onlinespel SOM KOSTAR PENGAR!

Permalänk
Medlem

onlinespel SOM KOSTAR PENGAR!

Har alltid varit lite kritisk till spel som tar ut månadsavgifter. Vad drygt att betala en massa pengar en gång i månaden, för att inte tala om hur mycket det blir per år.

Dock sade någon här i forumet något betänkvärt. Hur många små ungjävlar vet/kan/har råd att betala månadsavgiften? Inte många:).
Tidigare har jag omedelbart blickat bort från dessa titlar, och därför känner jag inte till särskilt många.

Så ös ur er nu! Fram med onlinespelen som kostar pengar. Gärna med omdömen

helst inga otydbara förkortningar:P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Planetside spelar brorsan och jag har provat det, verkligen kul, men betala? Nej.
MMORPG :D.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XI.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XI är grymt bra.

Ryktas om att det släpps i europa i höst, annars kan man köpa den importerade Amerikanska versionen på www.webhallen.com nu.

Permalänk
Medlem

Kan ju förklara att anledningen att de tar betalt per månad inte är för att vara taskiga utan för att helt enkelt kunna supporta spelet varje månad i åratal. Skulle tro att Ultima Online skulle varit nedlagt för flera år sen om de inte hade en månatlig kostnad. Servrar kostar, att patcha ett spel med nya funktioner kostar också.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Inte ute än men missa INTE World of Warcraft! Kan säga att spelet är verkligen underbart och blir bara bättre o bättre! (Jag spelar betan)

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Star Wars Galaxies. Du behöver ej vara "fan" för att gillla spelet. Helt otroligt oändliga miljöer och uppemot 40 olika yrken att välja på. Tror det finns 14 dagars trial för tillfället. Testa, blir du biten blir du biten rejält men se till att ha någon som lär dig i början. Är maffigt mycket "content" i spelet så det kan bli lite överväldigande i början. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Eve-online! titta bara på eve online tråden (kolla skrivet sista veckan, sortera på antan svar :E)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

FFX1 har jag haft några polare som lirat rätt fanatiskt, de säger att det var kul i början, men på högre levels sög det massor. Mumlade nåt om att utrustningen blev alltför lika mellan olika spelare och att man inte kunde soloa knappt alls? Vet inte.

Hursomhelst, Lineage2 lär vara en massiv s.k 'lvl-treadmill', alltså du måste få ihop maaaassor med experience för att komma nån vart..dessutom är det väldigt fritt vad gäller att mörda varandra, mycket 'griefing' och 'killstealing'.

Shadowbane kom aldrig ut i Europa, Horizons är...tja, innehållsmässigt en ren katastrof, ..

Något som faktiskt klarar sig rätt bra i konkurrensen är Dark Age of Camelot. Lirade det ett tag och gillade det rätt mycket. Blev en del sur på folk som hade två konton och därmed två karaktärer som hjälpte varandra hela tiden bara..s.k 'buff-bots' eller 'heal-bots'.

EQ..håller än, och har helt säkert fler spelare än nåt annat MMORPG. Innehåll till tusen, varierat, många olika klasser/raser, många magier, jättestor värld, etc etc. Frustrerande som fan ibland och inte lika smidigt som nyare, men bättre än många nya på de flesta vis.

Skulle rekommendera eq eller daoc.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Servers, pågående utveckling och support kostar, hur ska det kunna finansieras i flera år?
Macdonalds armor och gilette svärd?
Wow, jag lootade precis ett par nike's joggingskor, nu kan jag springa 2x snabbare.

Sen är det trevligt att slippa den yngre åldersgruppen som inte kan betala, slipper man nog en hel del idioter.

Meridian 59, första riktiga grafiska online rollspelet, kostade ~10 dollar i månaden och är en av de bästa mmorpg jag kört, även fast det var en väldigt liten värld och grafiken var i klass med doom1.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

En lista med släppta och kommande online spel

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm

Permalänk

Det jag lirar och gillar bäst just nu är Anarchy Online, www.anarchy-online.com .. har tänkt lira det till World of Warcraft kommer ut. Tyvärr verkar det vara inne att lägga ner MMORPGs just nu, Warhammer Online, Ultima X - Odyssey blev skrotade för inte så länge sen. *snyft*

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat ett bra mmorpg som inte kostar pengar.

AO är dock helt billigt nu at köpa och spela.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Avstängd

Star Wars Galaxies FINAL FANTASY är ju BARN spel från 7 år

Visa signatur

XP Home Edition
Presario 6214EA, AMD Athlon(tm)XP 1800+, 1,53 GHz,256 RAM

Permalänk
Medlem

Anarchy Online är trevligt.
Om du fixar deluxe-konto (eller vad det heter) nu, så får du spela gratis fram till september.

https://register.funcom.com/
"ANNIVERSARY CAMPAIGN: No monthly fee until September 1st!
Deluxe Edition (Includes Notum Wars and Shadowlands) "

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

EVE Online - the second genesis : http://www.eve-online.com/

Massivt rymdspel , du åker runt i ditt skepp som du alltid har , man börjar i ett nybörjarskepp som man alltid har oavsett - sen köper man nya större och bättre skepp då man tjänat lite pengar.

Du styr med mus o tangentbord , klickar dit du vill åka , inge joystick styrning utan mera strategiskt , likaså då du slåss så slår du på dina vapen och bestämmmer hur ditt skepp skall styra runt fienden , mycket hänger på modulerna du utrustat ditt skepp med .. snarare ALLT hänger på det .. finns oändliga variationer på den biten och är en stor del av spelet tjusning att man kan ha samma skepp men med miljoner av variatoner på det .

Du väljer helt själv vad du vill göra i spelet , finns många olika karriärer från politiker till pirat eller miner , spion , fighter , byggare osv osv .. väldigt fritt med andra ord.
Det finns 5 olika karaktärsklasser , du kan köra som 4 med den 5'e som "mystisk" och vem vet man kanske kan spela som den nångång i framtiden.
Skillnaderna är ganska minimala mellan raserna dock kan man träna andra rasers skepps-skills så du e absolut inte låst på nåt vis.
Dock rekommenderar jag att läsa på vad de olika raserna har för inriktning , mitt tips är att INTE spela som Caldari , finns för många av det drägget redan *hehe*

Man tränar alla skills i realtid och man behöver inte banka på monster för att öka i level . Nya skills köper man och de mer advancerade kräver att man har tränat ordentligt , finns skills som tar veckor eller månader att träna.

Det finns stora zoner med laglöst terriorium som stora allianser styr över och där krig och förstörelse är dagliga företeelser om man nu vill ha lite action så är det lätt att börja kriga även med en ny gubbe .

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tibia

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Star Wars Galaxies - Om du diggar Star Wars.

World of Wardcraft - http://www.warcraft.nu/

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Asheron´s Call med alla dess tillägg.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Lineage2 är nämt men det finns en hel tråd med över 1500 inlägg att läsa annars kan du nog hoppa in på sista sidan och blädra bakåt lite så får du en uppfattning annars kan du kolla här http://www.linage2.com eller här http://lineage.warcry.com

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar starkt Lineage 2 har spelat det ett tag nu och det e grymt kul och fängslande. Bara så att du vet:)

Visa signatur

En go kille:)

Permalänk
Medlem

Anarchy Online, spelade spelet lite från start och fram till i våras och var bara tvungen att sluta för jag blev alldeles för beroende(Påverkade mitt vanliga liv för mycket). Har provat en del mmorpg men det är klart det jag tycker för nuvarande är helt ägande, sköna miljöer, community och spelet är Sci Fi. Månadskostnaden är något man vänjer sig vid och man tänker inte ens på det efter ett tag, la själv ut över 3tusen på AO och det var lätt värt det
Om du stör dig på att spelet är lite gammalt tror jag WoW kan bli ett grymt lir

Permalänk
Medlem

Dark age of Camelot var himla roligt när jag spelade det. Var tvungen att sluta p.g.a. studier :P.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det verkar som rätt många "idioter" har råd att betala per månad. Det finns player killers (som tycker världens största nöja är att gå runt och döda nybörjare), ebay farmare (som bara spelar för att kunna sälja saker på ebay) och annat skrot även på spel som kostar varje månad. Tyvärr tjänar ju speltillverkarna pengar på dessa också, så de bryr sig oftast inte om att göra något åt dem. Många spel har dock begränsningar på player killers funktioner som tur är.

Så tro inte att dessa spel är befriade från idioter. Dock förekommer de i mindre utsträckning än i gratis onlinespel.

Permalänk
Medlem

Kan även rekomendera Runescape och Project Entropia.
Båda är ett slags "halv-betal-spel", i RS fins det en members och en icke-members sida. Och i PE växlar du in dina riktiga pengar mot PED(=Project Entropia Dollar)

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk

Re: onlinespel SOM KOSTAR PENGAR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4abx
Har alltid varit lite kritisk till spel som tar ut månadsavgifter. Vad drygt att betala en massa pengar en gång i månaden, för att inte tala om hur mycket det blir per år.

Dock sade någon här i forumet något betänkvärt. Hur många små ungjävlar vet/kan/har råd att betala månadsavgiften? Inte många:).
Tidigare har jag omedelbart blickat bort från dessa titlar, och därför känner jag inte till särskilt många.

Så ös ur er nu! Fram med onlinespelen som kostar pengar. Gärna med omdömen

helst inga otydbara förkortningar:P

det var jag som sa det om EVE alla är trevliga, finns en gratis 7dagars trial!

Permalänk
Medlem

Project entropia när jag lirade det var faktiskt helt värdelöst, det märktes så väl att allt i spelet bara var moneysinks som sakta men säkert suger ut pengar ur alla som lirar det :P, mining fungerade nästan exakt som ett lotteri.

signups för europeiska WoW-betan börjar idag. www.blizzard.co.uk

Vill du lira nåt nu så kan jag rekommendera DaoC med expansioner... RvR är grymt kul.
SWG provade jag på lite... lite lite, men det verkade väldigt knepigt att sätta sig in i, WoW-ikonen på skrivbordet lockade bara så mycket mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Vill du lira nåt nu så kan jag rekommendera DaoC med expansioner... RvR är grymt kul.
SWG provade jag på lite... lite lite, men det verkade väldigt knepigt att sätta sig in i, WoW-ikonen på skrivbordet lockade bara så mycket mer

Hur är det med DAOC. Är det någon uppföljare planerad? Kollade på deras sajt, och det verkar som Imperator är deras nästkommande MMOG. Jag testade lite kort förut, men kanske vore värt ta upp spelet igen. Antar att man ska sikta in sig på Platinum Edition som innehåller alla expansioner etc.

Permalänk
Medlem

Ragnarok Online www.euro-ro.com Klart Bäst.! tar alla andra mmorpg spel

tack för mig

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk
Avstängd

Xam0n: RagnarÖk.

MED Ö! snälla!
det heter Ragnarök, inget annat. INGET ANNAT!
av samma anledning till att hörhjälpens hemsida är www.horhjalpen.se !

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk