Permalänk
Medlem

Ny diskare!

ska köpa en ny hårddisk för 850:- max. (har inte mer )

hittat:

Seagate Barracuda 7200.7 ST3120026A 120Gb 7200rpm 8Mb UDMA100 IDE

och

Hitachi Deskstar 7K250 160Gb 7200rpm 8Mb 8.5ms UDMA100 IDE

två diskar som jag har hört bra om tror jag!?

Mina krav är max 850:-, tyst, mycket snabb, mycket utrymme

Visa signatur

CHA: Fractal Design R3 PSU: Newton R2 650W MB: Crosshair Formula V CPU: X6 1090T @Default FAN: CNPS-9900 MAX RAM: 2x 4GB Dominator GPU: Sapphire HD6950 2GB SSD: Crucial m4 256GB HDD1: Barracuda Green 2TB HDD2: WDC 1TB LCD: Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem

OK du står inför ett roligt val då

Nu ska du själv säga vad du är ute efter, jag skulle dock tagit Hitachi:n lätt...

Den låter inte jätte mycket som min maxtor typ, den har väldigt bra prestanda mot priset (väldigt bra ligger på top 3 så!) och kvaliten håller väll för det man betalar, räkna med att den ska klara minst 3 år iaf.

Seagete är däremot inte prestanda måssigt bra alls, sämst i alla tester typ, den har en hyffsad kvalitet men Hitachi har nog bättre, men där emot är den tyst som en mus! Du kan inte höra den typ, du kan inte hitta tystare hdd's nästan.

Välj själv nu

Permalänk
Medlem

hitachi suger skrot

ja har själv nyligen köpt en hitachi o den paja efter 30 min, ja skicka in den o fick en ny... efter att ha fungerat i över 20 minuter brummar den o tjuter.. så tips till alla är att det är bättre o aldrig köpa en hitachi-hdd. köp godis och hyr en film istället

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

självklart vill man ju kunna lagra mycket, men den för absolut inte störa genom konstiga ljud osv. Och prestanda är att föredra.

Har en WDC 80GB 7200 2MB just nu och den har en söktid på 8.9ms är det bra/dåligt? vad ska man ha?

och är 8mb mycket bättre än 2mb?

Visa signatur

CHA: Fractal Design R3 PSU: Newton R2 650W MB: Crosshair Formula V CPU: X6 1090T @Default FAN: CNPS-9900 MAX RAM: 2x 4GB Dominator GPU: Sapphire HD6950 2GB SSD: Crucial m4 256GB HDD1: Barracuda Green 2TB HDD2: WDC 1TB LCD: Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -0rb-
självklart vill man ju kunna lagra mycket, men den för absolut inte störa genom konstiga ljud osv. Och prestanda är att föredra.

Har en WDC 80GB 7200 2MB just nu och den har en söktid på 8.9ms är det bra/dåligt? vad ska man ha?

och är 8mb mycket bättre än 2mb?

Jag ser inte riktigt varför du behöver prestanda till en lagringsdisk, men iaf.

Jag skulle tagit hitachin. Den ger dig 40 GB mer. Seagate disken (iaf min) har ett knaster-ljud vid skrivning/läsning som man förvisso inte hör om man gör annat, men det hörs om man ska sova med datorn på. Hitachin är väldigt tyst vid läsning/skrivning men ger ifrån sig ett "kattliknande" ljud lite då och då.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Hitachi som gäller. Bättre prestanda.
"ger ifrån sig ett "kattliknande" ljud lite då och då."
Hmm... du måste mena den inbyggda felkontrollen den utför när disken idlat ett tag.

Visa signatur

1400@1050

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.

Permalänk
Medlem

hmm, mycket svår val måste jag säga.

Om jag har fattat det rätt så är det:

Hitachi = prestanda

Maxtor = pris

Seagate = tysta

WD = bra märke

Samsung = ?

Visa signatur

CHA: Fractal Design R3 PSU: Newton R2 650W MB: Crosshair Formula V CPU: X6 1090T @Default FAN: CNPS-9900 MAX RAM: 2x 4GB Dominator GPU: Sapphire HD6950 2GB SSD: Crucial m4 256GB HDD1: Barracuda Green 2TB HDD2: WDC 1TB LCD: Samsung 2233RZ

Permalänk
Hedersmedlem

Hitachin är både större och snabbare och hyffsat tyst också, vad är det som är så svårt?

Patriiik: Vad tusan gör du med dina diskar?

Visa signatur

Nämen hej!