Permalänk
Medlem

Simcity4?

Jag undrar om det skulle vara några problem att spela Simcity4 på min dator, om det skulle lagga eller dylik?

1ghz(celeron), 385sdram, grafikkort: TNT2

tacksam för snabba svar!

Visa signatur
Permalänk

Japp.. det skulle lagga satan hehe.. för det laggar för mig och jag har athlon 2.6+ 512ddr geforce3 ti 200

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men då fattar jag inte varför dom har skrivit in så låga minimumkrav på fodralet!!!!

Visa signatur
Permalänk

Minimumkraven e bara det som krävs för att över huvud taget kunna spela spelet. Sen om spelupplevelsen blir kass är en annan sak. Med din dator går det nog att spela med en liten stad men så fort staden växer så kräver spelet sjukt mycket mer så det är inte att rekomendera

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Just SimCity 4 fick mycket kritik av köparna därför att kraven var så lågt specade, medans det krävdes mycket mycket mer av systemet för att på acceptabelt sätt kunna köra spelet.

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Medlem

Kör med 1.53 GHz, 512 sdram, Gforce3 ti 200. Flyter

Permalänk

krävs en hel del men det laggar inte för mig

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Hur kan ett singleplayer lir lagga, för sim city 4 är väll singelplayer?
Möjligtvis kan det hacka men lagga, knappast.

Min brorder spelar sim city 4. Hackade som tusan och hade sig, men han läste på något forum att sim city 4 var designat för Nvidias älrde kort, te.x Ti4200. Det gick att fixa genom att editerar en textfil. Skriva till en 1:a istället för för en nolla eller något liknande.

Permalänk

vilket forum var det? vad stog det exakt? för det laggar eller hacka för mig när min städer blir fetare..

Visa signatur
Permalänk

lagga hacka sak samma

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför det ska lagga. Menar det ser ju ut som ett spel från mitten av 90talet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Jag förstår inte varför det ska lagga. Menar det ser ju ut som ett spel från mitten av 90talet.

SimCity4?? Ehh det kom ju ut -03 ifall jag inte har fel och det ser INTE ut som ett spel från mitten av 90talet...

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

jag menar när jag ska t.ex zomma så tar set aslång tid och och när jag försker att flytta på kartan så hackar det.. är det någon mer som upplever det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju inte så konstigt heller, är ju helt sjukt mycket detalj och animationer. 40000 skorstenar, miljarder bilar, hus som håller på att byggas etc.. lär ju va mer krävande en dom nya spelen Far Cry, Stalker t.ex. fast folk kanske inte tänker på det. Det dåliga är att det knappt finns några inställningar för grafikdetaljer, finns bara några få val.

Det hackar och segar sig på min dator när staden blir stor: 1024 dual ddr-ram, 9700pro, 2,4 ghz.

Permalänk
Medlem

Det går slött på många datorer, men fortfarande spelbart. Slå av så mycket som möjligt så kanske det går. Men det är väldigt tveksamt.

Det flyter dock på ganska bra för mig på 1.8ghz 512mb ram och gf2. Men hade helt klart viljat ha finare grafik på.

Helskönt spel btw.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

testade att slå av och sänka lite grejer, och det funkar aningen bättre nu.
Men staden är inte så stor bara 2,000 invånare.
När börjar det att hacka för er?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det börjar gå som slöast när jag når 50k+ invånare

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

har just nu 100k+ och det smider bra som fn, har provat att zooma alla lägen smider som faen

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Avstängd

hackade aldrig för mig på ett Nvidia Geforce MX440 tillsammans med min XP2000 dator...

Permalänk
Medlem

Fasen, nu blev jag väldigt sugen att spela lite Simcity 4 så här i natten... det är så beroendeframkallande ibland

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haplo_patrynier
har just nu 100k+ och det smider bra som fn, har provat att zooma alla lägen smider som faen

´

vad har du för dator?

men vad tycker NI om hur bra dator man ska ha för att kunna spela det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
´

vad har du för dator?

men vad tycker NI om hur bra dator man ska ha för att kunna spela det?

Well well, Jag har P4 2.6, Radeon9200Se, 512mb minne och det går inte så himla snabbt precis
Går bra med medium städer men bygger just nu en mega stad och har redan ca 100.000 invånare
och det går redan slött som fan, hjälper inte mycket att dra ner grafik, bli bara fulare.

Så skulle gissa något på 4Ghz 1-2Gig ram

Ps. Ni som vet, hur stor på verkan har grafikkort på simcity prestanda? eller är det mer
beroende av CPU ?

Permalänk

Har en p4 2.4 Ghz 768 Ram Geeforce Ti 4200 128 MB, typ det har jag smider på väldigt bra

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Det har aldrig funkat bra för mig, har en 1.9, 512 ddr och Radeon 9700, staden behöver inte ens vara stor för att det ska börja lagga, efter kanske 30 min byggande blir det helt ospelbart, hackar som saten, testat och installera det 3ggr och blivit lika förbannad varje gång.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p