F-Secure Internet Security 2004

Permalänk

F-Secure Internet Security 2004

Har 2st frågor..

1. Har använt Panda Platinum Internet Security innan men bytat till F-Secure. När jag kollar mitt security center i XP så står där att jag fortfarande skyddas av Panda, varför?

2. När jag installera F-Secure nyss så uppdatera den sig själv utan problem, förutom mina virusdefinitioner. Försöker uppdatera dom men det står bara: Dina virusdefinitioner är uppdaterade --> Aldrig, varför?

Kör den engelska versionen av Win XP, SP2

OBS! F-Secure är reggat

Permalänk
Avstängd

På fråga 1 svarar vi: Att du inte avinstallerat panda eller att avinstallationen misslyckats.. Prova med att stänga av (inaktivera) samtliga tjänster som hör i hop med panda..

På fråga 2 svarar vi: Det beror på att F-secure uppdaterar sig självt i bakgrunden.. Därmed har du alltid den senaste uppdaterigen..
Varvid ditt manuella försök till uppdatering talar om för dej att du redan är uppdaterad!

Du behöver alltså inte uppdatera manuellt alls!

Permalänk

Finns absolut ingenting kvar på datorn som har med Panda att göra.. vad jag kan hitta iaf!
Har stått att jag använder Panda ända sen jag installera det, har använt andra program efter det och nu F-Secure, men det ändras inte ändå! Kanske inte spelar någon roll, men man vet ju aldrig.

Angående uppdateringen så jag tror att vi missförstår varann..
Det står: Virusdefinitionerna är uppdaterade --> ALDRIG!
Håller jag musen över F-Secure ikonen i systemtray står där: Dina virusdefinitioner är gamla följt av en liten gul varningsikon!

Permalänk
Medlem

Kolla i enhetshanteraren, klicka fram "Show hidden devices" i viewmenyn.
Öppna upp "Non-Plug and Play drivers"
Högerklicka på pandagrejerna och välj uninstall.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Hur vet jag vilka som har med Panda att göra, står inget!? *n00b*

Fanns en del andra saker där som var Disabled, ska jag avinstallera dom eller låta dom vara?

Permalänk
Medlem

Då finns det inga pandagrejer där. Då ska du helst inte röra något.
F-Secure och Norton lämnar oftast alltid kvar en massa skräp där.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Hmm.. fattar ingenting nu, men iaf så är mina virusdefinitioner uppdaterade.
Hur f-n det gick till nu helt plötsligt har jag ingen aning om. Men det funkar som det ska nu
iaf

Tack för alla hjälpsamma svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hollyweird
Finns absolut ingenting kvar på datorn som har med Panda att göra.. vad jag kan hitta iaf!

¨å kan det vara en rest i registret som "hänger kvar" & felaktigt anger att det fortfarande är Panda som är aktuellt virusskydd!

Har stått att jag använder Panda ända sen jag installera det, har använt andra program efter det och nu F-Secure, men det ändras inte ändå! Kanske inte spelar någon roll, men man vet ju aldrig.

Angående uppdateringen så jag tror att vi missförstår varann..
Det står: Virusdefinitionerna är uppdaterade --> ALDRIG!
Håller jag musen över F-Secure ikonen i systemtray står där: Dina virusdefinitioner är gamla följt av en liten gul varningsikon!

Hmm... Har du tjänsten BACKWEB igång... (det är den som sköter uppdateringarna..)

I den skall du ange att den skall använda sig av Webbläsarens inställningar (dvs. den antar att du använder IE)

Om inte backwebbtjänsten finns... Installera om f-secure & se till att den kommer med.. + se till att tjänsten startar automatiskt!

Permalänk

Angående första uppdateringen i f-secure så verkar det vara en bugg att det står just så.
Hade exat samma fel på min installation.
Efter att den uppdaterat andra gången så blir att rätt.