Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
[B]Absorb% går du aldrig plus på om du inte har mer än 50%.
Absorb går du plus på om du får tillräckligt lite skada eller om du har tillräckligt mycket resist och absorb%.

Lite räkneexempel kanske?

Jag har en gubbe med 95% fire resist, 40% + 60 absorb (sjukt mycket mao). 2000/2000 liv. Resten är 0 för att det ska bli enklare att räkna.

In kommer en arg noobsorc och slänger en 40k Meteor i skallen på mig.

1. 40000
2. 40000 / 6 = 6667
3.
4. 6667 * 0,05 = 333
5. 333 * 0,60 = 200. Hade fått 333 - 200 = 133 i liv om jag inte hade fullt
6. 200 - 60 = 140. Hade fått 60 i liv om jag inte hade fullt.
7.
8. 140 i skada får jag. 1860/2000 i liv.

1. Total resistance du har är 95%, eftersom vi utgår att sorcen inte har nåt som sänker din resistance så stannar den där.
2. Var du har fått 40000 / 6 har jag ingen blekaste aning om men jag fortsätter. Men skadan blir härifrån 2000 efter din resistance.
3. Här kommer din absorb in, först kommer dina 40%. Och helar dig 800, men sen så tar du fortfarande skada. Så efter denna bit har du tagit 2000-1600 = 400 i skada.
4. Efter som du har + 60 absorb så tar du 120 mindre i skada. Nere i 280 i skada nu.
5. Här kickar pvp reglerna in. 1/4 av skadan tar du. Dvs 70 i skada.
6. Sen så oavsett hur många han kastar senare. Du tar alltid 70 i skada, du helar dig aldrig upp.

Citat:

1. 18000
2. 3000
3.
4. 3000 * 0,05 = 150
5. 150 * 0,60 = 90. Jag får 60 i liv
6. 90 - 60 = 30. Jag får 60 till i liv
7.
8. Jag får 30 i skada.
Netto: Jag får 60 + 60 - 30 = 90 i liv för varje fireball som träffar. Meteor skulle jag också få liv av, 133 + 60 (absorb) är 53 mer än 140 (skadan).

Då tar vi detta med o räknar.
1. Efter resistance: 900 i skada
2. Efter absorb: 180 i skada.
3. Efter andra absorb: 60 i skada.
4. pvp regler: 15 i skada.

Dvs, du tar 15 i skada per fireball. Du blir fortfarande inte helad av den.

Källa: www.diabloii.net

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Förlåt mig, jag är en diablo 2 spelare sedan länge tillbaka och undrar detta.
Finns det inte forum för diskussion av speciellt diablo? Om ni/vi använder detta så slipper ju alla diablo hatandes swecare oss?

Om man skulle resonera så skulle 50% av sweclockers medlemmar sitta på counter-strike.nu. Då blir edin hemlös

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
1. Total resistance du har är 95%, eftersom vi utgår att sorcen inte har nåt som sänker din resistance så stannar den där.
2. Var du har fått 40000 / 6 har jag ingen blekaste aning om men jag fortsätter. Men skadan blir härifrån 2000 efter din resistance.
3. Här kommer din absorb in, först kommer dina 40%. Och helar dig 800, men sen så tar du fortfarande skada. Så efter denna bit har du tagit 2000-1600 = 400 i skada.
4. Efter som du har + 60 absorb så tar du 120 mindre i skada. Nere i 280 i skada nu.
5. Här kickar pvp reglerna in. 1/4 av skadan tar du. Dvs 70 i skada.
6. Sen så oavsett hur många han kastar senare. Du tar alltid 70 i skada, du helar dig aldrig upp.

Då tar vi detta med o räknar.
1. Efter resistance: 900 i skada
2. Efter absorb: 180 i skada.
3. Efter andra absorb: 60 i skada.
4. pvp regler: 15 i skada.

Dvs, du tar 15 i skada per fireball. Du blir fortfarande inte helad av den.

Källa: www.diabloii.net

PvP-reglerna räknas först, inte sist (det är det som är steg 2). Numera är det 1/6 man får, inte 1/4.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Såja såja, teori i all ära, men är det någon som vågar utmana mig i praktiken?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
PvP-reglerna räknas först, inte sist (det är det som är steg 2). Numera är det 1/6 man får, inte 1/4.

Ok. Skulle kanske kollat senaste update där jag läste med. "Updated: 31 December 2002".

Aja

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Avstängd

Jag kör alltid den tuffa linjen även om det är hopplöst ibland, jag satsar lika mycket på Strenght, Dexterity, Vitality och Energy.
Jag använder nästan bara assassin och i hardcore. Konstigt nog så verkar Nightmare lättare än Normal

En bra Diablo 2 länk http://www.brittonrobbins.com/D2Info.htm , filerna är i PDF format och uppdateras ofta

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hoppas den här tråden är till för trades också.

Offer:

Skullders (pt)
skullders
gf 238%
gull
storm
bonehew
um rune
andra runes (fal, lem, lum osv)
homunuculus
eth shako
eschuta
pala skill charm (offensive auras)
sorc skill charm (lightning)
psn small charms

Need:

hoto
enigma
maras

Allt detta gäller SOFTCORE LADDER
Acc: *one_eyed

(ursäkta förkortningar, men de jag vill trada med vet betydelsen..)

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ajaj, 6 av 8 mules har försvunnit för att jag inte har varit inne på dem på länge, förmodar att det inte är mycket att göra för att få dem att komma tillbaka, jag menar de STÅR ju där, bara det att det står "Character Expired" under dem :P.

Permalänk
Medlem

trade

Offer :
Anni 14/17/9
anni 18/13/10
2x storm
3x harle

Need
hoto
cta

bara hc ;P

/////
måste bara tilläga en grej..var inne på d2 idag för första gången på rätt länge, på 2 hela mule konton stog det expires today på alla gubbar ^^
faaan va nära ..hehehehehe

Visa signatur

§

Permalänk

Jag undrar lite över Hirelings. Vilken Hireling har mest liv egentligen? Akt2- eller Akt5-killen?
Och var kan man få tag på info om hur mycket deras attribut ökar per level?

Lade förresten upp länken till den där damage calculatorn jag snackade om innan. Tycker den är kanonbra.

Förresten, tack alla för infon om Meteorb-sorcen, ska jobba lite på henne nu

Permalänk
Medlem

finns massa fin info om dom här yo : http://www.diabloii.nu/text/hierling_d2x.html
tror det e a5 som har mest liv..borde va så
men a2 är nog bäst ändå...jag lirar själv med en a2 def.aura merc på min pala, så med hjälp av mercen har jag runt 15k defense med holy shield, gör 8k i skada, och har 95 all res, och 75% chance to block, samt dmg redcued 10%, så den blir nästan odödlig :]
den paladinen använder jag bara för att döda uber dibbe ^^

det står även vilka auror dom får där med btw:)

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem

Här är någon som är ett riktigt fan av d2 http://www.blizzard.com/inblizz/fanart/ScreenShot.aspx?ImageI... har baal tatuerad på armen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Messer
finns massa fin info om dom här yo : http://www.diabloii.nu/text/hierling_d2x.html
tror det e a5 som har mest liv..borde va så
men a2 är nog bäst ändå...jag lirar själv med en a2 def.aura merc på min pala, så med hjälp av mercen har jag runt 15k defense med holy shield, gör 8k i skada, och har 95 all res, och 75% chance to block, samt dmg redcued 10%, så den blir nästan odödlig :]
den paladinen använder jag bara för att döda uber dibbe ^^

det står även vilka auror dom får där med btw:)

Ok, tackar. Jo aurorna de är inte att leka med. Funderar på att fixa en akt2-merc med might till min WW-barbar. Eller om en blessed aim kanske är att föredra. Vilken level ligger aurorna på förresten?

Permalänk
Medlem

När man väljer mellan combat, defense eller offense på hyrkrigare i act2, är det bara auran som skiljer eller agerar de på olika sätt också?

Visa signatur

Permalänk

Men vad skumt, jag åkte runt och testade lite olika mercar. Men de hade ju inga auror! Jag testade defensive och offensive på normal samt offensive på nightmare. Men de hade ju inga auror.

Permalänk
Medlem

De "aktiverar" inte aurorna förnsän de börjar slåss.

Permalänk
Medlem

tror aurorna ökar i lvl med tiden med..hmm..så är det med a3 mercar allafal
ska kolla upp det
yeah deras auror går inte på förens dom fått lite stryk o så

den bästa auran är nog act2nm def, nämigen frozen : )
äger stenhårt på så gott som alla chars : )

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem

Hur står det till på "hacking" fronten? Inte rört diablo2 på typ ett år nu och skulle vara kul å få höra om det dykt upp några nya dupe metoder eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shredder
Hur står det till på "hacking" fronten? Inte rört diablo2 på typ ett år nu och skulle vara kul å få höra om det dykt upp några nya dupe metoder eller liknande

På scl är det inte mycket dupande nu iaf, lite runor då och då, skulle dock behövas nu igen.
Scnl har jag ingen koll på.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Ok, tackar. Jo aurorna de är inte att leka med. Funderar på att fixa en akt2-merc med might till min WW-barbar. Eller om en blessed aim kanske är att föredra. Vilken level ligger aurorna på förresten?

Här kan du se lvl på skills och andra stats: http://www.diabloii.nu/text/mercCalc/default.asp

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

tror aurorna ökar i lvl med tiden med..hmm..så är det med a3 mercar allafal
ska kolla upp det
yeah deras auror går inte på förens dom fått lite stryk o så

den bästa auran är nog act2nm def, nämigen frozen : )
äger stenhårt på så gott som alla chars : )

Aaaha, tackar

Ja den är gaktiskt ganska het, men blessed aim hade varit underbar den också med min lilla WW-barbar. Även might

Det blev dock holy freeze.

Tack Endless, den sidan var perfekt!

Permalänk
Medlem

Funderade på defiance först, men sen ångrade jag mig och ska välja holy freeze på mina gubbs sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men holy freeze är ju på nm, och defiance på hel..så det kan bli jobbigt o expa upp han så han överlever på hell, o kan ha bra eq på sig

Visa signatur

§

Permalänk
Avstängd
Citat:

men holy freeze är ju på nm, och defiance på hel..så det kan bli jobbigt o expa upp han så han överlever på hell, o kan ha bra eq på sig

Jag tycker mercarna ökar sin erfanenhet ganska bra, Mercen ligger ganska långt efter mig i början, men innan hell nivån så har han kommit ifatt utan problem. Mercen kan inte ha högre level än du själv har. Jag skulle nog oxo ha valt Holy freeze eftersom det är lättare att döda monstren när dom är lite "frysta"

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle inte vilja påstå att mercsen är jobbiga att xpa. Går ganska fort faktiskt. Problemet är väl att de gärna ska kunna ha på sig grejerna, för utan bra saker går det inte fort för dom.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om man ger honom en polaxe som nedan, skulle det bli +12 level i Holy Freeze eller skulle han degradera sig till lvl 12 om han har högre?

Doom

Axes / Polearms / Hammers

5% Chance To Cast Level 18 Volcano On Striking
Level 12 Holy Freeze Aura When Equipped
+2 To All Skills
+45% Increased Attack Speed
+330-370% Enhanced Damage (varies)
-(40-60)% To Enemy Cold Resistance (varies)
20% Deadly Strike
25% Chance of Open Wounds
Prevent Monster Heal
Freezes Target +3
Requirements -20%

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Auror från utrustningen stackas.
Bästa är att kombinera tex en def merc med Doom. Då blir han mumm =P

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk

Usch, passa er noga för att glömma ta av mercen hans items när ni byter merc, jag glömmer det ibland. Det har inte varit några allvarliga grejer, men ändå.

Permalänk
Medlem

Någon som ligger och lurpassar på en necro summon-guide eller har heta necro-tips för övrigt? En polare har precis börjat spela och han har valt necro men vet inte hur han ska placera ut sina skills/stats.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag brukar satsa på claygolem dom gånger jag kör Necron, den tål mycket stryk och att den sölar ner monstren som holy freeze ungefär (upp till 63% om jag minns rätt) + lite amp och bonespear. Corps Explosion är oxo bra, den skillen spränger lik och monster som är i närheten mellan 80 - 100% av likets maxhälsa. Man ska väl satsa på alla golems som finns för att få ut max (dom tar ju färdigheter av varandra v1.10). Jag brukar inte satsa nåt alls på skelett. Jag brukar använda Bågskytt som medhjälpare när det gäller Necron. Hon springer inte in i en hög monster om du inte gör det. Tyvärr kan hon vara lite felplacerad ibland så att hon skjuter rakt in i väggen istället. Man kan testa vilket som är bäst på http://www.d2skills.com/ som andreasdr skrev i början av den här tråden

Visa signatur