Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Spelproblem med "nya" datorn

Köpte för ungefär 2 månader sedan en dator från db.com - plockat ihop den själv - och har hittills varit nöjd med dem. Dock lite virusproblem osv...Men det är mitt fel. De är fortfarande kvar men det går (har inte 'orkat' åtgärde det, eftersom det inte funkar. Enda lösningen är typ att formatera).

Iaf, har nu fått problem nu när jag spelar spel. Det hackar (alt. laggar) i alla spel som är någorlunda grafikkrävande (ex. Wc3:TFT, även CS). I CS så flyter allt perfekt, enda tills jag kommer nära en fiende (CT/T, beroende på vad jag spelar) och då börjar det hacka/lagga. Min latency är oftast väldigt låg, och fps:n är det inget fel på. i WC3:TFT (även RoC) flyter alla rörelser i det normala (te.x menyer och dylikt) på finemang, men sedan efter ett tag (när man spelar) så börjar det hacka/lagga, sen slutar det, kommer igång igen osv. Har testat att ställa ner alla video-options men utan resultat.
Notera att detta är spelande över internet. Skall testa mer på Singleplayer strax, återkommer med uppdatering då.

Det är väldans konstigt, för det borde det inte... mitt datorsystem ser ut såhär:

ChassiAntec SONAT Silent Piano
Moderkort EpoX 8rda+ rev 2.1
Minne Twinmos TwIsTeR PC-3200 1024Mb CAS 2.0
Processor AMD Barton 2800+
Grafikkort Club 3D ATi Radeon 9800Pro
Hårddisk Seagate Barracuda 120GB
Monitor Hercules ProphetView 920Pro DVi
Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Uppkoppling UPC Chello (7xxkb/s tror jag)

(Något mer som kan behövas vetas?)

Har även Keiro Personall Firewall installerat, men problemet uppstod innan.
Vet inte riktigt vad jag ska göra, funderar ju på att formatera allt, men det är kanske inte första roliga utvägen.
Alla drivrutiner osv fungerar bra.

Någon som vet bot på detta? Kanske upplevt liknande eller bara har några generella tips?

Tack på förhand!

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Spyware? Eller virus skulle jag tippa på lite snabbt.
Ladda hem och kör Ad-Aware (gjort av Lavasoft) så du får bort Spyware.
Sen ladda hem något Antivirusprogram så du får bort lite virus.

Första etappen.

Permalänk
Medlem

HAr kört och använt Ad-aware flera veckor nu, och de senaste gångerna har inga spywares påträffats.

Har även laddat ner AVg anitvirusprogram, men viruset slår ut det programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Formatera

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Avstängd

Re: Spelproblem med "nya" datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haba
Köpte för ungefär 2 månader sedan en dator från db.com - plockat ihop den själv - och har hittills varit nöjd med dem. Dock lite virusproblem osv...Men det är mitt fel. De är fortfarande kvar men det går (har inte 'orkat' åtgärde det, eftersom det inte funkar. Enda lösningen är typ att formatera).

Iaf, har nu fått problem nu när jag spelar spel. Det hackar (alt. laggar) i alla spel som är någorlunda grafikkrävande (ex. Wc3:TFT, även CS). I CS så flyter allt perfekt, enda tills jag kommer nära en fiende (CT/T, beroende på vad jag spelar) och då börjar det hacka/lagga. Min latency är oftast väldigt låg, och fps:n är det inget fel på. i WC3:TFT (även RoC) flyter alla rörelser i det normala (te.x menyer och dylikt) på finemang, men sedan efter ett tag (när man spelar) så börjar det hacka/lagga, sen slutar det, kommer igång igen osv. Har testat att ställa ner alla video-options men utan resultat.
Notera att detta är spelande över internet. Skall testa mer på Singleplayer strax, återkommer med uppdatering då.

Det är väldans konstigt, för det borde det inte... mitt datorsystem ser ut såhär:

ChassiAntec SONAT Silent Piano
Moderkort EpoX 8rda+ rev 2.1
Minne Twinmos TwIsTeR PC-3200 1024Mb CAS 2.0
Processor AMD Barton 2800+
Grafikkort Club 3D ATi Radeon 9800Pro
Hårddisk Seagate Barracuda 120GB
Monitor Hercules ProphetView 920Pro DVi
Operativsystem Microsoft Windows XP Professional

Uppkoppling UPC Chello (7xxkb/s tror jag)

(Något mer som kan behövas vetas?)

Har även Keiro Personall Firewall installerat, men problemet uppstod innan.
Vet inte riktigt vad jag ska göra, funderar ju på att formatera allt, men det är kanske inte första roliga utvägen.
Alla drivrutiner osv fungerar bra.

Någon som vet bot på detta? Kanske upplevt liknande eller bara har några generella tips?

Tack på förhand!

Jadu tyvärr så är väl formatering sista utvägen

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Spelproblem med "nya" datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Jadu tyvärr så är väl formatering sista utvägen

Jooop, blir väl det =/

Som tur är så har jag precis införskaffat en iPod (20gb) så jag kan lägga över vissa saker som jag vet itne är påverkade av viruset... Såsom filmer, musik och installers.

Bara det itne blir som när jag installerade allt fårn början, krångel med Chello, igen. Det ska ju inte vara några problem, men förut hade ip-adressen hakat upp sig =/

Men, om ja nu ska formatera, hur gör jag då?

Har XP Pro som sagt... in i dos å skriv format:c lr nått va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det finns iofs inte DOS i XP du får boota med skivan sen e det bara att "press any key" kan vara lite svår att hitta.... testa "R" den funkar för mig ^^

sen står det relativt detaljerat hur du ska gå till väga ;D

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

Permalänk
Medlem

Ehrm.. alltså, sätta i skivan, stänga av datorn, sätta på, å sen välja nå lkul.. mhm...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haba
Ehrm.. alltså, sätta i skivan, stänga av datorn, sätta på, å sen välja nå lkul.. mhm...

1)Stäng av datorn
2)sätt på datorn
3)sätt i cd-skiva
4)cd:n börjar läsa å det ska komma upp något med "tryck på valfri tagent för att starta cd-skivan"..den börjar läsa från skivan sen e det bara låta och gå till den säger att du ska göra lite val inte alls svårt..Till och med min morsa kan installera Xp!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

;P

Merci, trodde det var något i stil med det, men man ska alltid fråga om man itne vet, det sa alltid min gamla farmor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är rätt, bättre säker och göra rätt än osäker och göra fel ;).

Permalänk
Medlem

Nehepp, inte det inte.

När jag sätter i CD:n när datorn startar kommer det upp såklart boot from CD:

och sedan klicka på valfri tangent för att boota från CD:n...

Jag gör det, febrilt... flera omgångar. Men inget händer... Jag kommer bara till inloggninsmenyn för de olika användarna jag har skapat på datorn.

Testade att öppna skivan i windows å gå till installera XP (för anvancerade användare) å när jag skrivit in min produktnyckel sa den att det var fel (vilket jag förstås trippelkollat)

Jehepp, any suggestions? =/

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

bios ? (reset, sen installera om... ?) .
verkar som om det kanske är nått irriterande virus ?

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Ja, viruset är ju inte så lattjo direkt.

OM jag resetar, ska ja ha i XP skivan då?

Men.. ja startar om datorn å går in i BIOS; hur hittar ja reset-funktionen där då?
Vill ju inte göra nått osäkert och fel som sagt ;P

Visa signatur

Permalänk

Testa att använda Spybot, det är MYCKET bättre än Ad-aware.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Du får sätta "Primary Boot Device" till CD-Rom i Bios om du inte redan gjort det.
Är det en licensierad Windowsversion? Om inte finns ju alltid risken att det strular.

Permalänk
Medlem

Primaty Boot Device är självklart alltid satt som CD-Rom, och angående licensierad så skall det inre vara några problem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du ett USB-tangentbord? Om ja så testa med ett PS/2.

Permalänk
Medlem

Ajuste, kom på det nu. Man får välja, antingen ha musen lr tgb igång

Ja, det är ett Logitech Deluxe Cordless Optical.... har tgb i USB å musen i andra, funkar inte annars =/

Visa signatur