Permalänk
Medlem

diablo 2 funkar nt

när ja ska starta diablo blir de sart o när jag trycker på vindowsknappen så att de minimeras så e de ett medelande som sejjer

unhandled exception
acces_violation(c0000005)

ja har ATI Radeon 9800

Visa signatur

XP Home Edition intelpentium 4A 2666 MHz ATI Radeon 9800 Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio controller

Permalänk
Medlem

Patchat?

Permalänk
Medlem

Låter som någon kör med no-cd crack *aja baja*

Permalänk
Medlem

Jag börjar få nog av alla dessa haxxor förkortningar. nt?! ARGH!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jag kör utan crackå skit, har köpt spelet och har inte ändrat några filer och får samma medelande ibland...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Låter som någon kör med no-cd crack *aja baja*

vet du va du snackar om??

Det händer så ibland, oftast i act 5 men jag vet inte vad man ska göra åt det

Permalänk

Diablo II är ett av värsta bugg spelen jag vet... tyvärr kommer det såna "unhandled exception" problem hela tiden. Finns inte mycket att göra åt det.

Permalänk

Kopiera över ljudfilerna från LODskivan till D2mappen och se om det hjälper, om inte annat så får du kortare laddningstider.

Permalänk
Avstängd

Det kan hända när det kommer nåt spelet inte känner igen.. som MAPHACK ?

Visa signatur

Wtfpr!!1

Permalänk
Medlem

Har aldrig kommit upp ett sådant meddelande för mig. Men jag vet att om man har en crackad version av det så kan man få sådana meddelanden (jag har aldrig haft en crackad version av det). Det kan nog hända om man använder maphack eller nått liknande med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
vet du va du snackar om??

Det händer så ibland, oftast i act 5 men jag vet inte vad man ska göra åt det

ok, my bad
Har sett folk som fått det problemet med unhandled exeption bara för att dem kör utan cd, så jag antog nästan det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag börjar få nog av alla dessa haxxor förkortningar. nt?! ARGH!

Han kan ju vara norrlänning också ?

Funkar det korrekt i XP då om du kör det? Många gamla spel funkar ju minst sagt underligt i nyare operativ.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

jaja och vad är det för fel med Norrlänningar ?
prova som nån sa att lägga ljudfilerna på hdn annars kan du ju alltid prova med en ominstallation

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag börjar få nog av alla dessa haxxor förkortningar. nt?! ARGH!

snarare fjortizZ

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Testat reinstall? Jag kommer inte ihåg hur jag löste problemet, men jag har också haft det. Annars får du väl maila Blizzard om det

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

ja har inte ändrat några filer inte crackat och har redan testat ominstallation ja har inte LoD, och hur patchar man?

Visa signatur

XP Home Edition intelpentium 4A 2666 MHz ATI Radeon 9800 Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio controller

Permalänk

Gå direkt till bnet, det uppdaterar till den senaste versionen.

Permalänk
Medlem

jjag har för mig det hade med OpenGL/Direct3D att göra.. prova o byta mellan dom 2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Han kan ju vara norrlänning också ?

De har i alla fall vett att säga "int".

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

He he he...

Visa signatur

Wtfpr!!1

Permalänk
Medlem

Hur byter man till OpenGL i D2? Jag själv kan bara välja mellan Software och D3D.

Bättre fps med OpenGL isf. måntro?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Hur byter man till OpenGL i D2? Jag själv kan bara välja mellan Software och D3D.

Bättre fps med OpenGL isf. måntro?

Det går inte. Software ger bäst prestanda. Spelet är egentligen skrivet för glide (3dfx). K-D][Aramis skrev fel. Det är ju uppenbart att freakee inte har patchat spelet så sluta klanka ner på spelet bara för att ni inte patchat nu. freakee: har du testat att patcha än?

Permalänk
Medlem

Windows NT är ju väldigt gammalt, allmänt crappigt och inte alls anpassat för spelande, så det kanske hjälper om du byter OS.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Diablo II är ett av värsta bugg spelen jag vet... tyvärr kommer det såna "unhandled exception" problem hela tiden. Finns inte mycket att göra åt det.

Bara för att du antingen har ett dåligt konfigurerat system eller hårdvara som är utanför Diablo IIs krav betyder inte det att "Diablo II är ett av värsta bugg spelen jag vet..."

Jag har spelat D2 mååååånga timmar och kan inte minnas att jag haft problem en enda gång, det är olika från konfiguration till konfiguration, från dator till dator...

Visa signatur

MCP and CCNA