Kolla in och kommentera splirrans ny hemsida!!

Permalänk
Medlem

Kolla in och kommentera splirrans ny hemsida!!

Tja!

Skulle va trevligt å få lite åsikter om denna sidan:
http://ww.molinderband.com

Har ingen jättekoll på kompatibilitet mellan webbläsarna å pc/mac så rapportera gärna om det är något som ter sej skumt..

/Jeppe

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem

Snyggt tycker jag.
Men bakgrunden är ju lite korning pga JPG(?)
Schysst musik också

Permalänk
Medlem

Hyfsat snygg sida, några grejer dock. Vart navigationen satt var för mig inte helt självklart. Den går inte igenom validatorn på w3.org, och ni hostar den antingen på en slö server eller så har ni väldigt stora bilder.

Visas fint i Firefox 0.8

Edit: Dessutom skulle jag inte använda .gif

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag förstår ju bara inte varför alla ska använda en sån liten frame/iframe (eller hur ni nu gör det). Jag skulle föredra en sida med vänsterställd meny (alá aftonbladet.se) och som man kan bläddra i höjdled.

Permalänk

Helt okej sida.... JÄTTE snygg bakgrund! Hur har du gjort den?

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Snygg..

Ett litet förslag bara. Ta och lägg en mörk linje omkring själva "sidan" så får man en bättre distanns till bakgrunden och till själva sidan.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
Snygg..

Ett litet förslag bara. Ta och lägg en mörk linje omkring själva "sidan" så får man en bättre distanns till bakgrunden och till själva sidan.

Håller med, vore snyggt.

Permalänk
Medlem

jeeeeeevlar va snabbt d går me svar här! kul! Tack!!

Pnom: Antar att du menar bakgrunden me snubben å inte tapeten?
Har tyvärr inte bilden i något bättre skick så kornigheten kan tyvärr inte göras så mkt åt..
Kul att du diggar musiken!!

Rotmos: A just d ja, w3.org hade ja glömt.. Men "Line 36, column 27: there is no attribute "HEIGHT" (explain...).
<table width="100%" height="100%" border="0" align="center" cellpadding="0" cell
Förstår ja inte. Att sidan e seg låter ju skumt också. Tar ungfär 1,5 sek me segt adsl att ladda den, för mej..
Varför ska man inte använda gif?

KA: Låter lite tråkigt om alla sidor skulle se ut så..?

Overdose: Tapetens ursprung e lite hemligt...

Liv&Helvete: Bra förslag! Ska testa d senare!

/Jeppe

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem

Re: Kolla in och kommentera splirrans ny hemsida!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bojesper
Tja!

Skulle va trevligt å få lite åsikter om denna sidan:
http://ww.molinderband.com

Har ingen jättekoll på kompatibilitet mellan webbläsarna å pc/mac så rapportera gärna om det är något som ter sej skumt..

/Jeppe

Riktigt snyggt.

Men vilka är igentligen molinder band ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bojesper
jeeeeeevlar va snabbt d går me svar här! kul! Tack!!

Pnom: Antar att du menar bakgrunden me snubben å inte tapeten?
Har tyvärr inte bilden i något bättre skick så kornigheten kan tyvärr inte göras så mkt åt..
Kul att du diggar musiken!!

Näe, jag menar tapeten.. tycker den ser lite kornig ut.. eller så är det mina ögon

Permalänk
Medlem

Gif har så kallade patent issues. Sök på google.

Är inte säker på felmeddelandet, men jag tror faktiskt inte man får ha height där nej.

Ang. segheten. Klicka på gallery, och det tar allderles för lång tid.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Haha!! De e mitt band(lirar gitarr).. Världens mest okända band. Men förhoppningsvis inte så länge till..
Lyssna gärna på låtarna så får du lite mer koll.

/jeppe

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bojesper
Haha!! De e mitt band(lirar gitarr).. Världens mest okända band. Men förhoppningsvis inte så länge till..
Lyssna gärna på låtarna så får du lite mer koll.

/jeppe

Kanske även gallery-bilden skulle kunna att göras tydligare.
Så offtopic det kan bli, men vad är det för gitarr du har på bilden? Ser nämligen ut exakt som min

Permalänk
Medlem

Jäklar. De där me gif-patenten va skumt, hade ja ingen aning om..

Gallery vet ja inte om ja kan snabba upp så mycke mer, får ju ta bort bilderna isf ju..?
Man kan väl pre-cacha dom iof men har ingen koll på sånt.
Nån som vet om man kan göra det i önskad ordning? Dvs först ladda förstasidan och sedan cacha utvalda bilder?

Tapeten kornig.? Du måste va sjukt skarpsynt.. Kör du me typ 640 * 480...?

Guran e en Fender stratocaster (Usa) i antec silver eller vad färgen nu hette.. Ha ru en likadan?

/Jeppe

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bojesper
Jäklar. De där me gif-patenten va skumt, hade ja ingen aning om..

Gallery vet ja inte om ja kan snabba upp så mycke mer, får ju ta bort bilderna isf ju..?
Man kan väl pre-cacha dom iof men har ingen koll på sånt.
Nån som vet om man kan göra det i önskad ordning? Dvs först ladda förstasidan och sedan cacha utvalda bilder?

Tapeten kornig.? Du måste va sjukt skarpsynt.. Kör du me typ 640 * 480...?

Guran e en Fender stratocaster (Usa) i nån antec silver eller vad färgen nu hette.. Ha re en likadan?

/Jeppe

Kör 1024*768. Tycker man kan se lite typisk jpg-kornighet på de gråa ytorna. Men om ingen annan ser det kan du ju inte ignorera det
Näe, var inte samma men jag tyckte färgen var väldig lik (även fast vi inte hade samma) och den har jag inte sett så ofta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bojesper
jeeeeeevlar va snabbt d går me svar här! kul! Tack!!

...Rotmos: A just d ja, w3.org hade ja glömt.. Men "Line 36, column 27: there is no attribute "HEIGHT" (explain...).
<table width="100%" height="100%" border="0" align="center" cellpadding="0" cell
Förstår ja inte...

Finns ingen attribut som heter height i table-taggen.

Permalänk
Medlem

Ahh. Kollade lite nogrannare å såg d.. Kanske inte kornighet men såndäringa kompensation, va d nu kallas.. Dither eller nåt. Aja. Får leva me d.

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk

jag gillar den skarpt!

men en sak som är svårt att se är ju gubbarna man kan klicka på i menyn, borde fixas genast! eller så är det bara jag som är blind..

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Snygg sida, ser sidan likadan ut i alla webbläsare så finns det inget att klaga på.

Permalänk
Medlem

Bra sida, snyggt!!
Hur gör man för att få .com domain ??
Funderar på göra en hemsida själv

Visa signatur

CPU: i5 4670k CPU-Kylare: CM Seidon 120M MB: GIGABYTE m-ITX Z87N-WiFi GPU: Asus GTX 760 OC II RAM: Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 1600MHz SSD: Samsung 840 EVO SSD 120GB HDD: Seagate Barracuda 2TB CASE: Fractal Design Node 304 PSU: Corsair CX500M OS: Windows 7 ÖVRIGT: SteelSeries Sensei RAW & 6GV/2, Creative Tactic 3D ALPHA

Permalänk
Medlem

Jätte snygg dock tycker jag att backrunden ser ut som tapeter i en gammal sommarstuga.

Permalänk
Medlem

Trevlig musik och sida. Angående bakgrunden (tapeten) så är den suspekt lik den på 99musik.com, bara en aning annan nyans.

På kodningssidan finns dock en del att arbete med. Skulle naturligtvis heldre se att du använde XHTML/CSS och inga tabeller för design (sök i forumet eller på internet om varför, har disskuterats många gånger). Att använda hundratals mellanslag för att positionera "design by jeppe©" känns ju heller inte så proffsigt direkt. Använd heldre "text-align: right".

Permalänk
Medlem

Tack för kommentarerna allihopa! Sjukt bra fart på det här forumet..

Ludvig:
Fasiken. De där med att inte använda tabeller hade jag ingen aning om.. Intressant! Med det får nog användas vid nästa sida..
Ja det där "design by jeppe©" e ju lite pinsamt.. Men jag hittade ingen annan lösning. När jag hade den i tabellen med align=right så blir ju den vita "bordern" helt fel, sen testade jag absolut positionering men av nån anledning så var det helt omöjligt (för mej...) att få den dit jag ville. Så ja körde me raggarmetoden..
Hur gör man annars?

Kindared:
"Hur gör man för att få en .com adress?"
Det är busenkelt att beställa. Själv använde jag mej av surftown.se (som verkar vara trevliga än så länge.) Då ingår webhotell dock. Vill du bara ha adressen så får du väl kontakta det där dns-plejset eller nåt, som jag inte kan adressen till.. Men surftown rekommenderar jag varmt annars.

Bakgrunder e ju lite "tapeter i sommarstuga" men d tycker ja e lite mysigt..

/Jeppe

Visa signatur

Antec SONATA - Asus P4P800 - P4 2.4GHz - ASUS V9560TD GeForce FX5600 - Hyundai Q910S 19" - Zalman CNPS 7000 ALCu - TwinMOS 256Mb * 2 - Seagate Barracuda 7200

Permalänk
Medlem

Gillar bakgrunden, passar in. Håller med liv&helvete, en svart enpixlig kantlinje runtom istället för den 3d-aktiga som finns nu(eller vad det ska föreställa). Säger samma som beerbaron, gubbarna var svåra att se. Eller ja, inte svåra att se, men att lista ut att man kunde klicka på dem var ju inte särskilt självklart. Såg mer ut som utfyllnad.

Annars ser det bra ut. Som sagt, liten iframe, men inte allt för liten och det är ju inte överdrivet mycket text på sidan så den behöver ju egentligen inte scrollas särskilt ofta(än). Även jag tycker (X)HTML/CSS vore bättre, men då det är klart får det väl bli till nästa sida.

Och bakgrunden skulle jag vilja säga är exakt samma som den på 99musik.com, fast brunaktig istället för grönaktig.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Sidan e fräsch som fan
kan inte komma på mycket som är negativt med den... det skulle väl vara att det blir lite halvt omständigt för dej om du ska bygga ut den senare. men har man inga planer på att göra det så kvittar väl det?

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!