Permalänk

Gravera Anime

Jag har tänkt att gravera in någon anime figur på plexiglaset i mitt chassi. Dessa bilder har jag valt att använda som grund.

Det är från Groove Adventure Rave same Full Metal Panic

Nu har jag gjort skisser utav bilderna, som jag ska använda som grund sen när jag graverar:

Nur har jag äntligen fått tag i en digital kamera å plåtat mitt första test jag gjorde!

Här är 2 bilder på det testet:

Bilderna är inte alls bra men visar ungirär hur det vart. Plexiglaset jag använde hade ett förbannat plastkydd som knappt gick att få av. Det är därför plexit är så smutsigt.

Denna bild visar hur skuggan av gravyren blir om man lyser på den uppifrån med en lampa:

Jag återkommer med bilder under arbetets gång!

Permalänk

ska nog gå bra, så länge du är stadig på handen

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Musikälskare

hehe kan bli nice...

varför den bilden, finns snyggare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nu gav du min inspiration... Tänkte om jag skulle ta och gravera in någon snygg bild av Paiway Underberg i mitt plexi... Jag är ju trots allt stolt innehavare av paiway(at)gmail.com.:) (at)->@
Lycka till med din gravering, det blir nog snyggt!
Bilden är från Azumanga Daioh, eller hur?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
hehe kan bli nice...

varför den bilden, finns snyggare

Ja, Sakura-Chan tex :D!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ja, Sakura-Chan tex :D!

woot me löve sakura

[edit] http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Naruto-2021.j...[/edit]

Permalänk
Medlem

Eller denna fina som min kompis har ritat?

http://ethex.ath.cx/bilder/index.mkey?f=padde.JPG

Edit: Bilden var lite stor, ändrade till länk

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk

öj!. inte illa det där inte

Permalänk

hehe ja hade hemskt gärna gjort nåt svårare. Men dom bilderna ni postar ä halv omöjliga att göra om man inte är expert på ämnet. jag har letat länge efter en bild som ja tror ja skulle kunna göra.

Men om ni hittar nån annan bild så tar jag gärna å försöker. Men som sagt, de ska inte vara för svårt. Sen hade ja hemskt gärna gjort sakurachan, men gah!! de är ju svårt

[EDIT]: Posta gärna era förslag på anime-gravyr. (hetere gravyr? :S ) För jag har ej bestämmt mig ännu. tack!

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

haha lol bild men asså posta gärna förslag. det där räknas inte som förslag för den är nästan omöjlig att göra. För mycket detaljer blir svårt att gravera.

En simpel bild med starka konturer som saknar mycket detalj. Det är de jag är ute efter.

Posta gärna era förslag på anime-gravyr. (hetere gravyr? :S )

Ingen: Bilden är på osaka från Azumanga Diah. Samt min avatar.

Permalänk
Musikälskare

lol?

Hon är ju sjukt söt !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har massvis med bilder hemma som du kan använda (alla megami
magazine) ska kolla då om jag kan lägga ut nån på sakura också

Permalänk
Medlem

Re: Gravera Anime

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
Den här bilden (fast något förenklad) har ja tänkt gravera in i min plexiruta. http://geniiwoo.net/azumanga.jpg

Nu undrar jag, som aldrig graverat förut, om detta motiv är avancerat eller om man ska våga sig på nåt lite svårare kanske? Eller är det kanske för svårt redan?

"Ah! osaka-san!"
"nande-are"

Riktigt skön idé faktiskt. Kör hårt, det kommer bli sketabra

Permalänk

flaskis: hehe tack så mycket. ja hoppas att de blir de

blueie: jag skulle verkligen uppskatta det

sen lovar jag förstås att posta bilder på resultatet sen när jag är klar

Permalänk
Musikälskare

Kom pa att jag har massa plexiglas i garderoben...

Hur graverar man? Dremel?

^_^

btw. Naruto-Kun kanske passar bra...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

dremel eller likande it is, därför man inte kan göra så avancerade saker.

Permalänk

Finns oxå gravering's pennor att köpa. tycker dom är mycket skönare att gravera med tycker jag =P

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
hehe ja hade hemskt gärna gjort nåt svårare. Men dom bilderna ni postar ä halv omöjliga att göra om man inte är expert på ämnet. jag har letat länge efter en bild som ja tror ja skulle kunna göra.

Men om ni hittar nån annan bild så tar jag gärna å försöker. Men som sagt, de ska inte vara för svårt. Sen hade ja hemskt gärna gjort sakurachan, men gah!! de är ju svårt

Kolla mitt galleri. Det var min första gravyr (bortsett från ett test). Det är bara att följa alla svarta linjer, ta det lugnt och skugga inte! Skuggningar är skitfult!

Permalänk

morotsmos: Skitsnyggt! Men var fick du bilden ifrån? eller tog du en bild å förenklade? hur gjorde du!!??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
morotsmos: Skitsnyggt! Men var fick du bilden ifrån? eller tog du en bild å förenklade? hur gjorde du!!??

http://66.111.49.71/wallpapers/noir/noir_12_1024.jpg

Skrev ut den på ett A4, tejpade fast den på utsidan av plexit och graverade enbart efter dom svarta strecken. Allt annat blir bara skitfult om man tar med det.

Permalänk

ok, så man kan typ alltså ta vilken bild som helst, bara man följer konturerna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
ok, så man kan typ alltså ta vilken bild som helst, bara man följer konturerna?

Japp.

Permalänk

enklast är ju att ta en bild direkt ur en anime, och inte någon artwork grej då de till skillnad från artwork grejerna inte har 657786085 detaljer och svåra skuggor.

Permalänk

Har lite plexibitar själv, man kanske ska testa att leka lite nån dag med det.
Tror min far har en gravyrpenna som jag kan använda.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Detta låter skoj
Nu jävlar fixa en gravyr av typ rurouni kenshin eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Detta låter skoj
Nu jävlar fixa en gravyr av typ rurouni kenshin eller liknande

Nån som gör en bra på Kenshin så köper jag den gärna

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Nån som gör en bra på Kenshin så köper jag den gärna

För hur mycket?

Permalänk
Proffsmoddare

Personligen tycker jag nog att alla bilder som har visats här e på tok för enkla ingen bild som skulle ta mer än högst 2 timmar att göra ju.

Bättre att ge sig fan på det och göra nått riktigt maffigt istället

Its better to fail doing something great than to sucseed at something simple!!
/Jesse James (Monster Garage)

Ta bara en bild som du tycker är grym och tänk inte på om du kan eller inte utan bara GÖR det. Så gjorde jag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Skulle ha sett det 2 kompisar gjorde med en graveringsmaskin... en 3-
lagers gravyr med en trollkarl i blått som håller i ett rött eldklot framför en
grön skog ^_^ så snyggt!