Permalänk
Medlem

Liten MX5xx mod

Den här modden är för en som tycker att MX500/510 mössen är för tunga.

På insidan av musen så har Logitech satt fast en liten metal bit för att musen ska få lite tyngd. Det här gillade inte jag så jag öppna musen och tog bort den ( väldigt lätt ). När allt va inskruvat igen så vägde musen myyycket mindre och det är riktigt härligt

Tänk på att om du vill göra den här modden så måste du öppna musen och när du gör det så försvinner garantin.

Permalänk
Medlem

Är det bara MX500 mössen som har tyngd i sig?
För jag skruvade upp min MX300 iaf och "hittade" en 1,5*2,5 cm metallbit. Vetefan om det är en tyngd men inget slutade fungera så.

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk
Medlem

Vet inte... alla MX möss har någ det.

Permalänk
Medlem

när jag öppnade min mus för ett tag sen så ramlade det ut en sorts fjäder ur musen.. någon som vet vars den ska sitta?

Permalänk
Medlem

har för mig den skulle sitta vid scrollen :/

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
när jag öppnade min mus för ett tag sen så ramlade det ut en sorts fjäder ur musen.. någon som vet vars den ska sitta?

jag gissar på scrollhjulet

Permalänk
Medlem

det sitter en fjäder på vänster sida (uppifrån sett).
såg ut som att fjädern satt i framändan / höger sida av musen.

scrollen fungerar som den ska... änn så länge

___O___ en sån där fjäder rasade ut

Edit: Satte den på plats, tror jag
Den ligger iaf inne i musen nu, det får duga.

Permalänk
Medlem

Gjorde det för mig med, scrollen vart mkt lättare bara, ganska skönt faktiskt

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Re: Liten MX5xx mod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiklasP
Den här modden är för en som tycker att MX500/510 mössen är för tunga.

På insidan av musen så har Logitech satt fast en liten metal bit för att musen ska få lite tyngd. Det här gillade inte jag så jag öppna musen och tog bort den ( väldigt lätt ). När allt va inskruvat igen så vägde musen myyycket mindre och det är riktigt härligt

Tänk på att om du vill göra den här modden så måste du öppna musen och när du gör det så försvinner garantin.

Ok, har du någon aning om vad vikten väger? Kolla? Vore intressant att veta. Antar att det är ganska lätt att fixa om man vill eller? *en som tycker mx500 e lite tung...*

Visa signatur

.: Barton2500+@2200 Mhz [200x11] - Tt Silent Boost : 512 MB Twinmos : Gigabyte 7n400 Pro2 : 2x80 GB Raid / 1x120 GB SATA : Geforce4 Ti4400 : Antec Sonata 2x120mm [ Idle: 41c : Full: 51c ] :.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Liten MX5xx mod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raye
Ok, har du någon aning om vad vikten väger? Kolla? Vore intressant att veta. Antar att det är ganska lätt att fixa om man vill eller? *en som tycker mx500 e lite tung...*

har ingen gunga (våg), men på en höft sisådär 25-35 gram kanske?

Permalänk

När man har tagit ut vikten och sedan väger musen i handen förstår man varför den satt där. Inte för att musen blir sämre utav att man tar bort den, utan för att utan så känns den många många gånger plastigare, ganska häftigt hur stor skillnad det är, testa så får du se.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Hmm skruva upp min mx700 men där låg ingen vikt nånstans, men den väger kanske tillräckligt ändå.... kan säga iaf att ___O___ fjädern är till för att scrollen ska kunna tryckas ner och fjädras upp igen, den gör det även utan fjädern men men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magn0lia
Hmm skruva upp min mx700 men där låg ingen vikt nånstans, men den väger kanske tillräckligt ändå.... kan säga iaf att ___O___ fjädern är till för att scrollen ska kunna tryckas ner och fjädras upp igen, den gör det även utan fjädern men men

MX700 har ju batteri och annat för tyngkänslan så.

Permalänk
Medlem

jag hittade ingen i min mx 700 :/

Visa signatur

Iam the Almighty Elajtz00r ;)

Permalänk
Entusiast

tog bort den från min MX500 för snart 2 år sedan, grymt mycket skönare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

fjädern är till för att men ska få små "hack" när man scrollar.. iaf på min dual optical..
gissar att det är så på mx-mössen också..

sen har väl inte de trådlösa mx-mössen vikt med tanke på att de ska ha någon slags batteri i sig som kommer väga..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

okej... tack för tipset?
Gjorde jag samma dag som jag fick min dual optical. känns som det är rätt enkelt, nästan som det är gjort för man ska kunna göra.
Dessutom sitter det ingen plombering på musen, så du kan skruva upp den om du är lite försiktig utan att det syns.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Hur öppnar man MX500 då? Hittar inga skruvar nånstans...

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak English in What?

Permalänk
Medlem

Den där fjädern gör inget har jag konstaterat!
Musen betedde sig och såg ut exakt som innan jag öppnade den och tog ut vikten. Jag har även tagit ut vikten i brorsans mx500, och där la jag extra märke till om något hände efter att fjädern hoppade ut.

Jag tror nästan att det är Logitechs lite snea sätt att sätta garantiskydd på sina möss

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur öppnar man MX500 då? Hittar inga skruvar nånstans...

Finns tre skruvar på undersidan, dem är gömde där under ett tunt "plast täcke"

Permalänk

om ni tycker att mx500 är tung så borde ni uppsöka gym eller köpa ett par hantlar

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
om ni tycker att mx500 är tung så borde ni uppsöka gym eller köpa ett par hantlar

Tung är den ju inte. Men den blir några tusen ggr skönare när man tar bort vikten

Permalänk
Medlem

Mx700 ska ju vara tung , arbetsmus med mjuka rörelser. Eller Cs mus med mjuka men snabba rörelser , äger en själv. Min bästa investering hitils

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]