Kommando som tar bort login till XP

Permalänk

Kommando som tar bort login till XP

Jag läste i en annan tråd om ett kommando i kör som gjorde att man inte behövde skriva lösenord i windows login och därför loggas in automatiskt. Nu är det så att det kommandot har gett min dator en del problem och jag skulle vilja återställa det. Problemet är att jag naturligtvis inte kommer ihåg vad det var för kommando och jag hittar inte tillbaka till tråden.
Det var något i stil med userpassword2 eller userlogin2 tror jag men inget jag prövar fungerar.
Nån som vet vad det är jag söker efter?

Permalänk
Medlem

control userpasswords2

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vart skriver man det?

Permalänk
Medlem

I kör.
(Startmenyn -> Kör...)

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska nog lägga in det här i FAQ:n, eller vad tycker ni?
Men ni får ge mig lite ledigt nu, lite matt efter midsommarfirandet om man säger så

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag ska nog lägga in det här i FAQ:n, eller vad tycker ni?
Men ni får ge mig lite ledigt nu, lite matt efter midsommarfirandet om man säger så

Gör det. Finns fina bilder här annars http://mvps.org/marksxp/WindowsXP/welskip.php
Lagom bakis

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

hehehe (evil laugh) då löste vi problemet med att skriva text, tackar
Det finns också ett annat kommando som får upp samma ruta:
rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll

Har ni någon uppfattning om det ena eller andra skulle kunna vara mer eller mindre rätt?

Nä inte bakis direkt... Det blev slut på güttedricka för tidigt
Fast några kompisar tog sina vändor i dikena när vi var påväg till badplatsen mitt i natten haha.

edit 1:
Kan meddelade att control userpasswords2 inte fungerar i windows 2000 (för mig). Dock behövs det dock inget sådant här i 2000 då man hittar det bekvämt i kontrollpanelen.

edit 2:
När jag ändå skriver in detta i FAQ, är det någon som minns hur det är i windows 9x/me? För där kan det också komma en loginruta, men jag är ganska säker på att det är ett annat sätt man löser det på än i NT-baserade.

edit 3:
FAQ:n uppdaterad. Bara skriva "FAQ you" nu alltså

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG