag vet hur det är på den datorn du har.. men på farsans bärbara så behöver man ett windowsprogram för att komma åt bios.

Kollat på compaqs hemsida? Sist som jag pysslade med compaqdatorer fanns det en hel del nyttigt där.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

har du trådlöst så koppla in ett med sladd funkade för mig