Permalänk

startsida

min startsida är helt åt helv... Jag kommer till about:blank varje gång jag startar Internet Explorer.
Jag tar högermusknapp på Internet Explorer ikonen och tar egenskaper där i startsida fltet skriver jag www.google.com men efter 5 minuter blir min startsida about:blank.

Vad är det som händer????

Permalänk
Medlem

Spyware troligen

Ladda ner och kör Hijackthis och klistra in loggen här så får vi se vad vi kan göra.

http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

Permalänk

Dett kom upp när jag körde programet. Detta tror jag e problemet:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
men fstän jag tar bort den s kommer dne tillbax efter 1 minut

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:29:54, on 2004-04-29
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Program\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Program\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program\Winamp\winamp.exe
C:\Documents and Settings\Marten\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5\SXEV0HIB\HijackThis[1].exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {E7348FFC-ED7E-413D-98FE-BCCBBC2C6F09} - C:\WINDOWS\System32\bpbg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ReleaseRAM] C:\Program\R-RAM\RRAM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [type32] C:\Program\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html

Permalänk

Kör några anti-spywareprogram, tex Ad-Aware och SpyBot så blir du antagligen av med problemen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Kör några anti-spywareprogram, tex Ad-Aware och SpyBot så blir du antagligen av med problemen.

Har redan testat båda dom programen men ingen har funkat