Permalänk
Medlem

Synpunkter på ny sida

Tjena!
Nu har jag gjort en ny webbsida till min klan, och jag skulle gärna vilja höra vad folket här har för synpunkter på den. Den är inte w3-validatet, eftersom jag helt enkelt inte orkade vara så pillig när jag gjorde koden. Men jag har kollat den med både IE och Firefox och den verkar se bra ut i båda webbläsarna.

Skriv gärna om ni hittar något som ser buggigt eller konstigt ut, så kollar jag upp det. Skriv också gärna vad ni tycker om själva designen/layouten/färgerna och ge mig lite konstruktiv kritik så blir jag glad

URL: http://wannabice.mine.nu

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Ser bra ut tycker jag!

Det enda som irriterar mig är att man inte kan trycka på knapparna när de lyser upp, utan att man måste trycka på texten. Annars var det helt okej tycker jag!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Snyggt, men kanske lite väl mörkt (jag klarar mig, men alla kanske inte gör det)!

Klanbilderna är samma storlek utom Polp. Fel i höjden.

Äh, den är snygg faktiskt. Du har lyckats, grabben!

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Medlem

Sidan var cool...sköna färger och stilrent.

Rubrikknapparna som ändrar färg när man pekar på dem hänger dock inte med i svängarna och fördröjningen stör lite. Om man flyttar markören lite fram o tillbaka är det inte ens säkert att knappen ändrar färg överhuvudtaget (min IE 6 kraschade också under tiden, vet ej säkert om det var därför). Är det ngt skript? Kan du inte använda vanlig CSS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gz
Sidan var cool...sköna färger och stilrent.

Rubrikknapparna som ändrar färg när man pekar på dem hänger dock inte med i svängarna och fördröjningen stör lite. Om man flyttar markören lite fram o tillbaka är det inte ens säkert att knappen ändrar färg överhuvudtaget (min IE 6 kraschade också under tiden, vet ej säkert om det var därför). Är det ngt skript? Kan du inte använda vanlig CSS?

det är en vanlig mouseover-effekt med css:
<td align="center" width="104" onMouseover="this.className='MenyMO'" onMouseout="this.className='Meny'">

det måste väl vara det enklaste sättet? låter konstigt att ditt IE skulle krascha pga det, men jag vet inte.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Min skärm är mörk, så jag har lite svårt att läsa den grå texten i nyheterna, men i övrigt ser det bra ut. Men varför fattas det en bit av logon, uppe i högra hörnet?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Min skärm är mörk, så jag har lite svårt att läsa den grå texten i nyheterna, men i övrigt ser det bra ut. Men varför fattas det en bit av logon, uppe i högra hörnet?

Jag har skurit av kanterna i både övre vänstra och övre högra hörnet av loggan, eftersom jag tyckte det såg bättre ut. Antar att det är det du menar? Det kanske ser lite konstigt ut i din mörka skärm, eftersom just den övre högra kanten är lite mörkare. På min skärm ser det dock bra ut, men jag kanske skulle ta och göra den lite ljusare isf.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Så kan det nog vara, men ser det fult ut om du gör den ljusare är det nog bättre att ha den mörk.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Den var riktigt snygg! Bra jobbat.
Om du har lust och ork så skulle du ju kunna ändra så att bara själva "mitten-innehållet" ändras när man trycker på en länk så att inte loggan och allt det behöver laddas om hela tiden, det var det enda jag störde mig på.

Permalänk

Jävligt snygg må jag säga! Har inget att klaga på

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Den var riktigt snygg! Bra jobbat.
Om du har lust och ork så skulle du ju kunna ändra så att bara själva "mitten-innehållet" ändras när man trycker på en länk så att inte loggan och allt det behöver laddas om hela tiden, det var det enda jag störde mig på.

Tack!
du menar att jag borde lägga mitteninnehållet i en iframe? har aldrig använt mig av iframes, men det innebär väl att mitteninnehållet får en egen scroll? Gillar nämligen inte det. Sidmenyn ändras också på varje sida, så det blir nog lite krångligare att fixa isf.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax

Tack!
du menar att jag borde lägga mitteninnehållet i en iframe? har aldrig använt mig av iframes, men det innebär väl att mitteninnehållet får en egen scroll? Gillar nämligen inte det. Sidmenyn ändras också på varje sida, så det blir nog lite krångligare att fixa isf.

Problemet med scrollen är lätt att fixa. Men använd php-include eller liknande istället för iframe, av egen erfarendhet så brukar iframes fucka sig ganska ofta, altså, ser inte lika dant ut i olika browsers.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Då laddas ju dock all info på sidan om, vilket var det HerrEkberg tyckte att det inte skulle..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är att det är för mörkt. Kör man sen rättkalibrerat så är det skitsvårt att se på. Annars helt klart godkänt.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm