Permalänk
Medlem

Egen HTPC, Projektarbete 2004.

Jag byggde en HTPC som projektarbete i skolan den här våren, det här blev resultatet:

Chassi:
- 3mm Aluminum.

Komponenter:
- Moderkort: VIA Epia V8000 Mini-ITX .
- CPU: 800mhz C3 EBGA (integrerad).
- Nätverkskort: Via 10/100mbit Ethernet (integrerat).
- Grafik: VIA Tv-Out Onboard (integrerat).
- Ljudkort: Via AC-97 Audi Onboard (integrerat).
- Minne: 256mb Original SD-Ram.
- Hårddisk: Western Digital 80gb 2mb cache.
- DVD-ROM: LG 16x.
- PSU: Seventeam ST-200MQ.
- 80mm Silent Breeze fläkt, modifierad med ljusdioder.

Bilder finns på http://hem.spray.se/nixxen/htpc/
Kan ta ett tag att ladda då bilderna är lite stora.

Innan nån säger nåt så ja, jag vet att det är fult med DVD:n sådär, men jag ska införskaffa alu-front till den senare

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut, fast slipa ner svetsfogarna och polera sedan lådan, så blir den ännu finare.
Vad fick du för betyg?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

nja du borde polerat det mer!!!
men annars MVG-

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem

Saken är den att jag inte ville polera min såsom Independent gjorde (går i samma klass, hjälptes åt). Jag ville att min skulle se lite mer "hemmagjord" ut eller vad man nu ska säga. Så det enda jag gjorde var att ta en polerborste som man sätter i en borrmaskin och drog ett antal vändor med.
Men visst blir det snyggt att maskinpolera också.

Permalänk

Hade setras oxå maskinpolerat hade de ju varit nästintill likadana och hur kul hade de varit?

Visa signatur

|Amd Athlon XP 2000+ |Soltek SL-75DRV-4 | 256mb pc2100 | IBM Deskstar 120gxp 120gb | 3com 10/100 | Gf4 MX440 | Hercules Prophetview 720 15" TFT | 22mbits trådlöst nätverk|

Permalänk
Medlem

Tycker det ser jävligt snyggt ut med de svetsfogarna......

Permalänk

Snyggt! äntligen någon som svetsat alu, säkert någon som gjort de förut men jag ha inte sett det iaf. sen kanske du skulle istället för polera dra med ganska fint sandpapper så de ser ut som "borstad"(finns det någe som heter så?) aluminium. och behålla svetsfogarna

Visa signatur

dator:2,6GHz p4 512Mb RAM
server: 1,4GHz amd t-bird 768Mb RAM

Permalänk
Medlem

är inte en v8000 lite för klent för en htpc

har för mig att den ska ha FETA problem med divx med någorlunda hög bitrate

Permalänk
Medlem

Njae, tar man bort allt onödigt skräp som körs i bakgrunden så funkar det finfint, bara i början som det kan ha en tendens till att lagga lite.

Permalänk
Medlem

Fint arbete. [dissning] Men du har inte tänkt på att skaffa en moddad xbox? Gör jobbet väldigt bra och antagligen billigare. [/dissning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Fint arbete. [dissning] Men du har inte tänkt på att skaffa en moddad xbox? Gör jobbet väldigt bra och antagligen billigare. [/dissning]

Kanske inte så snyggt att komma och visa upp en xbox på uppvisningen

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Fint arbete. [dissning] Men du har inte tänkt på att skaffa en moddad xbox? Gör jobbet väldigt bra och antagligen billigare. [/dissning]

Haha ja det var ju en idé
Näe, det ska ju vara hemmabygge Det var ju trots allt ett projektarbete också så..