Permalänk
Medlem

spelat bw ett bra tag. men har lag ner

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Lirar ni på bnet eller mot datorn?
Av dom där strategierna ni skrivit ner så funkar inte en enda mot ens en medelskillad spelare :\.

Word!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Lirar ni på bnet eller mot datorn?
Av dom där strategierna ni skrivit ner så funkar inte en enda mot ens en medelskillad spelare :\. Finns kanske inga bra starcraft eller broodwar spelare här på swec iofs?.
Lirar man P har man aldrig mer än 2 gates innan goons och en expansion.

En bra strategi med toss vs terran är.
8probes, pylon, forsätt bygga probes under hela matchen, nexus ska i princip aldrig stå utan att bygga probe. bygg gateway på 10 probes, sen assim så fort du har 100 minerals. Sen cyber core så fort du har råd. sen pylon, sen goon , robotics, goon, pylon, shuttle, reaver, pylon. Reaver harass samtidigt som man expar. Sen bygger man så klart mer gates o pumpar goons/ lotz

[edit] man ska försöka att aldrig gå över 500 minerals under hela matchen.

...det är på grund av sådana som dig man tycker det är tråkigt att lira på b.net. Det är lan eller möjligen b.net med polare som gäller.

För övrigt kan tilläggas att taktiken med flera gates funkar finfint om man är ett lag om t.ex. två på en mindre bana. Jekligt sällan någon klarar att stå mot två lags zlots samtidigt...

Men visst, ska man vara skillad gäller det att skaffa goons fort som fan, expa hela tiden osv. Är dock bäst i kompiskretsen så sällan jag orkar maximera effektiviteten - man blir så jävla svettig då

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet för bara någon vecka sen och spelar gärna mot andra Newbies online. PM:a gärna om ni är sugna

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Avstängd

jag lirar också säg till om nån är sugen på att spela

det handlar inte så mycket om den som bygger snabbast för alla bygger fort "förrutom dom som inte kan hotkeysen :P"

allt handlar om den som xpar fortast och har bäst Unit control sen kan man påstå att just sin taktik är bäst men så är inte läget

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro
http:// <- tryck där!

Permalänk
Medlem

Jag och några polare lirade 5-10 TVB-matcher varje dag förut, 3v3 så klart.
Men vi slutade väl lagom när vi hade 200-10-0 :).

Visa signatur

"Jag säger bara ett ord. - Du ska dö! Nej vänta det där var ju två ord."
Dubbelt så många spelare, dubbelt så kul - Mer Co-Op åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
...det är på grund av sådana som dig man tycker det är tråkigt att lira på b.net. Det är lan eller möjligen b.net med polare som gäller.

För övrigt kan tilläggas att taktiken med flera gates funkar finfint om man är ett lag om t.ex. två på en mindre bana. Jekligt sällan någon klarar att stå mot två lags zlots samtidigt...

Men visst, ska man vara skillad gäller det att skaffa goons fort som fan, expa hela tiden osv. Är dock bäst i kompiskretsen så sällan jag orkar maximera effektiviteten - man blir så jävla svettig då

Det är PGA sånna som mig som spelet fortsätter att vara stort. Jag tar initiativ att hålla intresset uppe genom att vara turnerings admin på gamingeye.com. utan såna som mig (DVS nästan alla som fortfarande är kvar på bnet. som hela tiden satsar på att bli bättre) så skulle spelet vara hyffsat dött nu, för nästan alla som e kvar nu spelar seriöst. Det finns dom som spelar fastest map men dom är inte många. och dom e för det mesta bad manner allihopa.

Folk säger att man är dum i huvet för att man spelar för att bli bättre i lira seriöst. För att det inte är kul då, jag tycker det e skitkul att bli bättre o bättre. Jag spelar bara när jag känner att jag tycker det e kul. Alla blir glada när dom uppnår mål inom sitt intresse, mina mål är att kunna spela jämnt mot sveriges elite, eller bli bättre.

Förövrigt så funkar inte alls den strategin på maps som har normalt med mineraler. Man kan helt omöjligt underhålla 3 effektiva gateways samtidigt som man gör probes o bygger pylons på bara en exp. GG out

Permalänk
Medlem

jag spelar StarCraft - ibland

Permalänk
Medlem

Unitcontrol är jag sämst på tror jag
Bara matar ut, brötigt och stooooora trupper hehe!

Men om man skulle sätta sig ner och finjustera sin unitcontrol
hade det nog gått bättre iofs!

Och vi talade väl inte direkt om några speciella taktiker utan bara om mer vad som var fett att attackera med vid längre speltid!

Visa signatur

Asus M2N32-SLI Deluxe - AMD Athlon64 X2 Dual-Core 3800+ - Xilence Cooler K8 Heatpipe - Corsair 2x1024MB DDR2 PC2-5300 667Mhz CL5 - Connect3D Radeon X1650Pro 512Mb - 2 X Seagate Barracuda ST3320620AS 320GB - Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R

Permalänk

Alla som spelar och tror sig kunna klara av mig kan väl slänga iväg ett medelande. Nick: mammut.se

Edit: Ändrade min nick. Testade nyss och jag kan inte logga in på den. så jag gjorde en ny.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

tror inte jag klarar iofs Man kanske skulle dra lite lir ikväll då.

kanske ses på battle.net senare dårå rokk on!

Visa signatur

Asus M2N32-SLI Deluxe - AMD Athlon64 X2 Dual-Core 3800+ - Xilence Cooler K8 Heatpipe - Corsair 2x1024MB DDR2 PC2-5300 667Mhz CL5 - Connect3D Radeon X1650Pro 512Mb - 2 X Seagate Barracuda ST3320620AS 320GB - Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det är PGA sånna som mig som spelet fortsätter att vara stort. Jag tar initiativ att hålla intresset uppe genom att vara turnerings admin på gamingeye.com. utan såna som mig (DVS nästan alla som fortfarande är kvar på bnet. som hela tiden satsar på att bli bättre) så skulle spelet vara hyffsat dött nu, för nästan alla som e kvar nu spelar seriöst. Det finns dom som spelar fastest map men dom är inte många. och dom e för det mesta bad manner allihopa.

Folk säger att man är dum i huvet för att man spelar för att bli bättre i lira seriöst. För att det inte är kul då, jag tycker det e skitkul att bli bättre o bättre. Jag spelar bara när jag känner att jag tycker det e kul. Alla blir glada när dom uppnår mål inom sitt intresse, mina mål är att kunna spela jämnt mot sveriges elite, eller bli bättre.

Förövrigt så funkar inte alls den strategin på maps som har normalt med mineraler. Man kan helt omöjligt underhålla 3 effektiva gateways samtidigt som man gör probes o bygger pylons på bara en exp. GG out

Menar inte det att du försöker bli bättre hela tiden - det är ju självklart. Det som gör StarCraft grymt att det finns sådana pros.

Vad jag ogillar är PROs som verkligen måste göra andra medvetna om att de är så jekla bäst osv. Varför inte låta folk spela med den taktik de själva gillar och utveckla sin spelstil och taktik efter bästa förmåga - när man gång efter annan får höra att man ska göra på ett visst sätt blir man bara uttråkad. Bättre att få lära sig the hard way än av pro-fikusar.

Ursäkta om jag låter arg, men jag ogillar folk som ska försöka verka über - om de är det behöver de inte säga det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

hm... har väl skivan någonstans här, men om jag börjar spela kan jag ju varna er att jag typ aldirg spelat Starcraft.. spelade iofs lite campaign...

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

klart att man spelar starcraft. har spelat sen det kom ut, 98 har jag för mej?.
kommer ihåg fina minnen från tidigare sommarlov när jag satt uppe till 5 varje morgon/kväll/natt. är det bästa strategispelet jag någonsin har spelat.
sen är ju aoe2 och wc3 rätt bra också.

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Menar inte det att du försöker bli bättre hela tiden - det är ju självklart. Det som gör StarCraft grymt att det finns sådana pros.

Vad jag ogillar är PROs som verkligen måste göra andra medvetna om att de är så jekla bäst osv. Varför inte låta folk spela med den taktik de själva gillar och utveckla sin spelstil och taktik efter bästa förmåga - när man gång efter annan får höra att man ska göra på ett visst sätt blir man bara uttråkad. Bättre att få lära sig the hard way än av pro-fikusar.

Ursäkta om jag låter arg, men jag ogillar folk som ska försöka verka über - om de är det behöver de inte säga det.

Jag försöker inte hävda att jag e bäst. Vad jag menade när jag skrev att det inte fanns några bra spelar i sweclockers var precis vad jag menade. Av att läsa komentarerna så såg jag ingen som ens verkar ha lite skillz. Jag klankar inte ner på er. Och folk berättar hur ni ska göra för att ni ska bli bättre eller hur?... Jag skulle klara mig jävligt bra utan alla "noob-fikusar" som joinar games o förstör för dom som vill spela seriöst. Jag tycker att folk som vill spela ska spela på dom games där det stor noobs only, men det joinar noobs på 2on2@LT! No noob T.ex . Det e förbannat störande.

Permalänk

Jag anser mig vara rätt bra med den rätta ally'n vid min sida. Inte fan är jag noob iaf.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Har lirat bw ett antal år nu och ser mig som en helt ok motståndare om jag lirar toss så att säga....håller på lära mig zerg nu men de är rätt svåra tycker jag!!

Nick: DoG-Morpheus (Är med i klanen dog...vi är kungar

SueCia: Vad heter du på gamingeye? Om du sa att du gör en massa tours så borde jag känna igen dig fast inte du mig då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junling
Har lirat bw ett antal år nu och ser mig som en helt ok motståndare om jag lirar toss så att säga....håller på lära mig zerg nu men de är rätt svåra tycker jag!!

Nick: DoG-Morpheus (Är med i klanen dog...vi är kungar

SueCia: Vad heter du på gamingeye? Om du sa att du gör en massa tours så borde jag känna igen dig fast inte du mig då

Jag heter SueCia även där ;). Jag har vart turneringsadmin rätt länge nu. Men for the queen of blades har ju varit hyffsat inaktiv om man säger så :P.